Türev

Muallime mat

fbc7c1d031d5970a8ef88bdd686f8699.jpgScreenshot_2022-04-23-13-53-32-1.png

Serdar

Üçüncü dereceden bir polinom fonksiyonun simetri merkezi, dönüm noktasıdır. 2.türev sıfıra eşitlenerek ilk soru çözülebilir

23 Nisan 2022 Cumartesi tarihinde saat 14:27:49 UTC+3 itibarıyla yasemin...@gmail.com şunları yazdı:

fbc7c1d031d5970a8ef88bdd686f8699.jpgScreenshot_2022-04-23-13-53-32-1.png

Muallime mat

Hocam teşekkür ederim aslında oradan olduğunu biliyorum, kübik polinom ile dönüm noktası ve simetri merkezi arasındakı ilişkinin nereden geldiğini merak ediyorum

Muallime mat

Grafik çizmeye çalışarak gözlemledim ama yine de bu konuda bir kaynağı incelemem daha güzel olur.
Elinizde bu konuya değinen bir kaynak mevcut mudur hocalarım?

Serdar

Simetri noktası ötelemeler yardımıyla orijine taşınıp tek fonksiyon olma özelliği kullanılıyor Hocam. Türkçe kaynak pek bulamadım ama ingilizce kaynak bolca mevcut

Muallime mat

Teşekkür ederim hocam peki nasıl ulaşabilirim o kaynaklara?
Buraya atabilme şansınız var mı ya da isimden bulunabiliyorsa yazarsanız çok memnun kalırım.

Serdar

4.sayfada

23 Nisan 2022 Cumartesi tarihinde saat 18:54:33 UTC+3 itibarıyla yasemin...@gmail.com şunları yazdı:
10.1.1.530.1169.pdf

Muallime mat

Teşekkür ediyorum hocam, zahmet verdim sizlere. Umarım anlayabilirim.

Halim Ertaş

Polinom fonksiyonların grafiklerinin simetri merkezi dönüm noktasıdır.
f''(x) =0 dan dönüm noktası apsisi bulunur.
    Polinom olmayan fonksiyonların grafiklerinin simetri merkezi ise asimptotlarının kesim noktaları dır.

23 Nis 2022 Cmt 18:16 tarihinde Serdar <serdarda...@gmail.com> şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/2e1a71a1-20c4-4907-9cc8-04baeefa1c4en%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Hatice Mankan

to tmoz
Çözüm Deniz Karadağ

a,f(a)  ile c,f(c) yerel maks noktalar; ayrıca iki eşitlik taraf tarafa toplanırsa ; c-a=24 gelir.
kök[(c-a)^2+(f(c)-f(a))^2]=25
kök[(24)^2+(f(c)-f(a))^2]=25
|f(c)-f(a)|=7 bulunur. +-7 istenen olur.

1 May 2022 Pzr 13:46 tarihinde Muallime mat <yasemin...@gmail.com> şunu yazdı:
c5c977e4-e7e0-49dd-8cec-b9d286cb38d4.jpg

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/5688e691-7ace-4ab7-8b94-817ecc84b06dn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Yüksel Yılmaz

Gunaydın. Yardımcı olabilir misiniz?
IMG_20220504_090351.jpg