Süreklilik sorusu

hüseyin tektaş

Cevap 12 , p (x) için x=5 noktasında sağdan soldan limit ve p (5)
eşitlendiğinde sürekli olmadı.İlgilenen olursa sevinirim.Teşekkürler
IMG-20220315-WA0002.jpg

Muharrem Şahin

Toplamın sürekli olması için,
önce; g fonksiyonu +x yönünde 4 birim ötelenmeli.
g(x-4); n = -4 olmalı.

m.f(x) ile g(x-4) fonksiyonları
x < 5 ve x >= 5 için eşit olmalı.
x < 5 için  toplam 2m;
x >= 5 için toplam 4m+2 olur.
Süreklilik için, 4m+2 = 2m olmalı.
m = -1 bulunur.

Bu değerler istenen limitte yerlerine konursa 12 gelir.

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/9a452824-275c-4cb2-886d-cf99b6e68edfn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

hüseyin tektaş

Muharrem hocam çok teşekkür ederim, ilginize ve emeğinize sağlık.Ben x=5 için p(5)=4m  buluyorum
2m=4m+2=4m gibi oluyor.g(x-4)  fonksiyonu x=5 için  g(1)=0 olur dedim.Sanırım bir yeri atlıyorum.Sevgiler saygılar..

Muharrem Şahin

Yorumumuz aynı hocam.
Nerede ayrıldığımızı anlayamadım.

hüseyin tektaş

x= 5 te sağ ve sol  limitlerde sorun yok.P(5) değerini ben 4m buluyorum siz 4m+2 yazmışsınız
Tekrar teşekkürler

Muharrem Şahin

4m+2,
f ile g(x-4)'ün sağdaki toplamı olur hocam.

hüseyin tektaş <nete...@gmail.com>, 15 Mar 2022 Sal, 17:58 tarihinde şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/9fbf40ad-d3fa-4186-bc41-95e7dfce0f67n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.