Küme

Muallime Mat

IMG_20220825_184942_075.jpg

Serdar

25 Ağustos 2022 Perşembe tarihinde saat 18:55:58 UTC+3 itibarıyla yasemi...@gmail.com şunları yazdı:
IMG_20220825_211615.jpg

Rasim Zencir

s(A) ifadesi, A kümesinin eleman sayısı demektir.
s(A kesişim B kesişim C) =boş küme olamaz.

diğer yandan,
s(A brlşm B brlşm C) = S(K) olduğundan
A,B,C kümelerinin hiç biri 4 elemandan fazlasına sahip olamaz.
bu durumda şıkların gerçekleşmesi mümkün görünmüyor.

örneğin serdar hocamın çözümünde her eleman A kesişim B kümesinde olduğu düşünülürse
s(A)=s(B)=4   s(birleşimleri) =8 olur.   :(

rasimZENCİR

Serdar <serdarda...@gmail.com>, 25 Ağu 2022 Per, 21:16 tarihinde şunu yazdı:
25 Ağustos 2022 Perşembe tarihinde saat 18:55:58 UTC+3 itibarıyla yasemi...@gmail.com şunları yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/615c3480-ca1f-4613-8b43-6062b1537986n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Serdar

Hocam birleşimleri 4 olmaz mı? Ortak elemanlar sonuçta

Serdar

Bir de Hocam kesişim neden boş olamaz? Benim çözümde, kümelerin hiçbirinde dörtten fazla eleman olmuyor.

Rasim Zencir

serdar hocam,
birleşimleri ile birleşimlerinin eleman sayıları farklı şeyler.
eleman sayıları demiş soru.

rasimZENCİR

Serdar <serdarda...@gmail.com>, 25 Ağu 2022 Per, 22:16 tarihinde şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/491570d6-f98f-4092-a643-5ae34bf03fdcn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Serdar

Boş kümeyi anladım Hocam. Baskı hatası olmuş herhalde. Kümelerin eleman sayılarının dağılımları diye anlamıyorum sanırım.

Rasim Zencir

s(A ksşm B kesişim C) =  0  olur.   boş küme olamaz.

evet çözümünde kümelerin eleman sayıları 4 ten büyük olmuyor da
birleşimlerinin eleman sayısı 4 ten büyük oluyor.

rasimZENCİR

Serdar <serdarda...@gmail.com>, 25 Ağu 2022 Per, 22:23 tarihinde şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/df68f1d6-62ad-4ace-95eb-7b4b3c42925fn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Muharrem Şahin

AuBuC = K ve AnBnC = Boş küme denirse düzelir, diye düşünüyorum. Bu durumda,
K'nin her elemanı 6 yerden birinde olabilir. 6^4 = 1296

Muallime Mat

Teşekkür ederim hocalarım