Bu soruyu türevden çözebildim , daha farklı bir çözüm arıyorum .

SELİM AKAR

16358858131423233595965988218015.jpg

Muharrem Şahin

Sizin çözümünüz güzel olmuş.

Veya
(a0 + a1.x + a2.x^2 + ...).( (b0 + b1.x + b2.x^2 + ...)
= ... + (a0.b1 + a1.b0).x + ...

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/f8d88412-a15f-49dc-a5e4-8d65fafa440en%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

ŞENCAN Yaşar

Binom yardımı ile katsayilari bulunuz. İlk çarpandan x li 2. Çarpan dan sabit;
İlk çarpan dan sabit ikinci çarpan dan x li terim..

SELİM AKAR

Teşekkür ederim hocam.İfadeleri açmak istemediğim böyle bir çözüm yaptım ama x^2li veya x^3lü terimin katsayısı sorulsaydı iki defa üç defa türev almak çok zahmetli olacaktı o yüzden alternatif bir çözüm aradım.

Muharrem Şahin

Türev almak
sadece x'in katsayısı için geçerlidir hocam.
Diğer dereceler için
açmak zorundayız.
.

SELİM AKAR

Hocam mesela x^2 li terimin katsayısı için P''(0)/2 veya x^3 lü terimin katsayısı için de P'''(0)/6 yı kullanamaz mıyız?

Muharrem Şahin

Teşekkürler hocam.
Benim gözümden kaçmış.

SELİM AKAR <selima...@gmail.com>, 3 Kas 2021 Çar, 00:30 tarihinde şunu yazdı: