Bir sayma problemi - Paylaşım

Muharrem Şahin

Sep 28, 2024, 11:26:27 AMSep 28
to tm...@googlegroups.com

.
SaymaPrMuh.png

simonsen-55

Sep 28, 2024, 4:13:37 PMSep 28
to TMOZ
Konumu değiştirilebilen denildiği için dairesel permütasyon düşünülmeli dedim.
5 renkten herhangi 4 ü, C(5,4)=5 farklı şekilde seçilir ve bu dört renk (4-1)!=6 biçimde farklı boyama oluşturur.
Cevap olarak 30 diyorum. Ama soruyu yanlış mı anlıyorum. Konumu değiştirilebilenden başka ne anlamak gerekir ki?
Masayı istediğimiz yöne çevirelim, ABCD renk döngüsü değişmez gibi algılıyorum ben.
Çözümü merak ediyorum.

28 Eylül 2024 Cumartesi tarihinde saat 18:26:27 UTC+3 itibarıyla Muharrem Şahin şunları yazdı:

.

Muharrem Şahin

Sep 28, 2024, 4:20:38 PMSep 28
to tm...@googlegroups.com

Bir sayma problemi
TMOZ - Google günlerimizden.
--
.
SaymaProbMS.png

Muharrem Şahin

Sep 28, 2024, 11:59:32 PMSep 28
to tm...@googlegroups.com
Önce K,K,K'ları yerleştirelim: C(4,3).4.3.2 Sonra M,M'leri yerleştirelim: C(4,2).4.3 - C(3,1).7 - C(3,2) Sonuçları çarpalım: 4608

Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com>, 28 Eyl 2024 Cmt, 23:19 tarihinde şunu yazdı:

--
.

Muharrem Şahin

Oct 3, 2024, 2:06:45 PMOct 3
to tm...@googlegroups.com

Bir sayma problemi
X. Küp olmayan bir kare dik prizmanın her yüzü farklı renkli 3 boyadan biri ile, boyaların üçü de kullanılarak boyanacaktır.
Kaç değişik boyama yapılabilir?
A) 60 B) 72 C) 81 D) 84 E) 96
Karışık gelebilir.
Üzerinde düşünmek konuyu kavramada yararlı olabilir.
Sayma ve olasılık konusunu zor gelebilen yanı saymadır.
--
.