Eş olumlu olmayan olaylar.

Muharrem Şahin

Yanıtlar:
a. 9/32    (5/17 değil)
b. 9/16    (6/17 değil)
c. 1/32     (1/51 değil)
d. 7/32. 3/4 = 21/128
Esolumluolmayan.png

Fatih .2313 Dd

Değerli Muharrem hocam soruların çözümlerini gönderirseniz çok istifade etmiş olacağız. Teşekkürler simdiden

20 May 2021 Per 12:35 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CADf0OcNAW_kBOGLShq9z-JSGMaCL2vALLTA8Z9ZnXVFhc1-NoQ%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

Muharrem Şahin

a.  1 1 1 1 2 -> 1/2.1/2.1/2.1/2.1/2 = 1/32
     1 1 1 2 1 -> 1/2.1/2.1/2.1/2.1 = 1/16
     1 1 2 1 1 -> 1/2.1/2.1/2.1/2.1 = 1/16
     1 2 1 1 1 -> 1/2.1/2.1/2.1/2.1 = 1/16
     2 1 1 1 1 -> 1/2.1/2.1/2.1/2.1 = 1/16

9/16

Fatih .2313 Dd <fatih....@gmail.com>, 21 May 2021 Cum, 00:13 tarihinde şunu yazdı:

--
.

Fatih .2313 Dd

Bilginize zihnimize sağlık değerli hocam. Teşekkürler

Muharrem Şahin

Sağ olun Fatih Hocam.

d. 21/32. 3/4 = 63/128 olmalı.

Fatih .2313 Dd <fatih....@gmail.com>, 21 May 2021 Cum, 00:44 tarihinde şunu yazdı:

--
.

rasimzencir

muharrem hocam, eş olumluluk olayların değil deneyleerin bir özelliğidir.

bunu bir türlü anlatamadım.

hiç bir öğretmen de uyarmıyor.  ne kadar ilginç!

rasimZENCİR

Muharrem Şahin

Rasim'ciğim;
"Merdivende
6. basamağa gelme"
bir deneydir.
1246,
13456,
1356,
gibi gelişler birer olaydır.
Bu olayların gerçekleşme olasılığı farklı olabilmektedir.
Bunun nedeni
daha basit olan
"adım atma" olaylarının,
sonuna kadar
eş olumlu kalamamasıdır.
3. basamakta 1 ya da 2 basamaklık adım seçenekleri
eş olumlu iken
5. basamakta 1 basamaklık adım seçeneğinin olasılığı 1'dir.
Bu yüzden
bunlara
"eş olumlu olmayan olaylar" diyorum.
Dolayısıyla;
deney de
"eş olumlu olaylar"dan oluşmadığı için
"eş olumlu olmayan deney" oluyor.
Diye düşünüyorum.

Yanlışım varsa
beni
uyarırsın.

rasimzencir <rsm...@gmail.com>, 1 Haz 2021 Sal, 16:21 tarihinde şunu yazdı:

--
.

rasimzencir

muharrem hocam,

her şeyden önce eş olumlu olay dediğin anda bizleri yanlış bilgilendirirsin.  eş olumlu(eş olasılıklı veya eşit olasılıklı veya hilesiz) deney denir. olaylar eş olumlu olmazlar.
soruda anlatılan deney bileşik deneydir.  basit deneylerin birleşiminden oluşmuş bir birleşik deney. aynı anda veya ard arda bir zar ve bir madeni para atma deneyi gibi. burada basit deneylerler, adım atma deneyleridir. bu deneylerin olayları, bir basamak veya iki basamak çıkmadır. bunların  olasılıkları eşit verildiğinden bu basit deneyler eşit olasılıklı deneydir.  bu yüzden bu bileşik deneye eş olasılıklı olay veya eş olumlu olmayan olay diyemezsiniz. aynı anda bir zar ve bir madeni para atma deneyini  eş olasılıklı olmayan olay diye adlandıramazsınız.

eş olasılıklığın tanımı şöyle. bir deneyde örnek noktaların(çıktıların) olasılıkları (dikkat edin burada olayların olasılıkları demiyoruz) eşit ise deneye eşit olasılıklı deney veya hilesiz deney denir. gördüğünüz gibi eş olasılığın olayla hiçbir ilgisi yok.

saygılar...

rasimZENCİR

Muharrem Şahin

Rasim'ciğim;
"Eş olumlu olmayan olay" dedirtmediğin şey
"gerçekleşme olasılıkları farklı" olan
"birleşik olaylar"dır.
Problemi verirken
bu adı kullanmam
hiç sorun yaratmaz.
Problemde bir isim kullanmıyorum.
Problemi veriyorum; Bir sorun olmuyor.
Sen problemi çözersin.
Sevgiler, saygılar, selamlar

rasimzencir <rsm...@gmail.com>, 2 Haz 2021 Çar, 01:26 tarihinde şunu yazdı:

--
.

rasimzencir

Anlaşıldı Muharrem hocam, hatalarımla mutluyum, bildiğimden vazgecmem diyorsunuz.

👍
Slmlr.

Muharrem Şahin

İyi ki sen varsın Rasim'ciğim.
Yoksa;
bana hatamı söyleyebilecek kimse kalmayacak.

rasimzencir <rsm...@gmail.com>, 2 Haz 2021 Çar, 16:50 tarihinde şunu yazdı:

--
.

Fatih .2313 Dd

Muharrem Hocam,Zihnimizin ışığından daima faydalanmak ümidiyle.. Biz öğretmenleri kıymetli bilgilerinizden mahrum bırakmayınız.