Kartezyen çarpım

Muallime mat

IMG-20220429-WA0017.jpg

Serdar

X eksenine paralel altı doğru parçası

29 Nisan 2022 Cuma tarihinde saat 21:26:18 UTC+3 itibarıyla yasemin...@gmail.com şunları yazdı:

IMG-20220429-WA0017.jpg
1651257255816-1529404107.jpg

Muallime mat

Serdar hocam verilen küme noktasal yani aralık değil bu yüzden 6 doğru olarak almadım ben yanlış mıyım? Mesela (1/2,1) noktası A×B de yok ama  x eksenine paralel 6 doğru alınca almış oluyoruz

Serdar

Hocam verilen kümelerin biri sonlu diğeri sonsuz elemanlı. Yatay eksende sonsuz elemanlı küme bulunduğu için doğru parçaları şeklinde olmalı. Ayrıca (1/2,1) örneğini veremeyiz zira kümede yok. (3/2,1) noktasını ele alırsak M kümesinden 3/2, N kümesinden 1 elemanını alabiliriz. Çizdiğimiz grafiğin içinde kalıyor.

Muallime mat

Hocam çok özür dilerim ben M kümesini de sonlu olarak görmüşüm siz yazınca fark ettim çok sağ olun