kesik piramit

mats

kesik piramitin yüksekliğinin ağırlık merkezine gelmesinin sebebi nedir? düzgün piramitte bu durumu biliyorum ama kesikte ispatlayamadım, yardımcı olur musunuz
piramit.png

Mat Soru

Kesik piramit, Düzgün piramitin düzleme paralel olarak kesilen üst piramitin çıkması ile oluşuyor.
( Düzgün büyük piramit ) - ( düzgün küçük piramit )IMG_5501.jpeg

mats

teşekkür ederim ancak, paralel olarak kesildiği zaman kesik piramitin de yüksekliğinin ağırlık merkezinden geçmesi gerekmesinin sebebi nedir

Mat Soru

Üstteki küçük piramitten indiğin dikme ile büyük piramitten indiğin dikme çakışık zaten.

mats

ben bunun ispatını yapamadım açıkcası