TYT üzerine

Muharrem Şahin

AYT Matematik 2022 Benzeri
Neden olmasın? 🥰
TYT 2022 Benzeri1.png

Serdar

Hocam türevle 8√5-2 çıkıyor. Tam sayı olarak en fazla 15 olur bu durumda. Türevsiz bir çözüm planladınız hissindeyim 🙂

Muharrem Şahin

O tam sayıya ulaşılamaz hocam;
14'te kalır.
Benim çözümüm de türev kökenli.
Dik kenarlar 4.kök2 olduğunda toplam en büyük olur.

Serdar <serdarda...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 11:56 tarihinde şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/3328e7ec-3501-436a-bba8-a2bd4b1dac24n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

Muharrem Şahin

Yeniden çözeceğim.

Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 13:10 tarihinde şunu yazdı:

--
.

brkd...@gmail.com

[Türeve alternatif bir çözüm]

x^2 + y^2 = 64 iken 2x + y - 2'nin en büyük değerini bulmak istiyoruz.
2x + y - 2 = c -> 2x + y = c + 2 diyelim.
Bildiğimiz üzere x^2 + y^2 = 64, (0, 0) merkezli 8 birim yarıçaplı çember belirtirken 2x + y = c + 2 ise "\" formunda bir doğru belirtiyor. Bu doğruyla çemberimizin ortak noktası bulunmalı; bunun için de merkezin doğruya uzaklığı <= yarıçap olmalı. Doğruya uzaklık formülünü kullanabiliriz:
|c+2| / kök(5) <= 8
|c+2| <= 8kök(5) = kök(320) < kök(324) = 18 (tam kısmı 17 olan rasyonel bir sayı)

c'nin en büyük tam sayı değeri 15 olur.

12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 02:04:34 UTC+3 itibarıyla Muharrem Şahin şunları yazdı:
AYT Matematik 2022 Benzeri
Neden olmasın? 🥰

Serdar

Kırmızı işaretli fonksiyon tanım kümesinde sürekli Hocam. Max değerden küçük 15 değerini de kesinlikle alması gerekmez mi?

12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 13:16:24 UTC+3 itibarıyla brkd...@gmail.com şunları yazdı:
IMG_20220612_132234.jpg

Muharrem Şahin

Açıklamam hatalı hocam.
15 doğru cevaptır.
Ben kurgularken bir yerde hata yapmışım.

İlgilenen öğretmenlerime teşekkürler.

Sevgili Berk'in çözümü de çok güzel olmuş.

Serdar <serdarda...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 13:25 tarihinde şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/92d4bb56-b032-4423-a397-01c45482f5ebn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

brkd...@gmail.com

Biz teşekkür ederiz hocam.

4kök2 değerini bulmak için en büyük değeri istenen ifade "x + y + c" biçiminde olmalı sanırsam (dik kenar uzunluklarına x ve y dersek). Buna benzer bir hata mı varmış acaba çözümünüzde?

Muharrem Şahin

Evet Sevgili Berk.

brkd...@gmail.com <brkd...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 13:51 tarihinde şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/7b59464a-4e98-45f1-8149-de5a6b3e09f5n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

Muharrem Şahin

Beni bu yanıltmıştı.
Berk'ciğim;
Şimdiki yerin neresi.
Güzel bir okula girdiğini hatırlıyorum.

Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 14:05 tarihinde şunu yazdı:

--
.
TYT 2022 Benzeri2.png

brkd...@gmail.com

Anladım hocam, tahmin etmiştim biraz.

İTÜ Bilgisayar 4. sınıftayım hocam an itibariyle :)

Muharrem Şahin

Orada da hiç boş durmadığını anlayabiliyorum Berke'ciğim.
Yolun güzellikler içinde açık olsun.

brkd...@gmail.com <brkd...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 16:16 tarihinde şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/355150bd-a24d-4a79-a8b5-c93ecd301edcn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

brkd...@gmail.com

Çok teşekkür ederim hocam.
Eski alışkanlıklar kolay kolay bırakılmıyor. :)

Muharrem Şahin

Bu üst düzey aklını
doğru yerlerde kullanacağına eminim Berke'ciğim.

brkd...@gmail.com <brkd...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 16:35 tarihinde şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/bcb9fc6c-567f-4c15-b5a6-c8220d5d4ee4n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

brkd...@gmail.com

Estağfurullah hocam, çok sağ olun.

Yüzünüzü kara çıkarmayacağımızdan emin olabilirsiniz.
Edindiğimiz bilgileri ve tecrübeleri olabildiğince sonraki nesillere aktarmaya çalışıyoruz.
Bunu yaparken biz de bilgilerimizi tazeliyor, gelişiyor ve zevk çıkarıyoruz. :)