Declaratie de intentie - viitorul NGO

Lucian Savluc

to tic-...@googlegroups.com, Mircea Sarbu, ovidiu....@uniques.ro, Romulus Maier, Remus Cazacu, Felix Enescu, Jani Monoses, Bogdan Manolea, Constantin Teodorescu, Tiberiu Socaciu, Alina Mierlus, Dragos Manac, Doru Ilasi
Va salut,

Constat cu placere ca lucrurile iau o turnura pozitiva; sincer, aproape imi pierdusem speranta.

Discutiile sunt bune, dar in final ceea ce facem practic conteaza.

Mai intai de toate trebuie infiintata organizatia. Se pot face multe lucruri bune dar mai inti si mai intai, cineva, fizic, trebuie sa mearga unde este necesar si sa inregistreze acest NGO. Dori Ilasi si-a asumat initiativa si raspunderea si trebuie sustinut si ajutat. Sper ca Bogdan Manolea sa se alature si sa descrie/asiste pasii exacti ce trebuie urmati; trebuie facut un plan, cu date, responsabilitati, dead line-uri, samd.

Din partea mea: Daca lucrurile vor merge in directia buna si ceva se va concretiza, sunt gata sa recomand lui Romi (care de fapt si-a exprimat deja suportul) si sa accept cedarea brandului ROSI - "Romanina Open Source and Free Software Initiative" (nume si logo), plus sa donez numele de domeniu rosi.ro viitoarei organizatii. Evident, daca doriti sa preluati acest nume/brand.

Singura conditie este sa ne punem pe treaba si sa concretizam ce ne-am propus. Ceea ce presupune si aderarea la acest proiect a unor oameni care au demostrat onestitate, buna credinta si implicarea in domeniul FLOSS, asa cum se sublinia intr-un mail anterior. As mai adauga - si care le pasa de ce se intampla in Romania.

As lista aici (in mod aleatoriu) - si as dori confirmarea lor daca se poate

- Mircea Sarbu
- Ovidiu Moisanu
- Romulus Maier
- Remus Cazacu
- Felix Enescu
- Jani Monoses
- Bogdan Manolea
- Teo Constantinescu
- Tiberiu Socaciu
- Alina Mierlus
- Dragos Manac
(evident nu l-am mai listat pe Doru Ilasi, el este implicit de vreme ce a inceput organizarea)

Am vauzut ca sunt si alte adeziuni si asta e excelent; eu personal, in ultimii 4 ani de cand am inceput eLiberatica, i-am cunoscut pe cei de mai sus si m-am convins de implicarea si responsabilitatea lor in ceea ce priveste FLOSS in Romania. Sunt sigur ca lista poate continua, eu am vrut doar sa aud opinia lor - daca doresc sa se implice sau nu in acest proiect. Tocmai de aceea voi pune cc la fiecare in parte.

Asa cum i-am scris si lui Doru, foarte mult nu pot ajuta la acest stadiu. Dupa ce veti infiinta organizatia, voi putea face in schimb mult mai multe - si ma refer aici in special la promovare in afara tarii, contacte si relatii cu cei care dau tonul in lumea internationala FLOSS si altii din IT. Acolo pot ajuta. Restul, depinde in cea mai mare masura de cei din tara.

Sunt optimist ca de aceasta data ceva se va intampla.

Va doresc numai bine,
Lucian

pf

to tic-...@googlegroups.com

From: Lucian Savluc

[...]

Din partea mea: având în vedere că fără bani este greu să faci ceva să meargă şi cu atât mai greu este să urneşti ceva din loc, cred că trebuie să ne gândim deja la cotizaţie, sau taxa de înscriere sau cum vrem să o numim. Am convingerea că aceşti bani sunt necesari şi mai am convingerea că cu cât vor ajunge mai repede la Domnul Ilasi, cu atât este mai bine. Vă rog stabiliţi suma şi un cont unde pot fi viraţi aceşti bani.

Domnule Savluc, după părerea mea oferta Dumneavoastră este foarte generoasă şi sper să fie apreciată şi acceptată şi de ceilalţi colegi.

Numai bine,

Paul

_________________________

Dr.ing. Paul FOGARASSY

Director BAUM Engineering

+40 729 099 260

www.baum.ro

Gigi Badoi

to tic-...@googlegroups.com
Nu-l uita pe Teo!

Gigi

--On Saturday, June 06, 2009 12:03 AM -0700 Lucian Savluc

Tiberiu Socaciu

to tic-...@googlegroups.com
e acolo, numai l-a botezat o tzara.

t.
17:55:00

Ioan Fericel

to tic-...@googlegroups.com
Salut si eu acest moment mult asteptat. Se pare ca s-a atins masa critica si oamenii cetatii coboara din galerie in arena !

Chiar ma pregateam sa va propun alegerea unui nume semnificativ pentru asociatie ; preluarea ROSI mi se pare acum o buna rezonanta. As vrea sa va vorbesc totusi despre numele la care ma gandeam eu: Grupul pentru Software Liber (GSL), de existenta caruia cred ca stiti, al carui reprezentant este nominalizat si-n lista de mai sus - Jani Monoses. Nu-l cunosc personal si nu i-am cerut parerea nici lui si nici altor membri ai grupului, dar sper ca ar fi acceptat. Dincolo de nume insa eu cred ca atat membrii actuali ai GSL, cat si aderentii grupului ce incepe sa se inchege pe aceasta lista, ar trebui sa-si uneasca fortele. O sa incerc sa explic, in cat mai putine cuvinte, de ce consider eu important acest lucru.

