Kombinasyon

Muallime Mat

IMG_20220820_192232.jpg

serdar arman

120 buluyorum. Cvp 100 müymüş

20 Ağu 2022 Cmt 19:24 tarihinde Muallime Mat <yasemi...@gmail.com> şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CAOPFdPCdMA%2BkrsM-MNRHV2gbrUUcf0ekjVL-dUQGzq%3DVFMCwMw%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

Rasim Zencir

7 kişi arasından oluşturulabilecek  4 kişilik grup sayısı (7,4)=35 dir.
sare ve kağann yanına kalan 5 kişi arasından 2 kişi daha seçerek sare ve kağanın birlikte bulundukları
grup sayısnı buluruz. bu da (5,2)= 10 dur. yani 10 tane 4 kişilik grupta sare ve kağan beraberdir.
öyleyse 35-10=25 tane grupta da beraber değillerdir.

bu 25 gruptan herhangi ikisini seçerek istenen sağlanabilir bu da (25,2)=25.12= 300 olur.

rasimZENCİR

Muallime Mat

Hocalarım cevap 100 demiş, (5,3)*(5,3) lüsü şeklinde düşünmek gerekmiyor mu acaba?

Ṣahan

Çözümüm
WhatsApp Image 2022-08-21 at 8.02.32 AM.jpeg

serdar arman

Şahan hocam Sare ve kaan'ın beraber olduğu durumu anlayamadım 1 grupta Sare ve kaan'ın yanına iki kişi seçince 2. Gruba zaten diğer 3 kişi seçilmiş oluyor.2. grubun 4. Sü ise 1. Gruptan 2 kişiden biri olup 2.10=20 diye düşündüm.
21 Ağu 2022 Paz 08:05 tarihinde Ṣahan <sahan...@gmail.com> şunu yazdı:
Çözümüm
WhatsApp Image 2022-08-21 at 8.02.32 AM.jpeg

20 Ağustos 2022 Cumartesi tarihinde saat 19:24:51 UTC+3 itibarıyla yasemi...@gmail.com şunları yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/f8f94718-2da4-42cb-81b8-1e69422969e4n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Ṣahan

İlk grubun sare ve kaan'ın yanına C(5,2) farklı şekilde seçilebilir. İkinci grupa ise diğer üç kalır ve ilk gruptaki 4 kişiden herhangi birisi dördüncü seçilebilir diye düşündüm. O yüzden 4.10=40

serdar arman

Hocam 2. grupta herhangi 4'ten biri gelebilir diye düşünürsek Sare ve kaan'ın gelme ihtimallerini de düşünmüş oluruz böylece ayrılma ihtimalleri de olur.

21 Ağu 2022 Paz 12:01 tarihinde Ṣahan <sahan...@gmail.com> şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/eb84ac75-a744-4b6c-8032-a2991ee0e2a3n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Ṣahan

Sare veya kaanın iki grupta da olması durumunda ayrılmış olmazlar bir grupta yine beraber olurlar diğer grupta birisi kalır, o yüzden ayrılma durumunu saymamış oluruz.

Muallime Mat

Hocam o zaman neden çözümü zorlaştırıyoruz ki, direkt istenen şartı sağlayarak bulamaz mıyız;  Sarenin olduğu fakat Kağanın olmadığı birinci grubu (5,3) lüsü şeklinde, Kağanın olduğu Sarenin olmadığı ikinci grubu (5,3) lüsü şeklinde oluşturabilirim. (5,3)*(5,3) lüsünden de ulaşabiliriz diye düşünüyorum

Ṣahan

Dediğiniz pratik duruyor fakat iki tarafta da C(5,3) iki gruba da aynı üçlü seçilme ihtimali beni kuşkulandırdı ama yanlış düşünüyor olabilirim.

Muallime Mat

Fikirleriniz için çok teşekkür ederim hocam..

Rasim Zencir

1) sare ve kağanın bulunmadığı grupların sayısı  (5,4)=5 tane,
2) sadece sarenin bulunduğu grupların sayısı (5,3)=10 tane,
3)sadece kağanın bulunduğu grupların sayısı (5,3)=10 tane,
4)sare ve kağanın birlikte bulunduğu grupların sayısı (5,2)=10 tane,  toplarsak 35 eder tüm grupların sayısını verir.

diğer yandan seçeceğimiz 2 grubun

a) ikisi de sare ve kağanın bulunmadığı 5 gruptan ikisi olabilir. (5,2)=10 tane,
b)ikisi de sadece sarenin bulunduğu gruplardan olabilir. (10.2)=45 tane,
c) ikisi de sadece kağanın bulunduğu gruplardan olabilir. (10,2)=45 tane,
d)biri bulunmadıklarından diğeri sarenin olduğu gruptan olabilir.  5.10=50 tane,
e)biri bulunmadıklarından diğeri kağanın olduğu gruptan olabilir.   5.10=50 tane,
f)biri sarenin, diğeri kağanın bulunduğu gruptan olabilir.  10.10=100 tane ve

toplarsak 10+45+45+50+50+100=300 tane olur.

rasimZENCİR

Muallime Mat <yasemi...@gmail.com>, 21 Ağu 2022 Paz, 14:33 tarihinde şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/4966c243-601d-40ae-8353-0e919cbae4e0n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.