Bir sıralama ve sayma problemi

Muharrem Şahin

Bir sıralama ve sayma problemi.pdf

Rasim Zencir

iyi akşamlar muharrem hocam,

bu tür sorularda simetrik durumlar oluyor. sayması baya zor.
ikinci bir durum da bu soruda sıralama yok.  sıralama doğrusal olur.

rasimZENCİR

Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com>, 3 Eyl 2022 Cmt, 18:35 tarihinde şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CADf0OcOcFgRNJfcq8JiXL3-Neqr127927FROk%2Bk%3DUZ-Hzpfowg%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

Muharrem Şahin

Rasim'cigim;
Bir de söylenmeden ilgilensen.
Bir zamanlar ne güzel anlaşırdık.
Ne oldu böyle!

Üstte sarı,
altta mavinin olması
bir sıralamadır.

Masa etrafındaki her diziliş bir sıralamadır.

Sevgiler, selamlar.

Muharrem Şahin

Cismi sabitlediğim için
simetri sorunu yok.
Önceki paylaşımıma şerh koymuştun.
Sorununu çözdün mu?

Sorun kalmadıysa
bir teşekkürü neden çok görüyorsun?

Rasim Zencir

muharrem hocam, teşekkür edilecek pek çok çalışmalarınız var. elbette teşekkür ederiz ama
yüz doğrunun arasına birkaç yanlış sığdırma çabasındasınız.

üç boyutta cismi sabitledim diyerek sorun halloldu diyemezsiniz. uzayda herşey hareket halindedir. ele avuca sığmazlar. :)

5x5x5 lik bir kübü nasıl sıralarsınız?

muharrem hocam,

teşekkür ederim. yanlışlarınızla bile bize çok şey öğretiyorsunuz.

rasimZENCİR

Muharrem Şahin

Rasim'ciğim;
5x5x5 boyutlu küpü
odamızın duvarına sabitlersek
evrenin dönmesi bizi ilgilendirmez.
O duvara bakan kişinin
göreceği görüntü söz konusu olur.
Sana şunu kesinlikle söylüyorum:
Tartıştığımız tüm konularda yanlış taraftasın.
Bunu göremezsen
senden bir şeyler öğrenmek isteyenlere zararın dokunur.

"Kimseye bir şey öğretmiyorum; Oyalanıyorum." desen de
yazışmalarımızda senden etkilenenler olabilir.
Kendini yormak zorundasın!

Başkalarına zararımızın olmaması için
böyle yazmak zorundayım.

Kucaklıyorum.

Rasim Zencir

muharrem hocam,
sizi gerçekten üzmek, size karşı olmak istemiyorum. sadece sorunuzda gördüğüm hatayı belirtmek istiyorum.
sadece ben söyledim diye karşı çıkıyorsunuz.

sorunuzun ifadesinde, sabitlediğinizi belirten bir ifade yok.
sabitlerseniz arka taraflar gözükmez. renklerin nasıl yerleştirildiğini nasıl anlarız? (sıralandığını demiyorum)
özellikle büyük boyutlarda...

iyi akşamlar diliyorum.

rasimZENCİR

Muharrem Şahin

Sevgili Rasim;
Söylediklerinin doğru olduğuna inanman,
bir kişiyi de olsa, bazılarını yanıltabilir.
Bunun için benimle değil,
kendinle uğraşmalısın. :):)
"Belli bir konumda" deyince,
"duvara takılmış" gibi anlaşılır.
Örneğin; sarı ve mavi yapıştırılmış olsun;
Bu prizma "duvara düşey olarak yapıştırılırsa"
iki farklı sıralama ile yapıştırılabilir.
Ama; elimize alıp döndürebiliyorsak
yalnız bir sıralama olur.

Rasim Zencir <rsm...@gmail.com>, 4 Eyl 2022 Paz, 00:36 tarihinde şunu yazdı:

--
.

Muharrem Şahin

Daha matematiksel bir ifade ile;
"Belli bir konumda" demek
"bir koordinat sisteminde
köşelerin koordinatları belli." demektir.

--
.