Preocupat fiind de filozofia GNU si open-source, de tehnologie cat si de organizare, urmaresc indeaproape (si din interior) fenomenul de mai bine de 10 ani. Cunoasteti cu totii cred majoritatea incercarilor de organizare in "Bazarul" romanesc, cat poate si cauzele esecurilor lor. Poate fiecare dintre aceste mici comunitati (bisericute) destramate si-au adus un mic aport, au mai adaugat o picatura. Cei ce s-au unit in GSL insa au facut dovada ca mai exista "sange curat", si inca tanar, si ca sunt sperante in coagularea unui nucleu curat (nu neaparat Catedrala) ! Si acolo se discuta creerea ONG-ului. De aceea fac un apel pentru unirea fortelor. Aici exista mai multa experienta de organizare si de viata, acolo mai mult entuziasm si chiar competenta pe acest domeniu. Sunt oameni care au facut, in grup sau individual, mai mult pentru raspandirea FLOSS in Romania decat orice alta organizare sau organizatie.

Scopul este acelasi pentru oricine vrea binele comunitatii, moral si material. Si mi-as permite sa reiau aici cateva puncte:

- promovarea software liber - scoli, presa, ...
- sprijinirea dezvoltarii de software open-source romanesc;
- reprezentarea si sustinerea standardelor deschise in comitetele de standardizare si colaborarea cu organismele UE si internationale;
- asumarea rolului de consultant si partener de dialog (daca e cazul, si de adversar!) in relatia cu executivul si legislativul, in decizii de strategie TI, implementare si achizitii software;

Acestea cred ca ar fi in mare tintele ambelor grupuri; daca am uitat ceva, va rog sa ma completati. Si sa-mi semnalati si eventuale alte organizatii cu aceste interese, de care eu nu stiu, desi le-am cautat.

De ce spun toate acestea ? Fiindca ar fi un mare deserviciu adus scopului comun sa se creeze organizatii in paralel. Asta as accepta-o doar ca diversiune !

Sunt de acord in rest cu ideile propuse aici si sunt dispus sa particip si sa ajut cu ceea ce stiu: tehnologii open-source, standarde deschise, interoperabilitate, idei de dezvoltare si implementare in mediul economic si administratie.
Doar ca as pune doua conditii, de care as vrea sa ma asigur:

1.  ca nu se face diversiune sau suprapunere cu alte grupuri,

2. ca nu se accepta persoane duplicitare (cel putin cu naravurile date la iveala) si jumatati de masura. Daca tot intram in Catedrala !

Poate as mai avea o preferinta: conducerea executiva sa fie asigurata direct de "lupii tineri" !

O sa  trimit acest mesaj  si pe  lista GSL. Si va chem pe toti la comunicare.

Numai ganduri bune,

Ioan Fericel
(un mic intreprinzator in Arad)

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Salut Ioan,

Ioan Fericel wrote:
> Salut si eu acest moment mult asteptat. Se pare ca s-a atins masa
> critica si oamenii cetatii coboara din galerie in arena !
E si putina hotarare la mijloc si nu-ti ascund asta : acest lucru va
merge inainte. De acord cu masa critica.

> [...]
> grupului ce incepe sa se inchege pe aceasta lista, ar trebui sa-si
> uneasca fortele. O sa incerc sa explic, in cat mai putine cuvinte, de
In opinia mea personala GSL este putin radical pentru ceea ce ne-am
propus aici : un cadru institutionalizat pentru ca expertiza comunitatii
(si prin asta forta ei sa se faca simtite).

> [...]
> competenta pe acest domeniu. Sunt oameni care au facut, in grup sau
> individual, mai mult pentru raspandirea FLOSS in Romania decat orice
Competenta este in fapt cea pe care o cautam in aceste momente. Acesta
competenta trebuie sa lucreze institutional tocmai pentru a crea,
propune si gestiona oportunitati care sa puna in valoare TOATE
comunitatile.
Nu o privi te rog ca pe o centralizare planificata a muncii
comunitatilor : in opinia mea asta ar distruge bazarul si e o strategie
gresita (va rog opinii). Trebuie sa privesti totul ca pe un coagulator
de oportunitate intr-un mediu atat de disruptiv cum este bazarul.
Unirea fortelor (atentie, a fortelor) este imperios necesara. Doar
apelul e facut pentru expertiza nu ? Da, si pentru entuziasm.

Atentie la principii : e minunat ce ati facut pana acum pentru
comunitate. ROSI nu va decerna medalii. Nu are caderea sa faca asta :
cum ti-ar suna : "NOI, cei mai mirifici avocati Open Source din Carpati,
pentru ca suntem atat de unici va decoram cu meritul Open Source." Nu-ti
pare ca suna cam rau ? Si cine e mai reprezentativ ca cine ? E ca
intrebarea aia de o tot pun copii : cine e mai tare Spiderman sau
Superman ? Nu, bunul simt trebuie sa ne indemne sa-ti amintim ca nu
facem nici un concurs : nimeni nu e primul si nimeni nu e al doilea.
Ceea ce Lucian a dorit sa sublinieze cu lista aia de oameni e ca toti
cei de acolo ne-am demonstrat unul altuia ca suntem un anume fel aluat
si bagam mana in foc unul pentru altul. Atat.
Vino langa noi si pune umarul - te primim cu draga inima : incredere
primesti din prima. Demostreaza-ti competenta prin participarea la
realizari alaturi de ceilalti si vei fi apreciat.

> [...]
> ceva, va rog sa ma completati. Si sa-mi semnalati si eventuale alte
> organizatii cu aceste interese, de care eu nu stiu, desi le-am cautat.
Corect : scopurile sunt comune. Metodele vor fi insa diferite, te
asigur. Vezi te rog un pic discutiile de pana acum cu scopul propus.

> De ce spun toate acestea ? Fiindca ar fi un mare deserviciu adus
> scopului comun sa se creeze organizatii in paralel. Asta as accepta-o
> doar ca diversiune !
Nu sunt de acord. In primul rand : voi sunteti deja o organizatie cu
realizari, noi abia asamblam motorul.

