TYT üzerine

Skip to the first unread message

Muharrem Şahin

11 Jun 2022, 19:04:3411/06/2022
to tm...@googlegroups.com
AYT Matematik 2022 Benzeri
Neden olmasın? 🥰
TYT 2022 Benzeri1.png

Serdar

12 Jun 2022, 04:55:5612/06/2022
to TMOZ
Hocam türevle 8√5-2 çıkıyor. Tam sayı olarak en fazla 15 olur bu durumda. Türevsiz bir çözüm planladınız hissindeyim 🙂

Muharrem Şahin

12 Jun 2022, 06:10:5312/06/2022
to tm...@googlegroups.com
O tam sayıya ulaşılamaz hocam;
14'te kalır.
Benim çözümüm de türev kökenli.
Dik kenarlar 4.kök2 olduğunda toplam en büyük olur.

Serdar <serdarda...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 11:56 tarihinde şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/3328e7ec-3501-436a-bba8-a2bd4b1dac24n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

Muharrem Şahin

12 Jun 2022, 06:15:4412/06/2022
to tm...@googlegroups.com
Yeniden çözeceğim.

Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 13:10 tarihinde şunu yazdı:

--
.

brkd...@gmail.com

12 Jun 2022, 06:16:2412/06/2022
to TMOZ
[Türeve alternatif bir çözüm]

x^2 + y^2 = 64 iken 2x + y - 2'nin en büyük değerini bulmak istiyoruz.
2x + y - 2 = c -> 2x + y = c + 2 diyelim.
Bildiğimiz üzere x^2 + y^2 = 64, (0, 0) merkezli 8 birim yarıçaplı çember belirtirken 2x + y = c + 2 ise "\" formunda bir doğru belirtiyor. Bu doğruyla çemberimizin ortak noktası bulunmalı; bunun için de merkezin doğruya uzaklığı <= yarıçap olmalı. Doğruya uzaklık formülünü kullanabiliriz:
|c+2| / kök(5) <= 8
|c+2| <= 8kök(5) = kök(320) < kök(324) = 18 (tam kısmı 17 olan rasyonel bir sayı)

c'nin en büyük tam sayı değeri 15 olur.

12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 02:04:34 UTC+3 itibarıyla Muharrem Şahin şunları yazdı:
AYT Matematik 2022 Benzeri
Neden olmasın? 🥰

Serdar

12 Jun 2022, 06:24:4712/06/2022
to TMOZ
Kırmızı işaretli fonksiyon tanım kümesinde sürekli Hocam. Max değerden küçük 15 değerini de kesinlikle alması gerekmez mi?

12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 13:16:24 UTC+3 itibarıyla brkd...@gmail.com şunları yazdı:
IMG_20220612_132234.jpg

Muharrem Şahin

12 Jun 2022, 06:39:0912/06/2022
to tm...@googlegroups.com
Açıklamam hatalı hocam.
15 doğru cevaptır.
Ben kurgularken bir yerde hata yapmışım.

İlgilenen öğretmenlerime teşekkürler.

Sevgili Berk'in çözümü de çok güzel olmuş.

Serdar <serdarda...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 13:25 tarihinde şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/92d4bb56-b032-4423-a397-01c45482f5ebn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

brkd...@gmail.com

12 Jun 2022, 06:51:2712/06/2022
to TMOZ
Biz teşekkür ederiz hocam.

4kök2 değerini bulmak için en büyük değeri istenen ifade "x + y + c" biçiminde olmalı sanırsam (dik kenar uzunluklarına x ve y dersek). Buna benzer bir hata mı varmış acaba çözümünüzde?

Muharrem Şahin

12 Jun 2022, 07:06:1712/06/2022
to tm...@googlegroups.com
Evet Sevgili Berk.

brkd...@gmail.com <brkd...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 13:51 tarihinde şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/7b59464a-4e98-45f1-8149-de5a6b3e09f5n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

Muharrem Şahin

12 Jun 2022, 09:00:2012/06/2022
to tm...@googlegroups.com
Beni bu yanıltmıştı.
Berk'ciğim;
Şimdiki yerin neresi.
Güzel bir okula girdiğini hatırlıyorum.

Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 14:05 tarihinde şunu yazdı:

--
.
TYT 2022 Benzeri2.png

brkd...@gmail.com

12 Jun 2022, 09:16:0612/06/2022
to TMOZ
Anladım hocam, tahmin etmiştim biraz.

İTÜ Bilgisayar 4. sınıftayım hocam an itibariyle :)

Muharrem Şahin

12 Jun 2022, 09:25:2612/06/2022
to tm...@googlegroups.com
Orada da hiç boş durmadığını anlayabiliyorum Berke'ciğim.
Yolun güzellikler içinde açık olsun.

brkd...@gmail.com <brkd...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 16:16 tarihinde şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/355150bd-a24d-4a79-a8b5-c93ecd301edcn%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

brkd...@gmail.com

12 Jun 2022, 09:35:4412/06/2022
to TMOZ
Çok teşekkür ederim hocam.
Eski alışkanlıklar kolay kolay bırakılmıyor. :)

Muharrem Şahin

12 Jun 2022, 10:26:5612/06/2022
to tm...@googlegroups.com
Bu üst düzey aklını
doğru yerlerde kullanacağına eminim Berke'ciğim.

brkd...@gmail.com <brkd...@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 16:35 tarihinde şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/bcb9fc6c-567f-4c15-b5a6-c8220d5d4ee4n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

brkd...@gmail.com

12 Jun 2022, 10:33:5412/06/2022
to TMOZ
Estağfurullah hocam, çok sağ olun.

Yüzünüzü kara çıkarmayacağımızdan emin olabilirsiniz.
Edindiğimiz bilgileri ve tecrübeleri olabildiğince sonraki nesillere aktarmaya çalışıyoruz.
Bunu yaparken biz de bilgilerimizi tazeliyor, gelişiyor ve zevk çıkarıyoruz. :)