Çemberde açı sorusu 2 adet

R & A

Bu iki sorudaki çözüm yolu nedir.Vakit ayırıp bakabilen olursa Yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum.
2.jpg
1.jpg

SENA ÖNCÜ

5.png

R & A

Kaleminize ve yüreğinize sağlık Sena hocam 10.soruda yarıçapa teğeti bende çizmiştim ama gerisini getiremedim..Güzel görmüşssünüz benzerlik aklıma hiç gelmişti.Peki diğer sorudaki tuhaf yarım  çembere ne yapabiliriz fikriniz varmı kolay gelsin tekrardan teşekkür ediyorum.

SENA ÖNCÜ

rica ederim :) Diğer soruda cevabın 15 olacağını düşündüm, sanırım küçük yarıçap r, büyük yarıçap 2r olacak. ALB dik üçgeninde L'den inen dikme r iken AB=4r olacak ve 15-75-90 üçgeni olduğunu göreceğiz. Eğer bu doğruysa, O noktasının büyük çemberin de merkezi olduğunu ispatlayamadım.

R & A

Pek verisi bulunmayan sorular hakikaten uğraştırıyor.Buda onlardan işte :) Söylediğinizi zihnimde candırmaya çalıştım biraz ama başka zaman bir kez daha sorayım bakalım diğer hocalarımın fikri ne olur.Alternatif bir yol felan.Çok çok teşekkürler Sena hocam.Zihninize sağlık.

SENA ÖNCÜ

Gruptaki hocalar çözüm eklerler belki. rica ederim ne demek :)

alper(geomania.org)

Bahsettiğiniz soruda O noktasının yeri söylenmemiş; yani bu haliyle sorulan açının sabit bir değeri yoktur. O noktasını büyük çemberin merkezi alırsanız belirtiğiniz gibi sorulan açı 15 derece olur.

alper(geomania.org)

OB çapını büyüttükçe açı artacak, küçülttükçe de açı azalacaktır. Yani sorunuz bu haliyle eksiktir.

R & A

Evet  soruda  büyük çemberin merkezi "O"  olarak belirtilmemiş ama AB çap denmiş bu O nun büyük çemberin merkezi olduğunu  ispat edermi bilinmez  .Mesela KL // AB dendiğinden yaydan gitsen dedim KA yayı = LB  = 2 alfa oluyor.PK=PK =90-alfa oluyor mantıken ama  gerisi kalıyor . Dediğiniz gibi verilerde eksiklik olabilir  .Alper hocam değerli yorumlarınız için çok  teşekkür ediyorum.Kolay gelsin.

alper(geomania.org)

AB çap denmiş ama O noktasının çapın neresinde olduğu söylenmemiş.

PK=PK=90-alfa derken ne demek istediğinizi anlayamadım.

R & A

Önceki mesajda PK yayı =PY  yayı  yazacaktım  yanlış yazmışım  9 Numaralı soruda  KL // AB dendiğinden yaydan gidilse  büyük yarım çemberde KA yayı = LB  = 2 alfa oluyor. PK yayı ve PL  yayı birbirine  eşit ve 90-alfa oluyor mantıken ama  gerisi gelmiyor.Kolay gelsin iyi geceler hocam.