Yorum yapamadım

tolga

to TMOZ
Şöyle bir sorunla karşılaştım ( program yazarken) , anlatması daha kolay olacağını düşünerek aşağıdaki soruya cevirdim problemimi. Sorunun çözümünün nasıl yapılacağını bulmam gerekli. İlginize teşekkürler.

Manav tanesi 100 tl ye karpuz satıyor . Ahmet bu karpuzu 60 tl ye , Can 80 tl ye Hasan da 90 tl ye alıyor. Ahmet diğerlerine göre ( can , hasan) % kaç karlı almıştır.

Rasim Zencir

Yorum yapamamanızın nedeni var tabi ki. Satıcılar kar yapar,  alıcılar kar yapmaz. Sadece indirimli alabilirler. Diğer bir nokta kar mukayeseli bir kavram değildir. Ahmede göre farklı, mehmete göre farklı kar olmaz.

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/

Matematik geometri bilgi paylaşım platformu.
Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "TMOZ" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/be6728a4-a16f-4cbb-af9b-35d01ee29d5dn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

tolga

to TMOZ

Alıcı arkadaşına göre daha ucuz aldığı icin , arkadaşına göre karlı almıştır . Alıcı kar yapar bu durumda. Tekil sorsa arkadaşına göre ne kadar karlı aldığı hesaplanır , problem arkadaşlarına göre demesi ?Birden fazla kişiye göre bu hesaplama yapılabilir mi? Yapılırsa nasıl?
21 Temmuz 2023 Cuma tarihinde saat 21:10:48 UTC+3 itibarıyla Rasim Zencir şunları yazdı:
Message has been deleted

Bilal İnci

to TMOZ

Mukayeseli değildir elbet fakat burda sorulan farklı bence. Ahmet, Hasan'a göre %36 kar yapmıştır. Can'a göre; Ahmet, Hasan'a göre %36 kar yapmıştır. Yüzde değişmedi.
[...]

tolga

to TMOZ
Benim asıl sorum, Ahmet in diğer ikisine göre % x kar yapmıştır  diyebilirmiyiz? Böyle bir hesaplama yapılabilir mi? Nasıl hesaplarız?

Rasim Zencir

Kar'ın tek tanımı var.                        Kar = satış- alış(maliyet).
Başka tanım bilen varsa yazsın, öğrenelim.

23 Tem 2023 Pzr 22:08 tarihinde tolga <tolgak...@gmail.com> şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/bf069a10-c704-41d8-a8d5-83fd54483adbn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

tolga

to TMOZ
Hocam o zaman ifadeyi şöyle değiştireyim , arkadaşlarına göre % kaç daha az fiyata almıştır .Asıl sorun , arkadaşlarına göre demesi !