Nu vor fi paralele chiar daca par a avea acelasi scop : prin "paralele"
eu inteleg deja ca ai deja la dispozitie un etalon de masura (priveste
teoretic problema : aceleasi marimi, unitati de masura) si poti face
comparatia.
Iti aduc in atentie urmatoare situatie care uimeste pe toata lumea care
a vizitat istambulul : toate magazinele de o anume specializare sunt
intotdeauna adunate in acelasi loc. Cum si cat vinde fiecare : treaba lui.
Toti sunt la un loc : prin urmare :
- au invat unul de la altul
- schimba cunostinte : isi auto-rafineaza tehnicile doar uitandu-se
imprejur.
- se pot si bate intre ei, dar au inteles ca turistilor nu le place
bataia : pierderea ar fi comuna
- desi n-ai zice la prima vedere, duc o viata tihnita si linistita : nu
sunt agitati, nu alearga tot timpul ca disperatii
- si sa nu uitam : oricum ar fi, de la unul din ei cumperi.
- comunitatea se cerne singura : ne-am duce si noi acolo, dar daca nu ne
prindem repede cum stau lucrurile si nu ne adaptam, sau pur si simplu
suntem inadaptabili, sau nu ne mai ajunge cat castigam si trebuie sa
castigam mai mult : gata.

Da, avem multe lucruri de invatat si ne-ar folosi ceva experienta.

> [...]
> Doar ca as pune doua conditii, de care as vrea sa ma asigur:
>
> 1. ca nu se face diversiune sau suprapunere cu alte grupuri,
Nu, nu exista o astfel de dorinta. Si toti oamenii din lista aia (o sa-i
zic de acum lista lui Lucian - he, he) sunt dincolo de orice dubiu
privind etica si intelepciunea.

> 2. ca nu se accepta persoane duplicitare (cel putin cu naravurile date
> la iveala) si jumatati de masura. Daca tot intram in Catedrala !
Asa sa ramana. Comunitatea va judeca, noi doar manuim cu blandete
nuiaua. Nici jumatati de masura, dar nu deveni "calugar" si ne cere sa
fim habotnici : suntem oameni toti.

> Poate as mai avea o preferinta: conducerea executiva sa fie asigurata
> direct de "lupii tineri" !
Mai Ioane, ori nu esti familiarizat cu atributiile executivului, ori ti
s-a facut de alergat. Vai, abia astept : crezi mai Ioane ca noi astia
mai batranei topim ca la 20 de ani ? Ti se pare : da topim, da ne mai
doare un umar, un genunchi...
Confirm pe acesta cale ca eu unul nu-mi doresc (nu ma smiorcai daca va
cere patria, dar nu-mi doresc) o functie in executiv : ca o sa cam iasa
untul din aia care va fi acolo : nu uita ca te fugareste o ceata de
oameni cu cap ...
M-as bucura din tot sufletul sa gasim voluntari la asta.

Sa auzim de bine : astept neaparat observatii si opinii,
Doru Ilasi
Executive Manager - Aplix

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Salut Lucian,

Lucian Savluc wrote:
> [...]
> ca Bogdan Manolea sa se alature si sa descrie/asiste pasii exacti ce
> trebuie urmati; trebuie facut un plan, cu date, responsabilitati, dead
Da, asteptam contributia lui Bogdan din acest punct de vedere. Sper ca a
primit deja mesajul de la tine si va interveni in curand.

> [...]
> plus sa donez numele de domeniu rosi.ro <http://rosi.ro> viitoarei
> organizatii. Evident, daca doriti sa preluati acest nume/brand.
Multumim mult de tot. Recunosc ca si eu am indraznit sa gandesc la asta
: astepta feedback privind alte propuneri de brand daca sunt.

> [...]
> care le pasa de ce se intampla in Romania.
>
> As lista aici (in mod aleatoriu) - si as dori confirmarea lor daca se
Lucian dragut cum e nu s-a adaugat pe lista.

Lucian Savliuc

> - Mircea Sarbu
> - Ovidiu Moisanu
> - Romulus Maier
> - Remus Cazacu
> - Felix Enescu
> - Jani Monoses
> - Bogdan Manolea
> - Teo Constantinescu
numele este intradevar Constantin Teodorescu (zis Teo) - oare eu l-am
botezat de la inceput ? cred ca da.
> - Tiberiu Socaciu
> - Alina Mierlus
> - Dragos Manac
> (evident nu l-am mai listat pe Doru Ilasi, el este implicit de vreme
> ce a inceput organizarea)
... cum si (pentru conformitate) al meu complet este Dorel Constantin
Ilasi pentru conformitate : toata lumea mi-a zis de mic Doru : asa
ramane ... eventual ma duc si-l schimb si in buletin pe la 90 de ani ...

> [...]
> am vrut doar sa aud opinia lor - daca doresc sa se implice sau nu in
> acest proiect. Tocmai de aceea voi pune cc la fiecare in parte.
Dupa cum am subliniat in mesajele anterioare : eu personal am pornit la
acest drum cu principiile mentionate de Lucian : buna credinta,
onestitate si contributie la comunitatea FLOSS. Si spun de pe acum ca
voi fi primul care se retrage in momentul in care realizez ca aceste
principii sunt alterate, transformate sau deturnate.

Lista desigur va continua dar fiecare dintre cei doritori sa participe
trebuie sa inteleaga si accepte ca trebuie sa gasim solutii care sa
dainuie in scopul asigurarii respectarii principiilor mentionate la
nivel statutar : sigur va exista si un mecanism (nu de promovare, nici
de eliminare ci) de retrogradare din vot decizional. Transmit tuturor pe
acesta cale ca din oamenii intalniti de mine pana acum, cei care au cu
adevarat o gandire FLOSS inteleg si accepta foarte bine ca sensul major
al efortului colectiv ramane comunitatea nu individul.

Legat de principii, o excelenta observatie mi-a facut deunazi Mircea
Sarbu : "de e obicei aceste organizatii (nn: cele cu orientare exclusiva
FLOSS) capata incet-incet o nuanta oarecum religioasa, usor fanatica, si
ajung sa fie percepute ca excentrice". Daca suntem profesionistii care
ne cerem a fi si va trebui ca la un moment dat sa ne exprimam o opinie
care ar conduce la soft proprietar in loc FLOSS sigur trebuie s-o facem.
Asa e etic si nu trebuie sa incepem prin a ne minti pe noi insine.
Norocul nostru ca in majoritatea situatiilor asta nu se intampla.
Replica mea catre Mircea a fost : chiar avem noi moace de calugari ?
Prin asta as dori sa se inteleaga ca nu imi doresc o organizatie de
hackeri blazi si pasnici care fac lucruri minunate pe care poate le ia o
data cineva in folosinta pentru ca nu avea altceva mai bun de facut.
Si free software nu inseamna free beer.

