İkizkenar dik üçgende açı

nilufer

Şekildeki x açısını çizimle sentetik olarak bulamadım. Yardımcı olur musunuz?
Adsız.jpg

Beyhan Çataklı

0<x<45

28 Tem 2023 Cum 22:21 tarihinde nilufer <niluferp...@gmail.com> şunu yazdı:
Şekildeki x açısını çizimle sentetik olarak bulamadım. Yardımcı olur musunuz?

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/19327f06-b545-4a9f-a3d5-6094d0394042n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
IMG_20230728_224232.jpg

ŞENCAN Yaşar

Esit olmasini engelleyen bir durum yok. 0 ve 45 dereceler de olabilir

alper(geomania.org)

Küçük üçgenin köşesine P diyelim.  BPC üçgeninin O merkezli ve r yarıçaplı çevrel çemberin çizelim. <BPC=135 derece ve BC büyük yayı 270 derece olduğundan <BOC=90 derece ve OP=OC=OB=r olduğundan BOC ikizkenar dik üçgeninden BC=rkök2 olmalıdır. Dolayısıyla ABC ikizkenar dik üçgen olarak verildiği için AC=AB=PC=r olur. Bu durumda POC eşkenar üçgen ve POC merkez açısı 60 derece olacağından PC yayını gören PBC=teta çevre açısı 60/2=30 derece bulunur.

29 Temmuz 2023 Cumartesi tarihinde saat 10:04:05 UTC+3 itibarıyla ŞENCAN Yaşar şunları yazdı:
16907110927547839050566516592061.jpg

alper(geomania.org)

Başka bir çözüm:

30 Temmuz 2023 Pazar tarihinde saat 12:58:49 UTC+3 itibarıyla alper(geomania.org) şunları yazdı:
IMG_20230730_135333.jpg

Beyhan Çataklı

P noktasini x=30 olacak şekilde sabitleyip güzel cozumler yapmışsınız. x değerinin [0,45] araliginda aldığı diğer değerlerle ilgili de çözüm de yapabilirmiyiz !!!

30 Tem 2023 Paz 13:54 tarihinde alper(geomania.org) <alperc...@gmail.com> şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/fad50423-f049-45ab-83a8-db96fbff3982n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

alper(geomania.org)

Evet haklısınız. Sorunun verildiği haliyle istediğiniz kadar çözüm bulursunuz. Ben PBC açısını da x alarak çözüm yaptım. Söylemeyi unutmuşum. Teşekkür ederim.

nilufer

Çok özür dilerim,  BPC açısı da x olacaktı. Zaten ona göre çözüm yapılmış. Çok teşekkür ederim.