olasılık

emin

to tmoz
merhaba arkadaşlar. geçen bir öğretmen arkadaş sordu.
kaynak belli değil.
ama cevap için 4/7 denmiş sanırım.
yardımcı olursanız sewvinirim. Soru şöyle:
aynı evde kalan A, B, C ve D isimli 4 kişi 1 haftalık yemek yapma nöbetini şöyle belirliyor.
aralarında kura çekiyorlar ve kuradan çıkan kişi 1 gün, diğerleri ise ikişer gün yemek yapıyor.
kuradan çıkan kişinin A olduğu biliniyor, buna göre B nin pazartesi günü yemek yapma olasılığı nedir?

duran

A olduğuna göre

A B B C C D D

yer değ.7!/2!2!2! dir

İstenen durumlar

B sabit olacak

6!/2!.2!

P=2/7 diyorum

Duran Koçoğlu

aa.jpg

Umut TANRIVERDİ

olasılık-sapka10.02.09.JPG

Duran Koçoğlu

fem konu anlatım
a.jpg
aa.jpg
aaa.jpg
aaaa.jpg

asım şahin(öğretmen)

26 Mart 2010 09:33 tarihinde Duran Koçoğlu <duranko...@gmail.com> yazdı:
fem konu anlatım

--
Üyelerin dikkat etmesi gereken kurallar
1) TMOZ gurubuna gmail ile üye olunuz. Aksi halde gönderdiğiniz mesajlar veya diğer üyelerin cevap mesajları spam mesajlara gidebilir.

To unsubscribe from this group, send email to tmoz+unsubscribegooglegroups.com or reply to this email with the words "REMOVE ME" as the subject.

a (4).jpg

asım şahin(öğretmen)

aa.jpg

asım şahin(öğretmen)

aaa.jpg

engin guner

to tmoz

iki farklı torbadan birinde tek rakamların olduğu kartlar, diğerinde ise çift rakamların olduğu kartlar bulunmaktadır. Buna göre torbalardan çekilecek olan toplam 3 kartın üzerindeki sayılar toplamının çift olma olasılığı kaçtır?
Cevap: 17/25 olarak verilmiş ama benim tereddütlerim var
bana göre de cevap 1/2 olmalı diyorum
bir de üstatlara danışayım dedim.
--
matematik bir sevdadır...

Deniz Karadağ (öğretmen/denizli)

1/2  diyeceğim.
bbb.gif

28 Mart 2010 16:29 tarihinde engin guner <enging...@gmail.com> yazdı:

Tek korkusu paradokslar olan bilim dalı.Matematik tek doğru yanıt ister.
bbb.gif

engin guner

teşekkürler Deniz Hocam

28 Mart 2010 16:52 tarihinde Deniz Karadağ (öğretmen/denizli) <karada...@gmail.com> yazdı:

--
matematik bir sevdadır...
bbb.gif

memet okur(Öğretmen)

Sayın hocalarım şöyle düşünsek bir sakıncası var mı! Çekilecek üç sayının üçüde tek,Üçüde çift,İki tek bir çift veya İki çift bir tek olacaktır.Bunların ise ikisinde toplam tek ikisinde toplam çifttir.Dolayısıyla istenen durum 1/2 dir bence de

28 Mart 2010 17:35 tarihinde engin guner <enging...@gmail.com> yazdı:

--
mokur(öğretmen)
bbb.gif

Deniz Karadağ (öğretmen/denizli)

Mehmet hocam soruda tek rakamlar ile çift rakamalrın sayıları eşit olduğu için yaklaşımınız sorun yaratmaz düşüncesindeyim;ancak eşit sayıda olmadığı durumda çözümünüz sıkıntılara gebedir.

28 Mart 2010 18:35 tarihinde memet okur(Öğretmen) <mok...@gmail.com> yazdı:
bbb.gif

memet okur(Öğretmen)

Deniz Hocam dediğinizin farkındayım elbette sayıları farklı olsa böyle çözemezdik ama uyarılarınız için teşekkür ederim

28 Mart 2010 18:56 tarihinde Deniz Karadağ (öğretmen/denizli) <karada...@gmail.com> yazdı:

--
mokur(öğretmen)
bbb.gif

Umut TANRIVERDİ

to TMOZ - Öğretmen & Öğrenci
8 kişi 4 er kişilik 2 gruba ayrılıyor. belli 2 kişinin farklı gruplarda olma olasılığı nedir? saygılarımlı

tahir yıl(sınıf öğretmeni)

1/7 olabilirmi

29 Mart 2010 21:27 tarihinde Umut TANRIVERDİ <umuttan...@gmail.com> yazdı:
8 kişi 4 er kişilik 2 gruba ayrılıyor. belli 2 kişinin farklı gruplarda olma olasılığı nedir? saygılarımlı

umut50

8 kişi 4 er kişilik 2 gruba ayrılıyor. belli 2 kişinin farklı
gruplarda olma olasılığı nedir? saygılarımla

Umut TANRIVERDİ

 cevabını bilmiyorum hocam nasıl düşündünüz?

