İbrahim hocam, bu yıl sınava giren öğrencilerin okuduğu müfredatta ve
MEB ders kitabında "üçgenin ağırlık merkezi" nasıl ifade ediliyor.
Üçgensel bölgenin ağırlık merkezi diye bir ifadeye yok tu. ÖSYM
gelecek yıl istatistik konusundan ygs ya da lys de soru sorsa ne
dememiz gerekecek?
ÖSYM de bu soruyu seçen şahsın bilinçli olarak bu soruyu seçtiğini
düşünmüyorum. Eğer bilinçli olsalardı elips sorusunu da seçmemeleri
gerekirdi. ÖSYM nin varlığı okullardaki eğitim öğretim açısından
külliyen zarar. Müfredatların da olmamasına rağmen "üçgensel bölge ile
üçgenin ağırlık merkezi arasındaki farkı öğrettik." Gürkan hocamın
itirazı zamanlama bakımından doğru değil. Gelecek yıldan sonra söz
konusu itiraza hepimiz destek olacağız çünkü konu şuan 11. sınıfa
geçen öğrencileri de ilgilendiren bir konu. Soru iptal edilsin diyen
tüm arkadaşların konuyu enine boyuna düşünerek yeniden düşünmeye davet
ediyorum. Gelecek yıldan sonra bu konudaki itiraza ben de destek
verenlerden olacağım. Murat hocamın ağırlık merkezi yerine
kenarortayların kesişim noktası diye tabir etmesini doğru ve yerinde
olduğunun da altını çizmek istiyorum. ÖSYM nin durduk yere ortalığı
karıştıran bu tür vurdum duymaz davranışlarını da ayrıca kınıyorum. Şu
an itibariyle bu sorunun iptalini gerektirecek bir mesnet
bulunmadığını gelecek yılda da olmayacağını ama sonraki yıllarda
itiraz gerektireceğini de vurgulayarak değerlendirmeyi sizlere
bırakıyorum.
(İK hocam gecenin bir yarısı uykum kaçtı sabah olmuştur diye saat 4 de
kalktım bir daha uyku tutmadı.)
On 21 Haziran, 14:35, "ibrahim Kuscuoglu(ogretmen)"
<ikus1...@gmail.com> wrote:> hasangunve...@gmail.com> yazdı:
> kaç öğrenci bu soruda bunun farkına vardı? kaç öğrenci üçgensel bölgenin
> ağırlık merkeziyle üçgenin ağırlık merkezinin farklı olduğunun farkında.
> Bence sıfır. Hiç kimse. Diyelim ki bir öğrenci bunun doğrusunu biliyor. Yine
> de ÖSYM nin ne demek istediğini bilerek soruyu yanıtlamıştır. Soru iptal
> edilmemeli çünkü öğrenci yararına bir durum sözkonusu. Bir hata yapıldığına
> inanıyorum umarım en azından bu durumda bir daha hata yapmazlar. Ama soru
> iptal edilmemeli
>
> 21 Haziran 2011 14:26 tarihinde Hasan Günveren (Öğretmen) <
>> > <gmuratyal...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
> > Biz ne dersek diyelim ÖSYM bu soruyu iptal
> > etmeyecektir...Yanlışlarını pek kabul etmiyorlar.Bence de ortada
> > bir yanlışlık var...Grupta da tartışmıştık sorunun cevabı
> > seçeneklerde de olmadğına göre soru kesinlikle iptal
> > edilmelidir.Pek çok öğrenci soruyu ÖSYM nin istediği şekilde
> > algıladı diye durumu kurtaramazlar bilimsel bir yanlış vardır
> > Kesinlikle İPTAL edilmelidir.....
>
> > 21 Haziran 2011 14:07 tarihinde murat yalcin(öğretmen)
> > > sayın hocsm mevzu bahis olan bu değildir ozaman üçgenin tsnımındada> > > <ikus1...@gmail.com> yazdı:
> > üçgensel
> > > bölge kasdetsin olmaz mi
> > > bu bir terim algılaması değildir eğer ki üçgnle üçgensel bölge tanımlari
> > > aynı olmadıgı muddetece üçgenle üçgensel bölgenin ağırlık merkezleri ayni
> > > nokta değildir bu sözleri sizden duymak çokkk ilginc(dipnot: ösym simdiye
> > > kadar hep kenarortayların kesim noktasi tabirini kullanmıstır) bence
> > yazarin
> > > beceriksizliği bunu az cok geometriden anlayan herkez itiraz eder...
