Bu parabol sorusunu türev yöntemiyle çözdüm fakat bir yerde yanlış yapıyorum.

bsnt ntl

to TMOZ
Nerede yanlış yaptığımı bulamadım. Şimdiden teşekkürler
Screenshot_20220425-155028_Gallery.jpg

Serdar

to TMOZ
X1 ve x2 diyemeyiz o noktalara. Eğer orijinden teğet cizildiyse kökleri yoktur zaten. Hatanız orada. Genel formül olarak da delta=-1 diyebiliriz eğer orijinden çizilen teğetler dikse.

Serdar

to TMOZ
25 Nisan 2022 Pazartesi tarihinde saat 16:05:12 UTC+3 itibarıyla Serdar şunları yazdı:
1650892287963505251097.jpg

bsnt ntl

to TMOZ
Serdar hocam teşekkürler. Parabolden çözdümde. Türevdende çözümü vardı. Ayrıca başka biryerdeki çözümde şu şekilde yapmışlar. Xikiyi -x1 diye ayıptan çözmüş. Orda sıkıntı var gibi. Bu şekildeki çözümler hep doğru çıkıyor. Gakat mantığı oturmadı

25 Nis 2022 Pzt 15:53 tarihinde bsnt ntl <bsnt...@gmail.com> şunu yazdı:
Screenshot_20220425162712.jpg