> [...]
> tarii, contacte si relatii cu cei care dau tonul in lumea
> internationala FLOSS si altii din IT. Acolo pot ajuta. Restul, depinde
Multumim Lucian, speram sa fim pe masura asteptarilor. Cu siguranta ca
experienta celor din afara ne va ajuta foarte mult.

O sa rog pe toata lumea care stie un mediu electronic care poate servi
scopului sa-si exprime o parere. Sau putem ramane doar la folsirea
google docs ?

Doru

sebastian

to tic-...@googlegroups.com
Urmaresc de la inceput acest thread

http://roinfocds.blogspot.com
http://keycomp.wetpaint.com

to tic-...@googlegroups.com
Buna ziua,

Incerc sa rasund pe scurt cu cateva note ce acopera mailurile anterioare:

- Am postat acea lista pentru a primi confirmarea de la cei care in ultimii 4 ani (de cand am inceput initiativa ROSI si implicit eLiberatica) sunt pentru ideea de a alcatui si contribui la acest NGO. Nu este o lista exclusiva, alaturi de ei sunt si trebuie sa fie inca multi altii. Poate trebuia sa ma exprim mai clar - am intentia de a sprijini acest NGO (si implicit ma ofeream sa donez domeniul rosi.ro plus acceptam donarea brandului), cu conditia ca NGO-ul sa fie sustinut si de catre cei din acea lista.
- Legat de GSL versus ROSI - daca grupul acesta de initiativa alege una sau alta din variante, eu nu am absolut nimic impotriva. Nu cunosc prea multe despre GSL, asa ca nu ma pot pronunta. In schimb, vorba lui Doru, ii cunosc pe cei pe care i-am listat, si alaturi de ei, merg mai departe. Fara ei (sau macar o mare parte dintre ei), eu ma retrag. Asta nu inseamna ca nu sustin initiativa sau miscarea FLOSS in tara. Voi continua oricum organizarea eLiberaticii si voi incerca sa pun la un loc pe toti cei care sunt de partea FLOSS si de acum incolo, cu aceeasi fervoare.
- Vreau sa scot in evidenta pericolul de a devia si faptul ca toata aceasta initiativa mai degraba va dezbina decat va uni daca vom incepe discutii de genul "care merita mai tare" etc.
- Cred de asemenea ca acest NGO va trebui sa promoveze atat Open Source cat si Free Software. Din pacate exista aceasta impartire, dar este inerenta. Personal, am incercat mereu sa promovez prin eLiberatica miscarea FLOSS, si pun FLOSS si nu FOSS pentru a fi clar.
- Din nou, parerea mea, nu trebuie exclus nicicum Open Source ca si concept in defavoarea Free Software, pentru ca, in cazul Romaniei in special, nu prea vor exista sanse de reusite daca se merge doar pe Free Software.

Acestea fiind spuse, eu zic ar trebui sa se creeze cadrul adecvat discutiilor si administrarii acestui proiect (al carui scop este infiintarea NGO-ululi) si care ar presupune mai intai de toate, setarea unui tool de administrare. Daca doriti pot sa deschid Basecampul ROSI si ii dau lui Doru drepturile de admin.

Mai exista lista de discutii de pe Google - ROSI pe care Andrei Maxim a initiat-o si care se poate folosi, desi este doar o lista, nu poate fi folosita la project management. Si atunci discutiile pot ramane foarte bine aici pe tic-lobby.

Daca doriti sa setati alt tool si alt nume, feel free. Ideea este de a avea un tool de discutii si project management in acelasi tim, care sa fie folosit pas cu pas.

Va doresc toate cele bune,
Lucian

PS - Scriu repede si de multe ori in graba, printre picaturi si in pauze si pruncii care trag de tastatura. Nu va suparati pe mine daca mai gresesc cate un nume sau cuvant sau ma exprim ciudat ;) Imi cer scuze pentru asta.

Lucian Savluc

to tic-...@googlegroups.com

From: Lucian Savluc

[...]

Si asta este adevarat; totus inainte de toate trebuie sa setati un tool de administrare al proiectului.

Domnule Savluc,

As prefera Lucian, pentru toata lumea.

după părerea mea oferta Dumneavoastră este foarte generoasă şi sper să fie apreciată şi acceptată şi de ceilalţi colegi.

Multumesc pentru cuvintele frumoase, de mult astept acest lucru - ca cei din tara sa ia o astfel de initiativa si sa-si asume raspunderea sa o duca la capat.

Numai bine,

Paul

Numai bine iti doresc,
Lucian

pf

to tic-...@googlegroups.com

> As prefera Lucian, pentru toata lumea.

Şi eu prefer Paul, pentru că Fogarassy este imposibil de pronunţat pentru cei care nu vorbesc limba maghiară.

P :-)

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Salut Lucian,
scurt :

Lucian Savluc wrote:
> [...]
> <http://rosi.ro> plus acceptam donarea brandului), cu conditia ca
> NGO-ul sa fie sustinut si de catre cei din acea lista.
Si dupa parerea mea, fara o sustinere serioasa (si cu asta largesc
serios lista) nu cred ca efectul va fi cel scontat.
> [...]
> Voi continua oricum organizarea eLiberaticii si voi incerca sa pun la
> un loc pe toti cei care sunt de partea FLOSS si de acum incolo, cu
Sunt in discutii cu cei de la GSL pe acesta tema : dar sunt optimist.
Din pacate mesajele de acolo vor apare abia luni : baietii au iesit in
natura pe weekend.
> - Vreau sa scot in evidenta pericolul de a devia si faptul ca toata
> aceasta initiativa mai degraba va dezbina decat va uni daca vom incepe
> discutii de genul "care merita mai tare" etc.
Astar fi o copilarie pe care am comentat-o si pe GSL. Si ar cam fi
vremea sa ne comportam toti ca oamenii maturi si responsabili. Dupa cum
am precizat, ROSI nu va da decoratii nimanui.
> [...]
> concept in defavoarea Free Software, pentru ca, in cazul Romaniei in
> special, nu prea vor exista sanse de reusite daca se merge doar pe
Binele comunitatii primeaza in opinia mea : pentru ca acesta comunitate
sa actioneze coerent nu trebuie vorba lui Marian sa ne calugarim pentru
ca poi sa ne socotim care mai calugar decat care.

