Küme sorusu

ynsy...@gmail.com

IMG-20211103-WA0012.jpg

güzin bahar güvendik

çözüm ekte

Windows Posta cihazından gönderildi

Kimden: ynsy...@gmail.com
Gönderme tarihi: ‎3‎ ‎Kasım‎ ‎2021‎ ‎Çarşamba ‎22‎:‎04
Kime: tm...@googlegroups.com

IMG-20211103-WA0012.jpg

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/ac92956f-dfc1-4402-a855-ceb67f8e42c6n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
alt kümelerde çift sayı bulunma sorusu1-1.jpg

Hatice Mankan

to tmoz

3 Kas 2021 Çar 22:04 tarihinde ynsy...@gmail.com <ynsy...@gmail.com> şunu yazdı:
Screenshot_20211103-231510_Gmail.jpg

sezgin arslan

Güzin hocam çözümünüzde tek elemanlı alt kümeleride saymışsınız.bunların elemanları bir tane olduğu için nasıl elemanlarının çarpımı çift olur anlamadım.açıklarsanız sevinirim.

güzin bahar güvendik

alt kümelerin seçimi kombinasyonla yapılır ve alt kümelerin elemanlarının ÇARPIMLARININ ÇİFT OLMASI durumu dediğinde elemanları seçmek yetmez ÇARPIMLARI ÇİFTT olacak şekilde seçmek gerekir. anlayabilmeniz için zaten uzun uzadıya çözdüm.dahada uzunu bütün elemanları tek tek yazıp kontrol etmektir ki ona artık benim canım da dayanmaz.isterseniz tek tek yazıp daha iyi anlayabilirsiniz.2.yolla daha kısa çözümünü de yazdım.hatta hatice hocamız direk test tekniğiyle de vermiş.ben öğrenci olduğunuzu düşünerek zaten uzun çözdüm.fakat daha da detaylı olarak yapmak isterseniz tüm alt kümeleri yazıp bakmalısınız.7 elemanlı bir küme için 128 durumun tek tek yazılması gerekir ki affınıza sığınıyorum  VE onu da artık size bırakıyorum.İYİ ÇALIŞMALAR.

Windows Posta cihazından gönderildi

Kimden: sezgin arslan
Gönderme tarihi: ‎4‎ ‎Kasım‎ ‎2021‎ ‎Perşembe ‎18‎:‎18
Kime: tm...@googlegroups.com

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/c91247ff-d430-4110-aca0-8664d3c0c7a3n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Muharrem Şahin

2. yol
Doğru seçenek yoktur.

Verildiği biçimiyle,
Tüm alt kümelerin sayısından
elemanlarının çarpımı tek olanların sayısı ile
0 ve 1 elemanlı alt kümelerin sayısı çıkarılır.
2^7 - C(3,2) - C(3,3) - C(7,1) - C(7,0) = 116

.

Hatice Mankan

to tmoz
güzin hocam yapılan itiraz haklı biz çözümlerimizde tek elemanlı çift sayıları da aldık  sanırım soruyu düzenleyen de bunu kaçırdı. Muharrem Hocam açıkladı şu halde doğru cevap seçeneklerde yok

Hatice Mankan

to tmoz

sağolun Muharrem Hocam   :)

Muharrem Şahin

Sevgiler, saygılar değerli öğretmenlerim.

Hatice Mankan <fetihh...@gmail.com>, 4 Kas 2021 Per, 21:15 tarihinde şunu yazdı:

--
.