Türev

Muallime mat

da2e452d-e885-465a-8bf6-dfd1e3e2a254.jpg

Serdar

Buradan 8 çıkar. Fazla uzun oldu, kısa çözüm var mıdır bilmiyorum.

4 Mayıs 2022 Çarşamba tarihinde saat 17:22:04 UTC+3 itibarıyla yasemin...@gmail.com şunları yazdı:

da2e452d-e885-465a-8bf6-dfd1e3e2a254.jpg
16516756005221048570065.jpg

Muallime mat

Teşekkür ediyorum aynı yoldan çözmüşüz ama ben devamını getirmemiştim :)
Soruyu çözerken aklıma takılan bir husus (1,5) aralığında f'(x) in denklemini yazarken eğim tamam ama verilen iki noktadan geçmiyor yine de o noktaları kullanarak doğrunun denklemini yazabiliyor muyuz?

Serdar

Rica ederim Hocam. Evet o noktaları kullanarak yazabiliriz. Nokta dahilmiş gibi düşünmemizde sorun yok. Sonra tanım kümesine dahil etmeyiz.

Muallime mat

Doğru sonuçta doğrusallık sağlanacağı için almıştım bende açıklamanız ile daha güzel oldu, teşekkür ederim hocam emeğinize sağlık.