> [...]
> setarea unui tool de administrare. Daca doriti pot sa deschid
> Basecampul ROSI si ii dau lui Doru drepturile de admin.
Te rog Lucian.

> [...]
> a initiat-o si care se poate folosi, desi este doar o lista, nu poate
> fi folosita la project management. Si atunci discutiile pot ramane
Lista rosi...@googlegroups.ro este reactivata. Daca insa putem folosi
basecampul este mult mai valoros. Nu stiu cati participanti putem activa
acolo.

> Daca doriti sa setati alt tool si alt nume, feel free. Ideea este de a
> avea un tool de discutii si project management in acelasi tim, care sa
> fie folosit pas cu pas.
Basecamp e un inceput mult mai valoros decat lista de mail. Nu e
absolutul, doar este mai util. Daca cineva are o idee de mai bine : va
rog exprimati-o pe un thread separat : exemplu : NGO - mediu colaborare.

> [...]
> pauze si pruncii care trag de tastatura. Nu va suparati pe mine daca
> mai gresesc cate un nume sau cuvant sau ma exprim ciudat ;) Imi cer
Multumim Lucian,
si eu cam la fel.

profes0rul

to TIC-Lobby Group
Va adnir entuziasmul si determinarea.

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Multumim d-le Vlad,

Am fi onorati sa va avem in echipa si sa beneficiem de valoroasa dvs.
experienta.

Cu stima,
Doru

Cosmin L. Neagu

to TIC-Lobby Group
Sa ma prezint si eu ca tot nou sunt aici.
Cosmin L. Neagu, fac webhosting din 2000 (ROSPOT/ROHOST),
am pornit forumul de profil gazduire.info si sunt membru APTI.

Suna interesant ... e si timpul sa se ocupe cineva si de FLOSS in
Romania. Singura mea rezerva ar fi faptul ca de multe ori riscam sa
pornim de la o idee buna si sa ne blocam in discutii. Pana se ajunge
la un statut acceptabil, pana se inregistreaza o noua asociatie ...
sediu, etc. La cat de ocupati suntem cu totii sa nu ramanem undeva pe
drum.

O varianta alternativa ar fi urmatoarea ...
Identificam valori si scopuri FLOSS si discutam mai apoi cu APTI
(Asociatia pentru Tehnologie si Internet) infiintarea unui grup de
lucru FLOSS. In felul asta putem demara imediat ce avem de demarat si
nu trebuie sa ne pierdem timpul facand o noua asociatie. APTI tocmai
de asta se ocupa ... de Internet-ul Romanesc iar FLOSS isi poate
concentra atentia intr-o zona a internetului.
De pierdut nu avem nimic de pierdut ... APTI are ceva experienta, sunt
si acolo oameni interesati de FLOSS.
Nu sunt sigur ca APTI va fi de acord cu propunerea mea insa cu
siguranta merita discutat.
Eu zic ca o asociatie mai puternica are mai multe avantaje decat 5-6
mai plapande.
Daca in 6 luni sau in 2 ani ne dam seama ca este nevoie de o asociatie
separata nu ne impiedica nimic sa o facem atunci dar eu zic ca mai
bine ne concentram pe ce e de facut decat sa consumam efort in partea
de organizare.

E doar o propunere ... eu oricum sunt interesat de FLOSS in ambele
variante insa veti vedea ca timpul "liber" va fi cel mai mare inamic
al nostu :)

Cosmin

On 6 Iun, 14:27, Ioan Fericel <mira...@gmail.com> wrote:
> [...]

romania inedit

to TIC-Lobby Group
Pentru constituirea unui ONG este nevoie de trei persoane .
Sunt dispus si eu sa trimit prin posta adeziunea si chiar sa platesc o
cotizatie mai mititica , pentru sustinerea financiara a acestui ONG !

Lucian Savluc

to tic-...@googlegroups.com
Salut Doru,
> [...]
absolutul, doar este mai util. Daca cineva are o idee de mai bine : va
rog exprimati-o pe un thread separat : exemplu : NGO - mediu colaborare.

Ar fi bine sa stabiliti o data anume pana cand cei care doresc sa participe la formarea nucleului pot confirma. In clipa cand se implineste aceasta data, putem spune ca avem un grup de initiativa clar. Atunci voi deschide basecampul si veti putea crea conturi, etc.

Cred ca o saptamana ar fi de ajuns. Ramane asa? Vi se pare buna ideea?

Evident, dupa aceea si altii pot adera, dar deocamdata, cum spuneam, ar fi bine ca cei care doresc  cu adevarat sa se implice si isi asuma si raspunderea de a face ceva practic, nu numai sa discute (subliniez acest lucru), sa confirme oficial suportul lor. Pentru ca Doru, trebuie sa stii pe cine sa te bazezi.

Toate cele bune,
Lucian

Răzvan Sandu

to tic-...@googlegroups.com
Bună ziua,

Vă rog să mă înscrieți și pe mine pe lista doritorilor de a participa la
proiectatul NGO de Software Liber.

Mi-ar trebui o săptămână de lectură și 500 GB HDD doar ca să pot
parcurge thread-urile de mesaje despre acest subiect, pe listele
TIC-Lobby și Software Liber. IMHO, acest mod de discuție e
contraproductiv, fiindcă generează un volum prea mare de păreri și
mesaje. Ar trebui reduse lucrurile doar la punctele-cheie, urmând ca
detaliile să se discute doar în cercul celor care vor face managementul
acestui NGO - eventual, la o întâlnire față în față.

