Fonksiyon

Mustafa Mustafa

Bakabilir mısınız rica etsem
20220907_184831.jpg

alper(geomania.org)

Sorunuzu anlamak için f(1) değerini verilen fonksiyonel denklemde ve seçeneklerde hesaplarsanız denklemde f(1)=3/4 ve A seçeneğinde 0, B de tanımsız, C de 1/2, D de 2, E de 1/2 çıkıyor. Yani sorunuzda bir hata olabilir.

7 Eylül 2022 Çarşamba tarihinde saat 19:00:54 UTC+3 itibarıyla ebru...@gmail.com şunları yazdı:
Bakabilir mısınız rica etsem

Serdar

7 Eylül 2022 Çarşamba tarihinde saat 20:07:17 UTC+3 itibarıyla alper(geomania.org) şunları yazdı:
IMG_20220907_202113.jpg

Bülent Gezici

7 Eyl 2022 Çar 19:00 tarihinde Mustafa Mustafa <ebru...@gmail.com> şunu yazdı:
Bakabilir mısınız rica etsem

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CA%2BnduESVxRqzkXt5Pma2rya%2BOuRp5s96kEQDXGhYbuXzd1fDxQ%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.
Screenshot_2022-09-07-20-21-32.png

Mustafa Mustafa

Çok teşekkür ederim hocalarım

Muharrem Şahin

"Uygun tanım aralığında tanımlı..." ifadesi
Alper Hocamın tereddütünü giderir sanıyorum.
.

alper(geomania.org)

Evet Muharrem Hocam, biraz gideriyor. Eşitliğin sağ tarafında elde edilen  (x^3-1)/(x^2-1) ifadesini f(x) ve f(1/x) e benzetmek aklıma geldi ama bu her zaman

mümkün olamayabileceğinden daha genel bir şey yapayım dedim.  Bunun için de:

x yerine 1/x yazıp oluşan iki fonksiyonel denklemden yok etme ile f(x) i elde ederek çözmeyi denedim ama f(x) ler sadeleşince elde bir şey kalmadı.

 Selam ve saygılarımla sayın Hocam.