Fonksiyon

Muallime mat

d61ce875-6d50-4eb9-ad94-855816211307.jpg

Serdar

3 Mayıs 2022 Salı tarihinde saat 13:05:46 UTC+3 itibarıyla yasemin...@gmail.com şunları yazdı:
d61ce875-6d50-4eb9-ad94-855816211307.jpg
1651573521692-462413713.jpg

Muallime mat

Serdar hocam cevabı bilmiyorum ama ben a olduğunu düşünüyorum. Sizin çözümüzde birebirliğin tanımı affınıza sığınarak yazıyorum hatalı alınmış. Şöyle olsaydı yani,  f(x)#f(y) iken g(f(x))#g(f(y)) ise f, fonksiyonu bire-birdir.

Serdar

Evet haklısınız Hocam. Bu sorunun klasik versiyonuyla karıştırdım sanırım. Detaylı incelememişim ama soruda verilen bilgiyi birebirliğe bağlayamayız sanki. Verilen bilgi, fonksiyon olma şartı değil mi zaten?

Muallime mat

Tahmin ettim karıştırdığınızı, çözümünüzü görünce :)
Fonksiyon olma şartı değil de verilen koşullara uygun gof tanımlıyoruz ve diğer şartında sağlanması g nin bire birliğini gerektiriyor. Ben verilenleri kümeye dökerek gözlemledim hocam, başka nasıl yaklaşım yapılabilir bilemedim.
Bu arada hayırlı bayramlar diliyorum🌸

Serdar

Biraz daha incelemem gerekecek. Size de iyi bayramlar