olasılık-yardım!!!

M. Nurullah

to tmoz
soru

M. Nurullah

to tmoz
soru-çözüm.JPG

M. Nurullah

İlgilenen var mı acaba?

On 26 Ocak, 18:59, "M. Nurullah" <mnoz...@gmail.com> wrote:
>  soru-çözüm.JPG
> 92KGörüntüleİndir

engin guner

haklsınız hocam, verilen sayılarda sorun var.

26 Ocak 2010 19:56 tarihinde M. Nurullah <mno...@gmail.com> yazdı:

--
Üyelerin dikkat etmesi gereken kurallar
1) TMOZ gurubuna gmail ile üye olunuz. Aksi halde gönderdiğiniz mesajlar veya diğer üyelerin cevap mesajları spam mesajlara gidebilir.

--
matematik bir sevdadır...

Sedanur Albayrak

bana soruda hata yok gibi geldi

M. Nurullah

Sedanur Hocam, görüşünüzü açıklayabilir misiniz biraz?

On 26 Ocak, 20:25, Sedanur Albayrak <aseda...@gmail.com> wrote:
> bana soruda hata yok gibi geldi

> - Alıntıyı göster -

Sedanur Albayrak

olasılık en fazla 1 olabilir demişsiniz ya, olasılığın 1i geçtiği yer tam olarak neresi ben burayı göremedim.

M. Nurullah

(61/60)>1 saygılar.

On 26 Ocak, 20:43, Sedanur Albayrak <aseda...@gmail.com> wrote:
> olasılık en fazla 1 olabilir demişsiniz ya, olasılığın 1i geçtiği yer tam
> olarak neresi ben burayı göremedim.

Sedanur Albayrak

bu sonucu bulan zaten sizsiniz

Sedanur Albayrak

matematikten başarılı olanlardan matematikte başarılı olup kimyada başarılı olmayanları çıkarıyoruz, yani matematikten başarılı olanların içinde kimyadan başarılı olanlar ki bunlar da her ikisinden başarılı olanlara tekabül ediyor.
yani soruda her hangi bir ifade hatası olduğunu da düşünmüyorum ki soruyu sizin dediğiniz gibi değiştirelim..
sayın hocam göremediğim bi yer veya yanlış anlamış bulunduğum biryer varsa söyleyin, saygılar.

engin guner

Sedanur Hanım,
matematikten veya kimyadan başarılı olanların sayısı sorusunun cevabı nedir?

26 Ocak 2010 20:55 tarihinde Sedanur Albayrak <ased...@gmail.com> yazdı:

--
matematik bir sevdadır...

eylem (talebe)

Soruya yanlış diyen arkadaşlar matematik ve kimyadan aynı anda
başarılı olma olasılığının 3/5.2/3 den 2/5 olması gerektiğini ve
dolayısıyla soruda verilen 1/4 değerinin yanlış ve fazlalık olduğunu
savunan arkadaşlar ki doğru söylüyorlar.
Soruda hata yok diyen arkadaşlar matematik ve kimya derslerinin ayrık
olay olmak zorunda olmadığından kabülle matematik ve kimya derslerini
aynı anda verme olasılığı 1/4 olabilir demek zorundalar ki bu kabülden
sonra da geriye kalan standart işlemler değerini yitiriyor, çünkü
ayrık olay olmayan durumlarda standart kümelerde bileşim işlemi
kurtarmıyor.
Kendi düşüncem; soru bu cümle yapısıyla hatalı olmak zorunda değil,
ama hatalı değilse cevap 7/12 çıkmaz, belki değişik yaklaşım
metodlarıyla başka birşeyler hesaplanabilir. Öss için konuşuyorsak,
soruya hatalı demek ve 1/4 ün yanlış verildiğini söylemek en güzeli
olur.

Sedanur Albayrak

soruda sorulan şey o olmadığından ötürü..
 soruda sorulan için işlem yaptığımızda 7/12 bulunuyor. bu yüzden sorunun kendisi için hatalı değildir dedim. fakat dediğiniz şekilde sorulmuş olsaydı tabi ki de haklsınız. 1'den büyük çıkıyor.

26 Ocak 2010 21:25 tarihinde eylem (talebe) <gerc...@gmail.com> yazdı:

fehmi kayrak

milli eğitimin kitapları sanki herşeyi doğru mu söylüyor, al birini vur ötekine. pasifik yayınları 7. sınıf mat kitabında da     ayrık olayın tanımı şöyle yapılmış, birbirini etkilemeyen olaylara AYRIK OLAYLAR denir. havaya madeni paara atılmasıyla aynı anda zar atılması ayrık olaylardır denmiş. (çok açıktır ki aynı evrensel kümede konuşulan kümeler söz konusu olmalı)  bağımsız olayı tanımlayıp ayrık olaydır demişler, rezil gibi örneği de eklemişler.   senin milli eğitimin dağıttıığı kitapları incelemiyorsa,    dershanelerin niye incelesin ki?   bence takmamak lazım :) yetersiz kişlere kitap hazırlatmak, adı incelendiye çıksın diye imzaları çakmaca olayı bu. kimsenin eğitimi-öğretimi önemsediği yok.  biz size bu şiekilde göndersek, siz neresini düzelteceksiniz öncelikle:)

26 Ocak 2010 21:25 tarihinde eylem (talebe) <gerc...@gmail.com> yazdı:
Soruya yanlış diyen arkadaşlar matematik ve kimyadan aynı anda

fehmi kayrak

sedanur hocam örnek uzayın hacminin dışına taşan bir örnek uzay kümesi olur mu? soru temelinde yanlış olasılık temel ilkelerine aykırı kurulan sorunun çözüm yoktur.yaptığınız çözüm de hiç bir anlam ifade etmez.

fehmi kayrak

düzeltme!
sedanur hocam örnek uzayın hacminin dışına taşan bir örnek nokta kümesi olur mu? soru temelinde yanlış olasılık temel ilkelerine aykırı kurulan sorunun çözüm yoktur.yaptığınız çözüm de hiç bir anlam ifade etmez.

Sedanur Albayrak

sorunun özünde hata var, bahsettiğim şey işlemlerin doğruluğu.

fehmi kayrak

sedanur hocam esasen sorunun 60 örnek noktalı kabul ettiği uzayı, 61 örnek noktalı olduğunu öğreniyoruz.    bence de sonucun 61/60 la çarpılması lazım. :) ama bu da mantıksız. o da!

Sedanur Albayrak

:) bu kadar mantıksız bi soru için bu kadar kelime israfı fazla o zaman; ben M. Nurullah hocamızı gerçekten tebrik ediyorum ki soruyu bu kadar irdelemiş. ben olsaydım şekil 1A'da da görüldüğü gibi kitabın çözümü gibi çözüp geçmiş olurdum..

fehmi kayrak

nurullah hocam tebrik

M. Nurullah

İlgilenen bütün değerli hocalarıma sevgiler saygılar.Soruyla
uğraşırken aklıma takıldı sormak istedim sadece.

On 26 Ocak, 23:06, Sedanur Albayrak <aseda...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ben olsaydım şekil 1A'da da görüldüğü gibi kitabın çözümü gibi çözüp geçmiş

Muharrem Şahin

Sorunun hatalı olduğunda buluşulduğunu görüyorum.
Matematikten ve Kimyadan
ayrı ayrı başarılı olma olasılığı verilmişken,
ikisinden de başarılı olma olasılığı bilinir; Ayrıca verilmez.