kesik silindir

mats

to TMOZ
bu soruda, ad nin ikiye ayırdığı bölgelerin eşit hacme sahip olduğunu nasıl ispatlayabiliriz? yardım edebilir misiniz
kesik.png
kesik2.png

Metehan Okcu

Hocam düzlem ile kestiyseniz açık zaten. Üst ve alt parçalar tüm ebatları aynı olduğu için eş olur. Ama alt parçanın hacmini hesaplayıp silindirin yarısı olduğu da gösterilebilir tabi.

Metehan Okcu

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/

Matematik geometri bilgi paylaşım platformu.
Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "TMOZ" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/92955832-b52a-4ea2-a064-55c91a279230n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

mats

to TMOZ
evet aşikar gibi görünüyor ama matematiksel olarak ispatlayamadım, işlemi gösterebilirseniz çok sevinirim

Metehan Okcu

image0.jpeg

Metehan Okcu

mats <sulee...@gmail.com> şunları yazdı (9 Eki 2023 23:35):

evet aşikar gibi görünüyor ama matematiksel olarak ispatlayamadım, işlemi gösterebilirseniz çok sevinirim
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/df6bb369-4df4-4ae0-9dbd-92cfcfd39c58n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Metehan Okcu

to TMOZ
Kesik silindirin hacmini kolayca veren bir formül bilmiyorum onun için integral kullandım zaten böyle çok zahmetli olduğu için doğrudan yarısını alıyoruz.

mats

to TMOZ
geometrik olarak gösterilebilir zannetmiştim :D çok teşekkürler sağ olun :)