De asemenea, cred că nu e cazul ca toate detaliile de organizare să
apară pe o listă *publica* , ci pe una internă.

Numai bine,
Răzvan

Ioan Fericel

to tic-...@googlegroups.com, Grupul pentru Software Liber
Sunt bucuros de cunostinta, Doru. Si oarecum trist ca nu s-a intamplat mai devreme ! Repet, caut "tovarasi" cu astfel de idei de mai bine de 10 ani.

As avea multe de spus, incerc sa prind esenta si urgentele.

Am fost primul care nu a semnat in alb adeziunea la aceasta miscare, in mod sigur tocmai pentru ca imi pasa de urmari, de reusita ei. Si cred ca-i mai important decat sa oficializam o asociatie (cumetrie!) intr-o saptamana, sa "masuram" bine timp de o luna ! Si decat sa inaintam orbeste spre fagurele cu miere, sa inlaturam cu rabdare toate obstacolele ce ne-ar putea pune piedici.

Sper sa avem ocazia (si capacitatea) sa analizam pe parcurs cat mai profund lucrurile, practic dar si ca ideologie si principii. Personal, prefer sa raman un habotnic ( dar nu al unor dogme "closed", ci dimpotriva ! ), decat un misionar orator ipocrit.

Acum, v-as povesti doar doua lucruri:

Primul. Directia pe care merge software-ul de masa (nu vorbim de cel dedicat, inclus in dispozitive) in ultimii ani este clara spre open-source. Discutam aceasta idee parca si pe lista TIC-Lobby, si era clar ca va veni o zi cand folosirea si in Romania a open-source va ajunge ori o obligatie (vezi directia EU), ori o moda. Ce spuneam atunci ? Ca exista pericolul ca momentul sa fie fructificat de niste oportunisti ! Prin ce, probabil ca mai stiti, mai banuiti ! Ei bine, momentul sta sa soseasca !

Al doilea. Prin felul cum s-a facut "descalecarea" acestui grup  aici, instinctul meu face o analogie cu Revolutia din Decembrie. Greul pentru ce s-a facut pana acuma - si trebuie sa recunoasca toata lumea ca aceasta pregatire a terenului, de care v-au amintit si ei in unele postari aici, era absolut necesara - a fost dus de multimea de tineri pentru care eu am intervenit. Si nu numai ca li se confisca meritele, dar se si deturneaza idealurile !

Draga Doru, te rog sa-mi aduci ceva argumente ca nu se intampla asa ceva ! Rationalul din mine accepta si compromisuri, nu sunt exclusivist, extremist, etc. Fa-ma sa trec peste aceste retineri si gasesti alaturi un umar la impins caruta. Dar, doar inainte, si nu de-a curmezisul !

Apoi  ... v-a trebui sa ne cunoastem mai bine. Doru, despre tine stiu poate cel mai putin !

Mereu cu incredere,
Ioan Fericel

Liviu Constandache

to tic-...@googlegroups.com, Grupul pentru Software Liber
Apropo ONG.
Ce parere aveti despre Partidul Piratilor din Suedia? ( http://www.piratpartiet.se/international/english )

Citez din obiectivele lor:

The Pirate Party wants to fundamentally reform copyright law, get rid of the patent system, and ensure that citizens' rights to privacy are respected. With this agenda, and only this, we are making a bid for representation in the European and Swedish parliaments.

Not only do we think these are worthwhile goals. We also believe they are realistically achievable on a European basis. The sentiments that led to the formation of the Pirate Party in Sweden are present throughout Europe. There are already similar political initiatives under way in several other member states. Together, we will be able to set a new course for a Europe that is currently heading in a very dangerous direction.

The Pirate Party only has three issues on its agenda:

  • Reform of copyright law

  • An abolished patent system

  • Respect for the right to privacy

Daca vrei cu adevarat ... se poate.

Liviu

2009/6/8 Ioan Fericel <mir...@gmail.com>

--
Liviu Constandache

Senior Consultant
Green Light Grup SRL

Mobile: +40 722 210 587
E-mail: liviu.con...@glit.com

Ioan Fericel

to Grupul pentru Software Liber, tic-...@googlegroups.com, rosi...@googlegroups.com
Alexandru Szasz wrote:
Se poate să nu purtăm subiectul ăsta pe două liste ?
Cine este interesat, se poate abona pe tic-lobby.
Mie ăsta nu-mi pare un subiect pentru grupul nostru.
Știam de tic-lobby înainte de a mă alătura GSL, mă duceam acolo dacă mă simțeam mai bine acolo.
--
Alexandru Szasz

__________________________________________________ Lista de discuţii a Grupului pentru Software Liber http://softwareliber.ro/ G...@liste.softwareliber.ro http://softwareliber.ro/contact/lista/

De acord cu tine, Alexandru. Am testat si este functionala lista rosi...@googlegroups.com, pentru care ati primit si voi probabil un mesaj de inscriere. De acum incerc sa dau numai acolo raspunsuri pe aceasta tema, incluzand si acest mail. Scuze pentru deranjul cu aceste mesaje incrucisate pe care eu l-am provocat !

De acord cu tine intrutotul si cu ce ai spus pe un thread paralel ( Re: [GSL] FW: TIC-Lobby: ONG ) despre rolul grupului si organizare. As vrea doar sa mai completez ca trebuie sa facem distinctie intre Grup si Asociatie, nu ca denumire , ci ca organizare. Eu am sustinut, si sustin in continuare, ideea de unicitate a Asociatiei (ONG ) ca entitate institutionalizata pentru sustinerea miscarii de adoptare FLOSS in Romania, despre care vorbea atat de clar si Mircea Sarbu mai devreme. Si mai aduc un argument, aflat la indemana, pentru aceasta.

