Karekok olasilik

SAVAŞ POSTAL

6 farkli bilye 6 farkli kutuya atilacaktir.Kutulardan yalniz bir tanesinin bos kalma olasiligi kactir?
(25/324)

Ilgilenecek arkadaslara simdiden tesekkur ederim

Murat Çelikkaya

6!.5 / 6^6

18 Mayıs 2016 Çarşamba tarihinde, SAVAŞ POSTAL <matemati...@gmail.com> yazdı:
6 farkli bilye 6 farkli kutuya atilacaktir.Kutulardan yalniz bir tanesinin bos kalma olasiligi kactir?
(25/324)

Ilgilenecek arkadaslara simdiden tesekkur ederim

Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu gruba kayıt göndermek için tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/44342845-396a-4e63-b6cc-9af1464886c9%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/d/optout adresiniz ziyaret edin.

Yusuf Aksel

Hocam açıklayabilir misiniz

Murat Çelikkaya

Örnek uzay :
 Farklı 6 bilyeyi farklı 6 kutuya gelişigüzel 6^6 farklı biçimde dağıtabiliriz.
İstenen olay :
Örneğin 1.kutuyu boş bırakalım. Diğer 5 kutuya öncelikli olarak birer tane bilye 5! şekilde dağıtılır.Kalan 1 bilye de bu 5 kutuya 5 farklı biçimde konulur.
Boş 1 kutu seçimi de 6 farklı şekilde olacağından, istenen olayın eleman sayısı : 5!.5.6=6!.5 dir.
Olasılık : 6!.5/6^6

18 Mayıs 2016 Çarşamba tarihinde, Yusuf Aksel <muyu...@gmail.com> yazdı:
[...]

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/f081699c-818e-4021-b177-df56b2f2e66d%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Yusuf Aksel

Çok teşekkürler sayın hocam

Şu şekilde düşündüğümde doğru cevabın 3 katını bulmamın sebebi ne acaba?

111120 şeklinde bir dağılım olacak

6 kaptan birisini seçer boş bırakırım
6 bilyeden 2 sini seçerim
5 kaptan birisini seçer bu ikiliyi koyarım
Geriye kalan 4 bilyeyi 4 kaba 1 er 1 er olacak şekilde 4! ile yerleştiririm

Örnek uzay yine 6^6

Sonuç 25/108 çıkıyor dediğim gibi 3 katı nedendir acaba?

Yusuf Aksel

Hocam çözümünüzde kalan bilyenin hangi bilye olduğu neden önemsiz farklı bilyeler değil mi?

Celal Altun

Aynı şekilde buluyorum bende merakla bekliyorum

18 May 2016 22:54 tarihinde "Yusuf Aksel" <muyu...@gmail.com> yazdı:

[...]
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/0ead99f2-7b3b-4f6c-9986-372d8cd37130%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Yusuf Aksel

Valla burdaki hocam tereyağından kıl çeker gibi çözdü ama matematiğine çok güvendiğim bir tanıdığım da bizim gibi çözüp cevap hatalı dedi ben de pek anlamadım bu durumu hocam bi daha baksa belki bişey kaçmıştır gözünden

Murat Çelikkaya

Siz ve matematiğine çok güvendiğiniz bir tanıdığınız muhteşem düşünmüşsünüz. Tebrik ederim, ikinizide.
Benim açıklamamda dikkatimden kaçırdığım eksik yer var, o kısmıda göz önünde bulundurarak detaylı bir anlatım yazdım.

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/77826a2e-6201-4d3d-8190-78865e6a4153%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
IMG_2406.JPG

Yusuf Aksel

Muharrem Şahin