Rasim Zencir

Verdiğim rahatsızlıklar için özür dilerim
Muharrem hocam. Ben en iyisi atomu parçalamaya çalışayım.

Sevgiler, saygılar...
Güzel bir gün dilerim.

4 Eylül 2022 Pazar tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:

rasimZENCİR

Muharrem Şahin

Kucaklıyorum Rasim'ciğim.
Senin de günün güzel olsun.
.

brkd...@gmail.com

Muharrem Hocam, elinize sağlık.

Son adımda bazı kombinasyonlar için 2'den fazla durumumuz olabiliyor sanırsam. Mesela ilk 3 sütunu sırasıyla sarı-mavi, mavi-sarı ve mavi-sarı yaptığımızı düşünelim. Bu durumda 4. sütun,
  1. Sarı-mavi
  2. Sarı-kırmızı
  3. Sarı-gri
  4. Kırmızı-mavi
  5. Kırmızı-gri
  6. Gri-mavi
  7. Gri-kırmızı
Olmak üzere 7 farklı biçimde konabilir.

Hatta yazarken fark ettim, bunun geçerli olduğu genel durum, 2. ve 3. sütunların aynı olduğu durum oluyor. Bu durumlarda 2. sütuna uyan her bir 4. sütun, 3. sütuna da uymuş oluyor.
Bunun gibi aklımıza gelmeyen başka durumlar da olabilir tabii.

Ayrıca hazırladığınız belgelerle ilgili birkaç sorum var :)
1- Belgeleri hangi program yardımıyla hazırlıyorsunuz?
2- Başlıklarda kullandığınız font nedir?

Teşekkür ederim.

Muharrem Şahin

Çok teşekkürler Berke'ciğim.
Bir sorun var.
Ayrıntılı inceleyeceğim.
Kullandığım program Word..
Word Drawing, MathType

Sevgiler, selamlar.

Rasim Zencir

Rasim Zencir rsm...@gmail.com

3 Eyl 2022 19:05 (5 gün önce)
Alıcı: tmoz
iyi akşamlar muharrem hocam,

bu tür sorularda simetrik durumlar oluyor. sayması baya zor.
ikinci bir durum da bu soruda sıralama yok.  sıralama doğrusal olur.

Rasim Zencir rsm...@gmail.com

4 Eylül Paz 00:36 (4 gün önce)
Alıcı: tmoz
[...]

Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com>, 8 Eyl 2022 Per, 19:21 tarihinde şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CADf0OcOee%2Bn4h_03DTKtc4VkSu1t0-rR2nGUaESw6jBeprN-JA%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

Muharrem Şahin

Sevgili Rasim'ciğim;
Soruda
ve seninle yazıştığımız konularda
benim bir hatam yok.
Sadece; son sayımda hata yapmışım.
Onu düzeltiyorum.
Ben hatamdan dönebiliyorum. :):)
Kucaklıyorum.

.

Muharrem Şahin

4. prizmanın 7 değişik renk sıralamasından 5 tanesi istenem koşulu sağlamamaktadır. 4. prizma 2 değişik biçimde eklenebilir.
Buna göre;, Umut, yapmak istediği kübik cismi 4.3.7.7.2
değişik renk sıralaması ile yapabilir?
Bu yorumun hatalı olduğunu, sevgili Berke Dönmez’e teşekkürlerimle, anladım. 2. ve 3. prizmanın değişik sıralamalarının 4. prizmanın renk sıralaması sayısını değiştirdiğini gördüm.
Sayma yolunu, elimden geldiğince kısaltarak uyguladım:
1. prizmayı yukarıdan aşağıya, örneğin; sarı ve gri (SG) alarak başladım. 4. prizmanın alabileceği 7 renk sıralamasının her biri için 2. prizmanın alabileceği 7 renk sıralamasını ayrı ayrı yazdım. 3. prizmanın alabileceği renk sıralamalarını saydım. 2652 değişik renk sıralaması olabileceğini buldum. Daha kısa bir yol arıyorum. İlgilenenlerin katkısını da sevgi ve saygı ile karşılarım. 🙏🥰

.