Avem in tara inscrise oficial ( certificat, stampila, ... ) poate o mie de Asociatii pentru Ocrotirea Cainilor. E corect. Fiecare aduna cativa caini, dar nu se poate ca acelasi caine sa fie "ocrotit" simultan de doua asociatii ! ( Si totusi ... chiar daca sunt inregistrati si cainii cu un CNP unic, atata timp cat se primesc bani pe cap de caine, nu bag mana-n foc ca n-ar fi si dubluri ! )

Daca s-ar crea cate o asociatie la fel de oficializata pentru promovarea in parte a OpenOffice, Firefox, Fedora, Ubuntu, ... lucrurile ar fi ok, fiecare are obiectul muncii bine identificat. Dar in momentul cand cineva face o alta Asociatie pentru Firefox, lucrurie nu mai sunt ok ! Undeva-i o hiba, cineva triseaza !

Cu asociatia pentru FLOSS, care le cuprinde pe astea toate, lucrurile stau la fel. Un program nu poate fi divizat, tratat diferit, indiferent de cati utilizatori are. Fie ca-l foloseste Gigel, tanti Mitzi secretara, domnul rector sau domnul ministru, este acelasi. Eventual pot face secretarele o asociatie, ministrii una ... Dar astea nu se mai cheama ca sprijina FLOSS in general, ceea ce se vrea acum aici !

In ce priveste ideea de Grup - fie el de interese, de presiune sau de simpatie - acestea pot fi oricate, organizate pe nivele sau total independente. Chiar au farmecul lor. Daca se vrea ca GSL sa ramana la nivelul acesta, fara "stampila", este foarte bine si asa. Poate fi util si in acest mod si in continuare. Va rog sa ma intelegeti ca propunerea mea de reunire a plecat de la discutiile care duceau spre "stampila" !

A, si inca un lucru. Daca la un moment dat ma adresez la singular unei persoane, as vrea sa ma intelegeti ca de fapt o fac pentru toata lumea si cred ca subiectul este de interes general, altfel n-as face-o public.

Toate cele bune,

Ioan

Ioan Fericel

to tic-...@googlegroups.com, rosi...@googlegroups.com
Lucian, ai facut o promisiune si insist sa-ti reamintesc. Eu cred foarte important acest moment si te rog din nou, chiar daca-ti rapesti din somn o ora-doua in vreme ce pruncii dorm, sa ne spui concluziile dupa Eliberatica celor patru ani.

De asemenea te rog sa spui deschis si cu toata sinceritatea numele celor fara de care n-ai merge mai departe.

In acest moment cred ca de tine depinde viitorul acestui demers. Cine oare mai vrea sa inaintam in ape tulburi ?!

Ioan

pf

to tic-...@googlegroups.com

Stimaţi colegi

După părerea mea, se pare că suntem într-un impas.

- Există o idee suficient de clară despre ceea ce se doreşte. Ceea ce nu este clar sunt doar amănunte, după părerea mea.

- Există suficienţi de mulţi oameni care au ceva de oferit şi care doresc să investească energie şi timp în acest demers, chiar dacă amănuntele nu sunt puse la punct.

- Există (dacă am înţeles eu bine) cel puţin un om (Doru ?) dispus să se implice efectiv pentru formalizarea relaţiei în care toţi cei care şi-au exprimat punctul de vedere suntem interesaţi.

- Există alte mişcări similare cu ceea ce dorim să înfiinţăm.

- Există suspiciuni (nu prea am înţeles de ce, dar aşa este natura umană).

Cred că s-a ajuns la momentul în care comunicarea cere o întâlnire faţă în faţă a celor care pot şi doresc acest lucru. Pe lângă faptul că lăţimea de bandă este mai mare, o întâlnire faţă în faţă are unele avantaje, care nu cred că mai trebuie menţionate.

Aşadar:

- Cineva trebuie să organizeze întâlnirea (Doru ?).

- Data trebuie să fie cel puţin peste o săptămână, pentru că în general săptămâna în curs este deja ocupată, iar săptămâna următoare este în curs de „umplere”. Cred că ziua de vineri şi/sau sâmbătă este cea mai potrivită (19-20 sau 26-27 iunie ?).

- Locul trebuie să fie oarecum în centrul de greutate a participanţilor, pentru a minimiza (în ansamblu) cheltuielile de deplasare. Nu am nici o preferinţă, legată de acest loc (Doru, Braşov ?).

- Întâlnirea trebuie să rezolve câteva probleme importante, printre care definirea cu claritate a scopurilor, responsabilităţilor şi mijloacelor. Statutul şi alte elemente de formalism nu sunt foarte importante, pentru că aste se rezolvă uşor prin comunicare electronică (email etc.)

- Cred că este prea devreme pentru notariat.

În concluzie, sunt trei întrebări:

- Doru ?

- Braşov ?

- 19-20 sau 26-27 iunie ?

Când cele de mai sus vor fi votate şi aprobate, atunci vom trece la confirmarea participării.

Paul

Tiberiu Socaciu

to tic-...@googlegroups.com
votez 26-27 iunie (pana in 26 iunie am examene cu studentii)

tibi

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Scuze : o gripa mi-a domolit un pic abilitatile.

Pentru ca astfel de discutii sunt off-topic pe tic-lobby, va solicit
celor interesati sa subscrieti la lista rosi-talk.googlegroups.com .

Paul, rog frumos reposteaza mesajul pe rosi-talk.

Multumesc,
Doru

Andrei Maxim

to tic-...@googlegroups.com
On Jun 9, 2009, at 12:16 PM, Ioan Fericel wrote:

> [...]
> rapesti din somn o ora-doua in vreme ce pruncii dorm, sa ne spui
> concluziile dupa Eliberatica celor patru ani.

Sper ca e o gluma pe care nu o inteleg eu. Pe langa cele 3 conferinte
organizate de peste ocean acum vrem sa nu doarma pentru ca ne e mai
comod sa traga el niste concluzii!?

> [...]
>
> In acest moment cred ca de tine depinde viitorul acestui demers.
> Cine oare mai vrea sa inaintam in ape tulburi ?!

