Olasılık

Zeynep Akmeşe

Hocalarım bakabilir misiniz
Screenshot_20210707-162302.jpg

hamiyet turhan

7 Tem 2021 Çar 16:26 tarihinde Zeynep Akmeşe <zeyne...@gmail.com> şunu yazdı:
Hocalarım bakabilir misiniz

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CAOp1GOrdcArdUN-0ezV%2BxYhrjENKRvoTHufbiC436RDaVE-UPA%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.
Screenshot_20210707-224913_Gmail.jpg

Hatice Mankan

to tmoz

Zeynep Akmeşe <zeyne...@gmail.com>, 7 Tem 2021 Çar, 16:26 tarihinde şunu yazdı:
2021-07-07.png

Zeynep Akmeşe

Hocalarım çok teşekkürler.

7 Tem 2021 Çar 23:02 tarihinde Hatice Mankan <fetihh...@gmail.com> şunu yazdı:

Yüksel Yılmaz

Günaydın. Müsait olan arkadaslar Yardımcı olabilir mi?
IMG_20210712_081926.jpg

Bianca

2/11 ard arda gelme olasılığı olmaz mı?
12 farklı durumda ard arda oluyor.
C (12,2)=66 farklı durumda 2 sayı seçiliyor.
2/11 gelme olasılığı 9/11 gelmeme.

12 Tem 2021 Pts 08:21 tarihinde Yüksel Yılmaz <mathd...@gmail.com> şunu yazdı:
Günaydın. Müsait olan arkadaslar Yardımcı olabilir mi?

Lacivert Beyaz

Ben de sizin gibi düşünüyorum hocam diğer arkadaşlar da bir baksın

rasimzencir

soruyu çözmeden, mantıken baktığımızda ard arda gelmeme olasılığı, ard arda gelme olasılığından çok çok fazladır.
bu yüzden şıkların doğru olması düşünülemez.

şimdi bu sayılardan ikisini seçsek, ya da yelkovan ile akrep bu sayılardan ikisini rastgele gösterse,  yelkovan ile akrep arasındaki açı kaç derece olur?
30,60,90,120,150,180,210,240,270,300,330.  kaç durum var? 11.  yelkovan ile akrep arasındaki açı 30 derece ise sayılar ard ardadır. bu durumun olasılığı 1/11,
diğer açılar ise sayılar ard arda değildir. bunun olasılığı da 10/11 olur.

slmlr.

rasimZENCİR

Lacivert Beyaz

Rasim hocam çok farklı çok güzel bir bakış açısı bir şey izninizle eklemek istiyorum çözümünüze 330 olduğunda da ard arda gelir sizin aracılığınızla çok güzel bir çözüm yolu öğrenmiş oldum

rasimzencir

Doğru söze ne denir? Ben gözden kaçırmışım. Acıları dusunecegim derken.

Lacivert Beyaz

Çok güzel farklı  bir çözüm Rasim hocam teşekkür ederim.

ugurm...@gmail.com

Selam Rasim hocam,farklı bir bakış ,güzel ,ama bahsettiğiniz acilar tam olarak uyuşmuyor sanki,mesela saat ikiyi
60/11 ve 180/11 dakika gece 30 derece olur, tam olarak ardisiklari göstermediği gibi,iki ironi durum meydana geliyor

Lacivert Beyaz

Aslında her sayı için sabit birer çubuk olduğunu ve sadece bu 12 çubuğu kullanarak 30 derecelik dilimler şeklinde düşünürsek Rasim hocamın dediği mantık işe yarıyor aslında ki burada da sadece sayıları alabiliyoruz arada kalan kısımlar devrede değil

12 Tem 2021 Pzt 22:49 tarihinde ugurm...@gmail.com <ugurm...@gmail.com> şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/1ac96188-ac9c-4da1-affd-92bd689b185dn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Mehmed Salih YILMAZ

Müsait olan hocalarım ve arkadaşlarım bakabilirler mi bikaç soruyu yapamadım da
Ekran Alıntısı.PNG

rasimzencir

Buradan yeni ve ilginç sorular üretilebilir.

Lacivert Beyaz

Haklısınız hocam.

Lacivert Beyaz

Asansör sorusu için mantıklı bir şey bulamadım malesef...

Muharrem Şahin

"Bianca"nın ilk açıklamasına katılıyorum.

Lacivert Beyaz <beyazlac...@gmail.com>, 13 Tem 2021 Sal, 07:17 tarihinde şunu yazdı:

--
.