Tartışmaya açık türevi olan noktalar

Yigit Yoldas

to TMOZ - Öğretmen & Öğrenci
Şimdi yazacağım sorunun cevabı sanırım herkes tarafından farklı veriliyor. Siz ne dersiniz üstadlar.

             x-2/x^2-4 ,  x<6
f(x)={
             x / x-8      ,  x>6

Kaç noktada türevi yoktur?
A)  {-2, +2, +6,+8}
B)  {-2, +6, +8}
Cevap hangisi?

Berkan Akan

adana olması gerek cevabın. Bi kere türevin olması için 4 şart vardı; Türeve bakılan noktanın tanım kümesinde olması, sürekli olması, keskin köşesi olmaması (mutlak değer ve parçalı fonksiyonlarda olur genelde) ve o noktanın x eksenine dik olmaması(tan'ın tanımsız olduğu aralıklarda olmaması) gerekiyor.
6 tanım kümesinde yok, olmaz.
8 de tanımsız yapıyor o da olmaz.
-2 de tanımsız yapıyor.
2'de de şöyle: sonuçta bu fonksiyon 2 de tanımsız ve o değeri veremiyoruz, veremediğimiz yerde türev olmaz bence.

Yigit Yoldas

to TMOZ - Öğretmen & Öğrenci
Benim aradığım
"bana göre degil"
teorik olarak cevabını bulmak.
(Not: Benim içinde cevap A fakat...)

30 Kas 2023 Per 13:37 tarihinde Berkan Akan <berkan...@gmail.com> şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/4a90ea7d-f40a-4c89-b33a-7c1ee429e85fn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

simonsen-55

Bu yazdığınız bir bağıntıdır. Fonksiyon olmadığından kurgusu yanlıştır bence.

30 Kasım 2023 Perşembe tarihinde saat 01:28:12 UTC+3 itibarıyla Yigit Yoldas şunları yazdı:
Şimdi yazacağım sorunun cevabı sanırım herkes tarafından farklı veriliyor. Siz ne dersiniz üstadlar.

Yigit Yoldas

to TMOZ - Öğretmen & Öğrenci
Sayın hocam
parçalı fonksiyon olmasına aykırı olan durum nedir?

30 Kas 2023 Per 21:01 tarihinde simonsen-55 <simonse...@gmail.com> şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/09495611-4bc9-4b3d-83b1-dbb837e42d20n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Doğan Kızıltürk

to TMOZ - Öğretmen & Öğrenci
Güncel

simonsen-55

Ben parçalı tanımlı olarak verdiğiniz bu ifadenin 6 dışındaki tüm reel sayılarda tanımlı olduğunu görüyorum.
Ancak x>6 için seçilen x=8 değerinde tanımlı olmadığından bağıntıdır diyorum. Aynı şey x<6 için de x=-2 de tanımlı olmaz.
Tanım kümesindeki her elemanın görüntüsü olma şartını taşımaz demek istiyorum. Bu tür soruları hazırlarken bunlardan kaçınmak gerekir demek istedim.
Yine söylüyorum bence kurgu sıkıntılıdır.