İşçi sorusu

tolga

PHOTO-2023-10-03-13-18-48.jpeg

Metehan Okcu

Paralel olarak farklı sandalyeler üzerinde çalışıyorlar. 30 sandalye minimum 228 dk sürer. 216 dk da usta 18 sandalyeyi tamamlar ama kalfa 11. Tamamlamış 12. Kesimindedir. Özetle soru hatalı bence.
Metehan Okcu

3 Eki 2023 Sal 14:23 tarihinde tolga <tolgak...@gmail.com> şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/d574068f-6b17-4b04-803a-ee4c997c7c6fn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
Screenshot_20231003_150112_Noteshelf.jpg

EMİR POLAT

Soruyu yanlış anlamışsınız sanırım.Aynı anda 15 er sandalye üzerinde çalışmaya başlıyacaklar.
Usta 15 sandalyeyi 15.12=180 dk da bitirir.
Çırakta bu 180 dk bın  15.10=150 dk sını kesime
10.3=30 dk sını işleme için kullanır.
5 sandalye işleme ve 15 sandalye boyama işlemine çırak ve usta tarafından tabi tutulmalı.
İkisi bir sandalyeyi 6/5 dk da işler . 5.6/5=6 dk.
işleme için gerekir.
İkisi birlikte bir sandalyeyi 2 dk da boyar. 15.2=30 dk boyama için gerekir.
180+6+30=216 toplam süredir.

Metehan Okcu

Evet hocam. Çözümde bir sandalye üzerinde beraber işlem yapma durumundan bahsetmediğine göre notunu düşmüştüm. Soruda bunu belirtmesi gerekir bence.

Metehan Okcu

Metehan Okcu

Sorudaki bir diğer sıkıntı da tüm çerçevelerin sırayla önce kesim, kesimlerin tümü bitince işleme ve işlemelerin tümü bitince boyama işine geçileceği de açıkça yazılmamış. Her bir çerçeve için ayrı süreç oluşturulaca da çıkmıyor.

İsmail

Yanlış anlamayın. Bu soru özelinde söylemiyorum ama son zamanlarda özentisiz hazırlanmış çok soruyla karşılaşıyorum. Soruda verilen ve isteneni anlamak için kırk türlü yorum yapıyoruz. Acaba şöyle mi demek istedi yoksa böyle mi. Halbuki ÖSYM yeni nesil problem tipi sorularında sorular hem orijinal hem de farklı türlü anlamaya mahal vermeyecek derecede açık.

3 Eki 2023 Sal 19:04 tarihinde Metehan Okcu <mtha...@gmail.com> şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/8b0c57ec-dcab-4854-a074-d32327595770n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.