uzay geometri takıldıklarım!

serdar arman

sayın hocalarım.
1) soru_1 de DAC üçgeninde cos teoremi uygularsak cevap 14 çıkıyor. ama 1_cevapta gösterdiğim gibi üç dikme teoreminden çözümü farklı çıkıyor. bunun nedeni nedir ???
2) soru_2 de üç dikme teoremine göre çözülürse cevap A şıkkı tamam...ama yani KB kenarının uzunluğu 3kök7 oluyor....eğer KB kenarı AB kenarının dik izdüşümü ise 12.cos60 dan 6 olmalı....bu fark yanlış mı değilse nedeni nedir ?unu
soru_1.jpg
1_cevap.jpg
soru_2.jpg

SENA ÖNCÜ

1. soruda sanıyorum ki cos teoremi için 60° diye düşündüğünüz açıda sorun var. Görselle ifade etmeye çalıştım umarım anlaşılır. Ben mavi üçgenle yeşil üçgenin farklı olduğunu düşünüyorum. (aynı düzlemde olmadıkları için) 597.png

serdar arman

doğru söylüyorsunuz.farkına vardım. peki ama cevaba neden 14 demiş. çözümüm de bir hata var mı?

SENA ÖNCÜ

14 yazdığınızı şimdi gördüm. işlemde bir hata da göremedim. acaba yaptığım yorum mu yanlış şüphe ettim şu an. :D