Bir Problemin Çözümünün Düşündürdükleri.

瀏覽次數:93 次
跳到第一則未讀訊息

Muharrem Şahin

未讀,
2017年9月14日 凌晨4:37:532017/9/14
收件者:tm...@googlegroups.com

Bir Problemin Çözümünün Düşündürdükleri.

Matematik'te
bildiğim doğrulara
karşılaşmadığım türden doğruları ekleyebilmem
- anlaması çok kolay da olsa -
öyle emek gerektiriyor
öyle zor oluyor ki...

Sonra sonuca bakıyorum:
Bu kadar basit bir problemi
nasıl da düşünememişim, diyorum.
Yeni düzeyime
önceki sorunum
çok kolay görünüyor.

Bir de;
yaşamımdaki doğrularıma bakıyorum:
Matematik'teki doğru temeller üzerinden
yeni doğrulara ulaşmak
böylesine zor iken
yaşamımın doğruları
yanlış temellere oturtulmuş olsaydı
ben
evrensel doğrulara
nasıl yaklaşabilirdim?
"Eğitim çok önemli"
demek çok az gelir.
Eğitimin önemi yaşamsaldır.
İnsanın içindeki güzel insanı
var da edebilirsiniz;
yok da.
Yaşatabilirsiniz de
öldürebilirsiniz de...

Not

"Yaşamımın doğruları" deyince
Atatürk'ümü anmadan edemiyorum.
Allahım
beni O'na çok borçlu kıldı.

alper(geomania.org)

未讀,
2017年9月14日 清晨7:21:152017/9/14
收件者:TMOZ
Haklısınız hocam. Ancak insanoğlu matematiği keşfetmek ya da kendisi yaratmak zorunda olduğu halde inanıyorum ki doğumuyla birlikte yaşamın doğrularını da beraberinde hayata taşıyor, bunlarla kodlanmış olarak yaşama merhaba diyor. İfade buyurduğunuz gibi önemli olan husus bu değerleri ortaya çıkartabilecek doğru eğitimi verebilmekte. Aslında her şeyin özü doğruyu bulmakta gizli. Neyin doğru olduğunu bize bulduran da ilimdir. İlime ise ancak akılla ulaşılabilir tabii burada fonksiyonel akılı kastediyorum."Hayatta en hakiki mürşit ilimdir." sözü ne kadar da isabetlidir. Aklını işletmeyen toplumların üzerine pislik yağacağı da ilahi bir kanundur. O zaman ben diyorum ki yaşamın doğruları Yaratanın bize doğuştan hediyesi olmasının yanı sıra doğrunun neden doğru olduğunun mihenk taşı olan akıl bunun da ötesinde bir armağandır.

Muharrem Şahin

未讀,
2023年2月4日 凌晨4:01:212023/2/4
收件者:TMOZ
Sevgiler, saygılar Alper Hocam.

alper(geomania.org)

未讀,
2023年2月4日 清晨7:20:562023/2/4
收件者:TMOZ
Sevgiler, saygılar bizden Muharrem hocam.

4 Şubat 2023 Cumartesi tarihinde saat 12:01:21 UTC+3 itibarıyla Muharrem Şahin şunları yazdı:
Sevgiler, saygılar Alper Hocam.

回覆所有人
回覆作者
轉寄