Üçgen de açı

riemann turk

to tmoz
IMG-20220429-WA0004.jpg

İbrahim Yiğit

to TMOZ
29 Nisan 2022 Cuma tarihinde saat 22:28:43 UTC+3 itibarıyla riyaz...@gmail.com şunları yazdı:
IMG-20220429-WA0004.jpg

Serdar

to TMOZ
Çözümünüzü açıklayabilir misiniz Hocam?

30 Nisan 2022 Cumartesi tarihinde saat 09:25:35 UTC+3 itibarıyla ibrahim...@gmail.com şunları yazdı:

Muallime mat

to TMOZ
2e020f57-30de-4480-8f27-c836442ccdab.jpg
Böyle bir çözüm de yapıldı sanırım benzer

Serdar

to TMOZ
Çözümlerde eş uzunluklar nasıl belirlendi anlayamadım

Muallime mat

to TMOZ
Hocam attığım çözüm üzerinden anladığım kadarıyla önce ADN eşkenar üçgeni oluşturulmuş (N dedim AN dikmesine). Daha sonra ANC muhteşem üçlü oluyor ve ABN 45-45-90 oluyor açıları yerleştiriyoruz umarım anlatabilmişimdir

Serdar

to TMOZ
Hocam, eşkenar üçgen çizildiğinde tabana dik olduğunu nereden garanti ediyoruz?

Muallime mat

to TMOZ
Muhteşem üçlü oluşuyor hocam dikkat ederseniz ANC üçgenine

Serdar

to TMOZ
Orası tamam da Hocam, o zaman o üçgen nasıl eşkenar oldu derim ben de :) dik indiniz ve süper üçlü geldi. Bu zaten aşikar. Sonra AND nasıl eşkenar oldu? Bariz bir şeyi kaçırıyor da olabilirim. Kıymetli Hocalarım da yorum yaparlar belki.

Muallime mat

to TMOZ
a4b032d6-6315-4d9c-b119-58c8e219d427.jpg
048c30e6-f1e1-4983-91ce-f5f5c9dcf967.jpg

Muallime mat

to TMOZ
Hocam soru biraz özel tip soruya kaçıyor bu yüzden eşkenar üçgeni biz oluşturuyoruz :) Tabi kıymetli hocalarım da baksınlar.

Serdar

to TMOZ
Bu tarz soruların çözüm tekniklerine biraz da olsa hakim sayılırım Hocam ama bu soruya uyduramadım eşkenar tekniklerini :))
Orta taban kullanmak daha uygun olacak gibi. Biraz daha kafa yormalıyım :)

30 Nisan 2022 Cumartesi tarihinde saat 22:22:12 UTC+3 itibarıyla yasemin...@gmail.com şunları yazdı:
Message has been deleted

riemann turk

to TMOZ
İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim.