Teğet

Muallime Mat

IMG_20220621_152014_124.jpg

Muharrem Şahin

b = 0 alınabilir. f(x) = x^2 + c;  f'(x) = 2x = +- 1; f(x) = x^2 - 1/4; A(ABC) = 1/8 bulunur. Bir yazım hatası olmalı.

Muallime Mat <yasemi...@gmail.com>, 21 Haz 2022 Sal, 20:50 tarihinde şunu yazdı:

IMG_20220621_152014_124.jpg

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/28ee6e24-fd33-4a2e-8280-9ec20cda049bn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

Serdar

Hocam 1/4 çıkıyor. Değer verince, üçgenin ikizkenar dik üçgen ve hipotenüsün 1 olduğu belirlenebilir. Genel bir çözümü tam bitiremedim. Tabanın 1 olduğunu başka türlü de kanıtlayabiliriz. Eksenleri kesen noktalardan çizilen teğetler dik, delta 1 olur. Kökler arasındaki fark √∆=1

Muallime Mat

Hocam, teğetler tepe noktasında tam kesişmiyor. Kabaca şeklini çizince ikizkenar dik üçgen oluşuyor, yükseklik de 1/2 oluyor. Alan 1/4 geliyor bu şekilde. Siz sanırım o şekilde aldınız.  b=0 alınarak gitmek deltalı formüle gitmeden çözüme ulaştırdı, çok sağ olun ama b yi sıfır almaya tam olarak nasıl karar verdiniz?

21 Haziran 2022 Salı tarihinde saat 21:30:30 UTC+3 itibarıyla Muharrem Şahin şunları yazdı:
b = 0 alınabilir. f(x) = x^2 + c;  f'(x) = 2x = +- 1; f(x) = x^2 - 1/4; A(ABC) = 1/8 bulunur. Bir yazım hatası olmalı.

Serdar

İkizkenarlığa kanıt

21 Haziran 2022 Salı tarihinde saat 22:07:05 UTC+3 itibarıyla yasemi...@gmail.com şunları yazdı:
IMG_20220621_221122.jpg

Muharrem Şahin

Teğetler, tepeden geçen düşey doğruya göre simetrik olacağına göre,
b = 0 almamız işlemleri kolaylaştırır.
f(x) = x^2 - 1/4

Ben tepe ile teğetin y eksenini kestiği noktayı karıştırmışım.
Uyaran öğretmenlerime teşekkürler.
Alan 1/4 olur.

Serdar <serdarda...@gmail.com>, 21 Haz 2022 Sal, 22:12 tarihinde şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/733a73f8-0eb0-4025-894d-7ac920c3c798n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

Muallime Mat

İki kıymetli hocama ilgileriniz için ben teşekkür ederim  :))