Fonksiyon

Serdar

Dördüncü grafiğin yani artan durumu ispatladım ancak üçüncü için bir ispat yapamadım. Bir çözümüm var ama farklı çözümlerinizi beklerim. Teşekkürler
IMG-20230612-WA0000.jpg

cahi...@gmail.com

Mesele artan olması değil. 3. Ve 4. Grafikte f(a)=b ve f^-1(b)=a dır. b>a verildiğinden bu iki grafiknde olabilir.

Serdar

a ve b öylesine sayılar. Sadece grafiklerdeki a ve b ile işlem yapamayız.

cahi...@gmail.com

ne demek öylesine sayılar. Soruda b>a verilmiş. 3. ve 4. Grafikte b>a olamaz mı? a ve be ile işlem yapamamak ne demek? Bence soruyu anlamadınız. Grafiklerin artan olmaları ile aşakası yok. Üstelik 4. Hrafiğin artan olduğunu ispata gerek yok. Aşikar zaren

Serdar

Yanlışınız var, soruyu gayet iyi anladığımı düşünüyorum. Keşke daha uygun bir üslupla cevap verseymişsiniz 🙂
a<b iken f(a)>=f^-1(b) eşitsizliği herhangi iki reel sayı için geçerlidir demek istenmiş soruda. Yani grafiklerdeki a ve b için eşitsizliği kontrol etmek yeterli değildir. Mesela n sayısı fonksiyon grafiğinin y eksenini kestiği noktadır. Üçüncü grafiğe bakarak b<n iken f(b)>=f^-1(n)=0 eşitsizliğini kontrol edersek f(b)<0 durumunun olabileceğini görürüz ki bu da istenen durumla çelişir. Dolayısıyla üçüncü grafik olamaz. Dördüncü grafiğin artan olduğunu ispatlamaya elbette ki gerek yok. İstenen şartın, artan fonksiyonlar için geçerli olduğunu ispatlamak lazım. Onu da "naçizane" bilgilerimle ispatladım. a<b iken f(a)<f(b) olmalı. Verilen eşitsizlik gereği f^-1(b)<f(a)<f(b) olmalı. Yani f^-1(b)<f(b) olmalı. Artan f fonksiyonu için dördüncü grafikte bu durumun sağlandığını görmek fazlasıyla "aşikar" bir durum. Kısacası cevap yalnız 4

cahi...@gmail.com

Size yine aynı şeyi söylicem. Soruyu anlamamışsınız. Ve cevap çok basit. Açıklamamda belirttiğim gibi 3. Ve 4. Grafiklerdir.

Muharrem Şahin

Soru ile ilgileneyim derken
Cahit Hocamın dili daha öne çıktı.
Bu nasıl dil hocam?
Böyle bir öğretmen dili olmamalı.
Önce
sizin için emek veren birine teşekkür ede bilmelisiniz.
Diliniz
öğretmen için de
öğrenci için de bağışlanmaz!

Yolunuz güzelliklere açık olsun.

cahi...@gmail.com <cahi...@gmail.com>, 13 Haz 2023 Sal, 11:19 tarihinde şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/6dcba39d-fc7e-483c-b4a7-9e4a3df33f1dn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

cahi...@gmail.com

Benim soruya verdiğüm yanıta bakın. Gayet güzel bir dil. Açıklayıcı ve basit. Ama arkadaşın yanıtına bakın. Teşekkür bile etmeden a ve b ile işlem yapamayız gibi garip bir cevap. Ben de kendisine soruyu anlamamışsını demişim. Ama bu zoruna gitmiş. Bir de sizden öğrenecek değilim nerede nasıl konuşacağımı.

Muharrem Şahin

Ben eksiğimi
nerede bulursam
oradan tamamlayabiliyorum hocam.
Kaynakları kendi zihnimde tarıyorum.
Size de öneririm.

.

alper(geomania.org)

Üslubunuz doğru değil Cahit Bey. Uzlaşı, hoşgörü ve sevgi dili yerine kavga diline meylediyorsunuz. Yerinde söz söylemeyi bilirseniz kimseden birşey öğrenmek zorunda kalmazsınız.

cahi...@gmail.com

Hala akıl vermeye çalışan kendini bilmezler var. Adama cevap yazdım bir teşekkür etmedi diyorum. Hala uslup diyorlar

cahi...@gmail.com

Uzun zamandır gruba girmiyordum. Son birkaç gündür bakayım belki birilerine faydam olur dedim. Üç beş soruyu yanıtladım. Biri bile teşekkür etmedi. Kimseden de bişey öğrenecek değilim. Herkesin eksiği vardır ama eksiğimi tamamlayacağım yerin burası olamadığı kesin. Bu da gruptaki son mesajımdır.

[...]

Muharrem Şahin

Bu kafayla giderseniz
kendini bilmez olanın
siz olduğunuzu öğrenemezsiniz hocam!