KARE

DORUK BEŞİKTAŞ

-5395343780321806154_120.jpg

Serdar

to TMOZ
Altın üçgen

4 Şubat 2023 Cumartesi tarihinde saat 18:31:13 UTC+3 itibarıyla mustafa uctu şunları yazdı:
IMG_20230204_185531.jpg

SENA ÖNCÜ

to TMOZ
hocam 108-36-36 üçgeni mi yoksa 72-54-54 üçgeni mi?

alper(geomania.org)

to TMOZ
Düzgün beşgenin tüm köşegenlerini  çizdiğinizde oluşan üçgenler altın üçgenler olurlar. Bu üçgenlerde uzun kenarın kısa kenara oranı altın oranı verir; yani
x^2-x-1=0 denkleminin pozitif kökünü.

SENA ÖNCÜ

to TMOZ
yalnız hocam ben soruda altın üçgeni göremedim bir türlü.

Serdar

to TMOZ
Haklısınız Hocam. Sadeleştirmeler güzel gelince açılara dikkat etmemişim. O zaman cevap da tutuyorsa açıda sorun mu var? Verilen açı 54 olursa oluyor sanırım. Sorunun orijinalini paylaşabilir misiniz?

alper(geomania.org)

to TMOZ
Sorunun bu haliyle karenin bir kenarı yaklaşık 16,057 gibi bir değer çıkıyor ve karenin alanı da yaklaşık 257,842 birim kare oluyor zaten. Yani verilen cevaptan farklı oluyor.