1 derece = 60 dakika

Samet Guner

to TMOZ
360 derecenin tam açı olarak alınmasının sebebini Mustafa YAĞCI hocam 360'ın aynı anda 1,2,3,4,5,6,8,9,10 sayılarının tam katı olduğu için söylemişti. Yani amacı işlemlerde kolaylık sağlamak. Fakat 1 derece = 60 dakika eşitliğinin sebebini merak ediyorum. Dakika bizim gündelik hayatta kullandığımız saat terimi olan dakika mı? Teşekkürler.

Hatice Mankan

to tmoz
Derecenin as katlarii
1 derecenin 1/60 i 1 dakika
1 dakikanın 1/60 i 1 saniye
Buradaki dakika ve saniye birimi ifade etmek için kullanılan kelimeler uzunluk ölçü birimlerinin metre milimetre kilometre olduğu gibi ağırlık ölçü birimlerinin gram desigram kilogram olduğu gibi keza sıvı ölçü birimlerinin de litre mililitre hektolitre olduğu gibi
Açı ölçü birimleride derece dakika saniye olarak tanımlanmış.

Gündelik hayatta kullandığımız saatin dakikası ve saniyesi terim olarak alınmış anlam olarak değil.

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/

Matematik geometri bilgi paylaşım platformu.
Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "TMOZ" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/81978a3b-8a18-475d-b52f-2d9ece6f991cn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.