olasılık sorusu

algoritma

soru: 1 den 52 ye kadar olan doğal sayılar aynı boyuttaki kartlara
yazılıp bir masanın üzerinde karıştırılıyor.
iyice karıştırıldıktan sonra rastgele 3 kart seçiliyor. Seçilen
kartların küçükten büyüğe doğru gelme ihtimali nedir?
(mesela 4,12,34 gibi)

cevabını bilmiyorum ama şöyle bir öneri getiriyorum
herhangi 3 sayı 6 farklı biçimde sıralanabilir. bizim istediğimiz bu
altı durumdan biridir.

O zaman kaç tane kart olursa olsun cevap 1/6 değil midir?
Eğer bu savım yanlışsa nerede hata yapıyorum?

iyi çalışmalar.

hylaber

C(52,3)-∑n.(n+1)…(n=1’den 50 ye kadar)=İstenilen durum.....sonuç çok
uzun yazamadım kusura kalmayın

saygılar sevgiler....

acg

evet hocam. 104 kart arasından da çekilse 3 kart dediğiniz doğrudur.

--
Bir Matematikçi zannetmez fakat BİLİR...
İkna etmeye çalışmaz çünkü İSPAT eder...

Hakan ULAŞ

cevap 1/6 değil mi?

seçilen kartlar nasıl seçilirse seçilsin 3!=6 durumda sıralanır.İstenen durum bunlardan sadece 1 tanesidir.Bunu bi zeka soru kitabında görmüştüm daha önce.

12 Eylül 2008 Cuma 08:42 tarihinde acg <alican...@gmail.com> yazdı:

--
Hakan ULAŞ Bergama/İZMİR

hylaber

cevap 1/6 dır....ben başka yerlere gitmişim...malum gece 5:00
pardonn

Muharrem Şahin

Kartlar birer birer, geriye konulmadan çekiliyorsa
1/6 olur.