üçgende uzunluk mavi açılar eşit

Sahin Yigit

image.png

--

Ne Mutlu Türküm Diyene..!

Metehan Okcu

Sinüs teoremi kullandım iki kez.image0.jpeg

Metehan Okcu

Sahin Yigit <sahiny...@gmail.com> şunları yazdı (22 Eki 2023 12:16):

<image.png>

--

Ne Mutlu Türküm Diyene..!

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CACnwmnL8CJMTvE06XXXnZfOmDGo4KEVebPvj2yJ6KY%3DRiBJEhw%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

Metehan Okcu

Sinüs alan formülü ile de yapılır ama çözüm kısalmaz.image0.jpeg

Metehan Okcu

Metehan Okcu <mtha...@gmail.com> şunları yazdı (22 Eki 2023 13:27):

Sinüs teoremi kullandım iki kez.

alper(geomania.org)

Metehan hocam çözümleriniz çok güzel; soruyu en doğal hali ile özel bir teorem kullanmadan çözmüşünüz. Ben liselerde anlatılmayan bir kavramla bir çözüm biliyorum onu ekleyeceğim izninizle.
Açı eşitliğinden dolay içerdeki üçgende d açısını gören ve büyük üçgenin kenarortayı olan doğru parçasının izogonal eşleniği c açısını gören kenardır. Bu kenara dışardaki büyük üçgeninin simedyanlarından biridir denir. Simedyan kestiği kenarı yan kenarların uzunluklarının (veya simedyanın kollarının) kareleri ile orantılı olarak böler; yani
c^2/b^2 =m/n
eşitliği vardır.
Sorumuzda c=7, b=x, m=2, n=8 alarak
2/8=7^2 /x^2
x=14 bulunur.

Sahin Yigit

çok teşekkür ederim sayın hocalarım

alper(geomania.org) <alperc...@gmail.com>, 22 Eki 2023 Paz, 16:25 tarihinde şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/7057876f-66c2-433c-ba49-8c7d101d2b2bn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

alper(geomania.org)

Benzerlik kullanılarak da çözülebilir

22 Ekim 2023 Pazar tarihinde saat 23:10:10 UTC+3 itibarıyla Sahin Yigit şunları yazdı:
IMG_20231023_162233.jpg

alper(geomania.org)

Metehan hocamın alanlı çözümünün çok benzeri bir çözüm daha.
16980684743363439667172937324703.jpg

Metehan Okcu

Bu daha güzel oldu işte. Elinize sağlık

Metehan Okcu