Garip bir limit

Eren Şirin

Hocalarim bu soru ile ilgili cok cozum attilar fakat cogu sacma geldi bana
Sizin soru hakkindaki dusunceleriniz neler
20210421_010847.jpg

simonsen-55

Sürekli olan polinom fonksiyonlarda limit fonksiyonun o noktada aldığı değere eşittir. a=f(3) ve b=g(3) olmalı
Dolayısıyla c=a/b verildiğinden  limit değeri f(3)/g(3)=0/0 belirsizliği olmalı ki  bu belirsizlik kaldırıldıktan sonra bulunacak bir c reel değeri bulunsun.
Yani f ile g fonksiyonlarının bir çarpanı x-3 olmalıdır. f(3)=0 ve g(3)=0 olmalıdır, soruda da a farklı b dememiş.
Bu yüzden 1 ile 3 kesinlikle doğru ama c sıfır ya da başka bir değer çıkabilir. c=0 kesin değil. E seçeneğidir derim.

simonsen-55

c eşit değil a/b verildiğinden demek istemiştim yanlış yazmışım.

21 Nisan 2021 Çarşamba tarihinde saat 01:11:33 UTC+3 itibarıyla erensi...@gmail.com şunları yazdı:
Hocalarim bu soru ile ilgili cok cozum attilar fakat cogu sacma geldi bana

Eren Şirin

Tesekkur ederim hocam

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/bcf9adb3-14ac-462a-aaeb-b85b42fbe153n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.