Zorlu bir türev

Ekrem K

Screenshot_2022-03-07-11-13-40~2.png

sd sd

musluktan eşit hacimde su aktığına(hacimlerin değişim hızı eşither noktada) göre yüksekliklerinin değişim hızı aynı olduğunda yarıçaplar eşit olacak.
Yarçapları r olarak alırsak
Hacimleri oranı h1/h2 olacak bu da k ya eşit olur.
Sonra yine bakayım.çünkü bu yarıçap ve yükseklik oranı en başta verilen olmalı.

7 Mar 2022 Pzt 11:17 tarihinde Ekrem K <ekre...@gmail.com> şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CAKCtPqZ9YBn5C36GFprPBTUSS8C_aE55m2E8yx1fzqZvzJkgLg%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

sd sd

Kafamdaki soru işaretinin foto olarak attığım r1 in r ye olan kısmının hacmi ile
r2 nin r ye olan kısmının hacmi aynı olmalı bu sağlanır mı bu yükseklik ve yarıçap oranına göre.
Yoksa cevabı bu seçeneklerden k dır diyorum üstteki mailimdeki gibi.
Test olarak şıklardan gitmek isteseydim aynı koni olarak alırdım :) buradan her noktasında yükseklik değişimi aynı başlangıçtaki r1 r2 oranı kullanarak k da 1 olacağından cevap 1 yani k gelecektir.

7 Mar 2022 Pzt 13:31 tarihinde sd sd <sdev...@gmail.com> şunu yazdı:
20220307_144501.jpg

Ekrem K

Teşekkürler
Bende yüksek liğin zamana göre değişimini eşitleyerek bulmaya düşündüm ama bu tarz sorularda yarıçap yükseklik oranı hakkında bilgi veriliyor. Onu elde edemedim...

sd sd

Rica ederim hocam

Hatice Mankan

to tmoz

Ekrem K <ekre...@gmail.com>, 7 Mar 2022 Pzt, 11:18 tarihinde şunu yazdı:
2021-05-30 (6).png

Ekrem K

Sağolun
Emeğinize

sd sd

Hatice hocam elinize sağlık.eşit hızda su akıyorsa hacmin değişimi aynı yüksekliğin değişim hızı aynı olması için yarıçapları eşit olması gerektiğini söyleyerek yarıçapları eşit demem yanlış mı?
Hocam benim kafamdaki soru bu yarıçap ve yükseklik arası oran hep aynı olur mu k ile verilen. Sonuçta su değil konilerin başlangıçtaki oranları verilmiş

Hatice Mankan

to tmoz
Yanlış olmaz hocam.
İşlemlerin sonucunda yaricaplari eşitliği geliyor.
Yine de uygun hocalarım görüş yazarsa daha sağlıklı olur.