> > > trkararlıyorum bu bir terim karmassı değil bilmisel yanlıslık hocm....
>
> > > 21 Haziran 2011 09:40 tarihinde ibrahim Kuscuoglu(ogretmen)
>> > >> 21 Haziran 2011 05:37 tarihinde eky <eky....@gmail.com> yazdı:
> > >> eyüp hocam sen ne zaman uyuyorsun? :(( Mesajını gönderme saatin 5 37
>
>
> > >>> Herhangi bir bilimde kullanılan terim ile başka bir bilimde kullanılan
> > >>> terim aynı manaya gelmek zorunda olmadığını sizler de biliyorsunuz.
> > >>> (Ağırlık merkezi yeni müfredatta fizikte kullanılan ağırlık merkezi
> > >>> (denge noktası) ile aynı olacak biçimde düzenlemeler yapıldığını da
> > >>> biliyorsunuz.) Terimlerin bilimselliği diye bir iddia saçmalıktır.
> > >>> Özel durumu olan bir noktaya alt tarafı bir isim verilecek. Ağırlık
> > >>> merkezi, terimi ve yanlışları matematiği zerre kadar ilgilendirmez.
> > >>> Bunun asıl muhatabı fiziktir. Bir fizikçi çıkıp "üçgenin ağırlık
> > >>> merkezi kenarortayların kesişim noktasıdır" derse yanlış demiş olur.
> > >>> Ama bunu bir matematikçi diyorsa yanlış değildir. "Ağırlık merkezi"
> > >>> dediğiniz terimi matematikte "üçgeni dengede tutacak nokta" ile özdeş
> > >>> almanız doğru değil. Neye niçin karşı çıktığınızın da bilincinde
> > >>> olmalısınız. Tmoz'da "ağırlık merkezi" konusunda 1960 lardan itibaren
> > >>> kullanılan geometrik terimleri masaya yatırdık inceledik ve önerilerde
> > >>> bulunduk hatta değişmesi için eleştirdik bunları yaparken amacımız,
> > >>> "denge noktası" ile özdeşleşmiş olan "ağırlık merkezi" terimini ortak
> > >>> hem geometri hem de fizikte ortak bir paydada birleştirmekti ki
> > >>> nihayetinde bunda tmoz başarılı da olmuştur. Fiziksel manasını
> > >>> düşünerek geometride bunun gaf olduğunu iddia etmeniz başlı başına bir
> > >>> gaf.
>
> > >>> ÖSYM nin soruyu iptal edip etmemesi için şuna bakılmalı; Eski müfredat
> > >>> "üçgenin ağırlık merkezi kenarortayların kesişim noktasıdır" derken
> > >>> yeni müfredat "üçgensel bölgenin ağırlık merkezi kenarortayların
> > >>> kesişim noktasıdır" der. Bu iki farklı tanımdan hangisi doğru hangi
> > >>> yanlış diye bakılmaz. Soruyla muhatap olan öğrencilerin
> > >>> müfredatlarında ve ders kitaplarında hangi tanım yapılmış diye
> > >>> bakılır.
>
> > >>> Adamın biri çıkıp "kenarortayların bir noktada kesiştiğini" bulduktan
> > >>> sonra buna bir isim vermiş. Kendi ismini bile verebilirdi. Neyse ki
> > >>> fizikçilerin sıkıntısını matematikçiler düzelti. Fizikte üçgenin
> > >>> ağırlık merkezi tanımla halledilecek kabullenilecek bir şey değil.
> > >>> Geometride "kenarortayların kesiştiği noktaya verilecek özel isim
> > >>> fiziksel olmak zorunda da değil. Ortada bir gaf var ama bu gafa gafla
> > >>> yaklaşmak hiç doğru değil.
>
> > >>> --
> > >>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > >> --
> > >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > --
>
> > > Derdin mi var? " Lâ tahzen innallâhe meanâ " ( Üzülme Allah bizimledir )
>
> > > --
> > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf