Sıralama ve Sayma

Muharrem Şahin

.
Sıralamavesaymaprob.png

kenard...@gmail.com

5 öğretmen var..
12 grup, her gruba 5! şekilde kitap dağıtımı olarak düşündüm Hocam.

6 Eylül 2022 Salı tarihinde saat 17:03:05 UTC+3 itibarıyla Muharrem Şahin şunları yazdı:

.

Muharrem Şahin

İlginiz için teşekkürler hocam.
Ben farklı buluyorum.
12 çarpanında anlaşamıyoruz.

kenard...@gmail.com <kenard...@gmail.com>, 6 Eyl 2022 Sal, 19:16 tarihinde şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/faea26de-0687-4d34-b3ec-97bf27ab398fn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

Muharrem Şahin

Yeniden bakıyorum hocam.

--
.

Muharrem Şahin

Siz doğru düşünmüşsünüz hocam.
Ben hata yapmışım.
Çok teşekkürler.

Hatamı açıklayayım:
A, B, C, D, E kitaplarının altına
1, 2, 3, 4, 5  kişilerini yazdım.
Bu kişilerin altına da, örneğin;
2, 3, 4, 5, 1 kişilerini yazdım.
Bu ikinci sıranın !5 = 44 değişik biçimde
yazılacağını düşündüm.
44.5! kolay ulaşılan bir yanıttı.
44.5! içindeki tekrarları gözden kaçırdım.
Sizin düşüncenize dönerek
A,B,C,D,E kitaplarını
A,A,B,B,C,C,D,D,E,E biçiminde
koşullara uyarak
12 değişik biçimde gruplayacağımı gördüm.
12.5! doğru çözümdür.
Soru,
düşündüğümden daha zormuş.

Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com>, 6 Eyl 2022 Sal, 20:59 tarihinde şunu yazdı:
Yeniden bakıyorum hocam.

--
.

--
.

Muharrem Şahin

Mesut Mermutlu
Muharrem Şahin abi ben de
Bünyamin Karatahta hocam gibi buldum.
İşin zor kısmı 12’yi bulmak.
İçinde A projesi bulunan C(4,2)=6 durum var
Diyelim ki bu 6 durumdan ikisi A-B ve A-C olsun.
Bu durumda B-C devre dışı kalır.
İçinde B projesi bulunan B-D ve B-E den biri seçilebilir.
C(2,1)=2 durum.
Diyelim ki B-D projelerini biri çalıştı,
Bu durumda geriye mecburen C-E ve D-E kalır.
Yani 6•2=12 durum.
12•5! diye düşündüm

.

--
.

Rasim Zencir

soru, "5x5 lik bir ızgaranın her satır ve her sütununda iki kare
kaç farklı şekilde boyanabilir?" sorusu ile özetlenebilir.

MY hocamızın sanırım ilk kitabında bunun 10 lusu vardı.

benim çözümüm şöyle:

5X5 lik ızgarayı düşünelim.
önce bir kare seçerim.  25 farklı. sonra bu karenn bulunduğu satırda bir kare daha seçerim.  4 farklı.
kalan 4 satırdan birini seçerim. (4 farklı) . ilk karenin altını seçtikten sonra aynı satırda 2. kare 3 farklı.
kalan 3 saıırdan birini seçerim, 3 farklı. ikincisi için 2 farklı. kalan 2 satırdan birini seçerim  2 farklı. son kalan satırdan kalan 2 kare zorunlu seçimdir. böylece 10 kare seçilmiş oldu. sonucu 10 ile bölersek, seçilen 10 kare diğişik sıralarda seçilmiş olabilir.

böylece sonuç   5.5.4.4.3.3.2.2.1.1 / 10 = 12.5! olur.

rasimZENCİR

Muharrem Şahin

Çok teşekkürler Rasim'ciğim.

Rasim Zencir <rsm...@gmail.com>, 7 Eyl 2022 Çar, 00:26 tarihinde şunu yazdı: