zambaktan olasılık sorusu

fatih xp

A kutusunda (2 mavi,2 sarı) , B kutusunda (2 mavi,3 sarı) ,C kutusunda (2 mavi ,1 sarı) adet bilye vardır.A dan seçilen bir bilye B ye atılıyor.Sonra B den seçilen bir bilye C ye atılıyor ve C den bir bilye seçiliyor.
B ve C ye atılan bilyelerin aynı renkte olduğu bilindiğine göre,C den seçilen  bilyenin sarı renkli olma olasılığı kaçtır?kaynak zambak yayınları

Kurban_

11/48 ?

1 Kas 2014 19:14 tarihinde "fatih xp" <xpf...@gmail.com> yazdı:
[...]

Bu gruba yayın göndermek için, tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CAPmP2CdhJ%2BCL8BAZY59gY4Fff9Gez5GK0EavBo9NLJMWate%2B_Q%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.
Screenshots_2014-11-01-19-21-07.png

fatih xp

şartlı olasılık değil mi?
yani tüm durum:MMS,SSS,MMM,SSM istenen durum:MMS ve SSS olması gerekmiyor mu?

Kurban_

Aynen öyle hocam. Koşullu olasılık.

--
''Hayrın tamamı üç şeyde toplanmaktadır;gündüzünü sana yararlı olacak şeylerle geçiremiyorsan zararına olan şeylerle de geçirme.Hayırlı kimselerle dostluk edemiyorsan şerli insanlarla beraber olma.Malını Allah'ın rızasının olduğu yerlerde infak edemiyorsan,Allah'ın gazabını celbedecek yerlerde sarfetme.''(Cüneyd-i Bağdadi(k.s.)Hz.)

Kurban_

Cevap 2 / 3  mü ?

Hasan ILGAZ

Screenshots_2014-11-02-06-07-48.png

matemura

Baktım herkes farklı bulmuş bir de ben çözeyim dedim. 11/28 buldum.

Umut

11/28 e katılıyorum.
Hasan hocamın çözümünden de 11/28 geliyor.

zeynep

11/25 olmuyor mu ? İstenilen durum MMS ve SSS tum durum ise MMS MMM SSM SSS seklinde yaparsak sonuc 11/25 oluyor hatanin nerde oldugunu bulamadim

Umut

MMS+MMM=MM
SSM+SSS=SS
Olur. Burdan

YeniNot_02112014_084522.jpg

Muharrem Şahin

A, B, C torbaları ile ilgili soru
koşullu olasılık sorusu değildir.
A'dan mavi, B'den mavi ve C'den sarı çekilmesi olasılığı ile
A'dan sarı, B'den sarı ve C'den sarı çekilmesi olasılığının
toplamı istenmektedir.
11/48 yanıtına katılıyorum.

Muharrem Şahin

Bağışlayınız;