M.Şah EKİN

ÇözümŞah:
iki kişi belli olduğundan geriye kalan 6  kişi iki gruba ayrılmalı
Bu da c(6,3)/2   türlü  olur. 2 ile  bölmemizin sebebi grubun bir seçilirken diğeride aynı anda seçiliyor olmasından kaynaklanıyor.

Olay A   s(A)=c(6,3)/2=10   örneklem uzay  E  s(E)=c(8,4)=70

p(A)=s(A)/s(E)=10/70=1/7

msekin

[...]

KOLAY diye birşey, ZOR diye hiçbirşey yoktur...

M.Şah EKİN

tahir yıl(sınıf öğretmeni)

ben de şöyle düşündüm (8,4).(4,4)/2!=3535 örnek uzay..olay ise tüm durumlardan beraber oldukları durumların çıkarılmasıdır..35-(6,2).(4,4).2 burada ise belli 2 kişi bir grupota olursa geriye kalan 6 kişiden 2 kişi belli gruba diğerleri (4,4) bu diğer grup içinde geçerli olduğundan çarpı 2..35-30=5  o halde 5/35 dedim..

Umut TANRIVERDİ

hocam  o mesajı gmailden attım bende görünmedi o nadenle tekrar tmoz ana sayfadan attım Ve ayrıca bunun çok büyük bir kusur olduğunu da düşünmüyorum. Yine de özür dilerim

M.Şah EKİN

Umut TANRIVERDİ

saolun hocam tekrar özür:(

M.Şah EKİN

Murat Akkus

olasılık. değişik. kötüler bile kafasını kaldırıp yorum yapma isteği duyuyor bazen.

--
arifler bildikleri kadar konusur..- gandalf
olasılık1.gif

acg

ben kötü olayım o zman...
hocam bunları çözecek miyiz bir şeyler yapacakmıyız?
böyle boş beklemekle olmuyor. sizde çalışın biraz:)
yol gösterin

30 Mart 2010 23:49 tarihinde Murat Akkus <murat...@gmail.com> yazdı:
[...]

Yaptığımız hatalar kadar yeni şeyler öğreniriz.(acg)

barbaros gur

3. soru 1/n olsa gerek...sondan geriye düşünürsek...

01 Nisan 2010 01:49 tarihinde acg <alican...@gmail.com> yazdı:

--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

Murat Akkus

hocam TMOZ'a ne zaman test dışında soru yollasam pek ilgilenen olmuyor, oysa ben testlerden nefret ediyorum...

onun yerine böyle saçma sapan işlerle ilgilenmeyi seviyorum:)

ilk 2 soru "beklenen değer- expected value" sorusu olmalı.

3. soru ise ilk n-1 kişinin  o bayanın biletinin olduğu koltuğa oturmaması gerekişyor ki bu da faktöryelli üslü birşeyşer çıkıyor.

4-5-6 ise beni aşar:)

01 Nisan 2010 01:49 tarihinde acg <alican...@gmail.com> yazdı:
ben kötü olayım o zman...

Ahmet Elmas

3. Soru için yanıt : 1/2  Desem.
Çözüm: İlk yolcu ya kendi yerine ya da başkasının yerine oturacaktır.
Kendi yerine oturduğu anda herkes kendi yerine oturacaktır (son yolcu da)
Başkasının yerine oturursa ikinci kişi ya kendi yerine yada yerine oturulmuş ise başkasının yerine oturacak
ve olay böylece devam edecektir.
Dikkat edildiğinde diğer kişilerin kendi yerlerine oturabilme olasılığı her zaman 1/2 dir.

n yolcu ve n koltuk için de son yolcunun yerine oturma olasılığı 1/2 dir.

Saygılar...

01 Nisan 2010 16:06 tarihinde Murat Akkus <murat...@gmail.com> yazdı:

--
[...]

http://ahmetelmas.wordpress.com/

www.ahmetelmas.com

ahmetelmas.blogspot.com
matematikdefteri.blogspot.com

Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.
                         Jean-Luc Godart

barbaros gur

Ahmet hocam affınıza sığınarak, n tane koltuk varken ilk kişinin kendi koltuğuna oturma ihtimali nasıl1/2 olur ki?..anlayamadım
saygılarımla

01 Nisan 2010 17:43 tarihinde Ahmet Elmas <ahmetel...@gmail.com> yazdı:

Ahmet Elmas

Saygılarımla...

01 Nisan 2010 19:07 tarihinde barbaros gur <bhg...@gmail.com> yazdı:
yolcu ve koltuk.pdf

barbaros gur

teşekkürler Ahmet hocam,..değerli vaktinizden ayırdığınız için.
saygılarımla...

Murat Akkus

aslında ahmet hocamın kesin bir pdf dosyasıyla cevap vereceği aklıma gelmişti:)

muhteşem bir çözüm olmuş. anlamam biraz zaman aldı ama harkulade ve beklenmedik bir cevap. çok sağolun.

01 Nisan 2010 20:50 tarihinde barbaros gur <bhg...@gmail.com> yazdı:

ozan kaymaz

hocam ilgilenirseniz sevinirim....
olasılık.JPG