Polinom

fermatinson teomeri

Hocalarım yanıtı bulamadım, yardım eder misiniz?
polinom.jpeg

Ercan ERGUL

Polinom 4. dereceden ve P(x)=<0 ve P(-1)=P(2)=0 ise, x=-1 ve x=2'de çift kök vardır.
P(x)=k(x+1)^2*(x-2)^2 'dir.
P(0)=-12 için P(0)=k*1*4=-12 -> k=-3
P(x)=-3(x+1)^2*(x-2)^2
P(3)=-3*(4)^2*(1)^2=-3*16=-48
Cevap: A

Burhan Asaf Gözüberk

Teşekkür ederim Hocam, çift fonksiyon olduğu aklıma gelmemişti. Emeğinize sağlık

Ömer Faruk YETİM

Sayın hocalarım soruda hata var mı? kalan var yada yok demesi gerekmiyor mu? Eger hata yoksa çözümü nasıl? Cevaplarsanız sevinirim.
20220419_010726.jpg

Yigit Yoldas

to TMOZ - Öğretmen & Öğrenci
Cevap 1 olmalı.
P(x) polinomunu ne seçerseniz seçin bölüm polinomu her koşulda 1 çıkar. Kalan polinom bölen polinomdan küçük dereceli olacağından bölüm kısmını etkilemez.
a=0 ve b=1 olmalı

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CAAX-vf5itKRL-e8PXo5ON4Wz-kBPvivgyROkPTgCVV5hc%2BjHOg%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.