Daca din nou depindem aproape exclusiv de Lucian si de actiunile sale,
ceva este in neregula cu noi. Nu inteleg cum pot fi lucrurile mai
clare pentru o persoana aflata practic de partea cealalta a lumii
decat pentru oamenii care se afla la fata locului.

Haide sa-l ajutam pe Doru sa miste lucrurile cat mai mult in fata si
sa-l deranjam pe Lucian doar daca el are cheile unor usi care pentru
noi sunt inchise. "R"-ul din ROSI vine de la "Romanian" nu "Romanian
Expats", din cate stiu eu.

Andrei

an...@navcanada.ca

to TIC-Lobby Group
Vreau sa-i felicit si eu pe cei ce au avut initiativa si pe cei ce au
imbratisat-o imediat. E bine ca se intimpla asa pentru ca de mult a
trecut vremea polemicilor sterile MS vs. Linux ...
Nu am avut ragaz suficient sa citesc toate mesajele asa ca s-ar putea
sa repet sau sa-mi scape cite ceva, dar as spune ca obiectivul primar
exprimat sintetic (si emfatic) ar fi: FLOSS sa devina politica de
stat. De aici ar decurge in mod natural teza "statul trebuie sa
investeasca in FLOSS". De asemenea, FLOSS isi va capata locul cuvenit
in invatamint si va fi folosit in admin. publica orideciteori solutia
este justificata - unii ar putea spune ca FLOSS e justificat
intotdeauna si afirmatia mea nu exclude aceasta varianta si e ok sa
fie asa atita vreme cit "intotdeauna" nu este aprioric.

De unde trebuie inceput?
Personal nu as pune invatamintul in virful listei. Daca promovarea
FLOSS in invatatmint nu costa nimic atunci e OK. Dar daca as avea un
buget limitat pe care ar trebui sa-l impart intre citeva directii de
actiune, atunci nu as incepe cu invatamintul din 2 motive:
- imi place sa cred ca invatamintul urmeaza indeaproape industria (si
alte realitati ale vietii) asa ca invatamintul se va adapta imediat la
includerea FLOSS in "politica de stat".
- va trece muuulta vreme pina cei care vor beneficia de indoctrinarea
FLOSS pe bancile scolii vor fi in pozitia sa decida ce tip aplicatii
se vor folosi in firmele si institutiile in care lucreaza.
As incepe prin a identifica pe toti cei care, fizici si juridici, ar
beneficia intr-un fel sau altul din promovarea FLOSS. I-as face pe cit
mai multi membri si as incasa cotizatii. Frumos ar fi ca statul sa se
poata identifica ca beneficiar si sa cotizeze ... asta depinde de
conexiunile si abilitatile de lobbisti ale membrilor.
As identifica un tinar parlamentar frustrat si dornic de afirmare care
sa introduca un "bill" pentru FLOSS. Toata munitia (fundamentare/
argumentare) va fi furnizata de aceasta noua organizatie. Chiar daca
nu "trece", in felul asta unii vor auzi (poate pentru prima data) de
FLOSS.
As identifica si utiliza mijloace ieftine si neaparat inteligente de a
mediatiza FLOSS. Ce am reprosat mereu in ultimii zece ani a fost lipsa
de abilitate (ca sa nu spun inteligenta) a militantilor FLOSS de a fi
convingatori in promovarea produselor acestui model de afacere ... (de
pilda insistarea pe "free" ca gratuit care poate ca este un plus
financiar dar s-a dovedit - cel putin asa il vad eu - un impediment de
natura psihologica. multi considera ca, desi poate ca exista lucruri
gratuite, foarte putine dintre cele care _se_declara_ gratuite se
dovedesc a nu fi asa).
Astea au fost citeva ginduri schioape si incompetente ...

Mult succes!

Lucian Savluc

to rosi...@googlegroups.com, tic-...@googlegroups.com
Va salut,

2009/6/9 Andrei Maxim <and...@andreimaxim.ro>

[...]

Problema este ca o astfel de analiza nu ia doar o ora-doua.. Ar trebuie sa stau linistit, sa ma detasez un pic si sa ma gandesc cateva zile.

Din pacate, nu ma ragazul necesar. Ultimele luni au fost inebunitoare pentru mine: servici, si organizare eLiberatica. Nu am avut weekenduri, nu am avut seri, iar toate astea s-au dus in detrimentul familie mele. Ca sa pot continua sa fac ceva util pentru FLOSS si cei din tara, trebuie sa fac in asa fel incat sa echilibrez lucrurile. Altfel poate sa vina un moment cand voi spune - gata, nu se mai poate, imi pare rau. Am discutat si cu Zak de multe ori pe tema asta si chiar acum cateva zile.. Asta sa intamplat si in cazul lui - prea multe si in final a renuntat la Mozilla. Eu nu as vrea sa se intample asta in cazul meu.

Deci, acum m-am intors si la servici ma astepta tot ce am amanat.. Asa ca mai devreme de o luna, nu cred sa pot veni cu un articol obiectiv si folositor despre eLiberatica si despre toti acesti ani de cand am inceput initiativa..

Sper ca e o gluma pe care nu o inteleg eu. Pe langa cele 3 conferinte organizate de peste ocean acum vrem sa nu doarma pentru ca ne e mai comod sa traga el niste concluzii!?

:) se poate spune si asa. Cred totusi Andrei, ca niste concluzii de peste ocean nu strica niciodata. Asta insa nu trebuie sa opreasca mersul lucrurilor.

De asemenea te rog sa spui deschis si cu toata sinceritatea numele celor fara de care n-ai merge mai departe.

Am pus o lista mai inainte. Nu ma astept ca toti cei listati acolo sa se implice, dar macar o parte dintre ei.

Pe de alta parte, sunt sigur ca exista multi altii care ar putea fi pe acea lista dar pe care eu nu ii cunosc sau nu ii cunosc indeajuns.

De aceea, pana la urma, mai important este sa dovediti voi, cei de acolo, ca puteti sa gasiti unitate si sa va organizati.

In acest moment cred ca de tine depinde viitorul acestui demers.

Sper ca nu. Sper ca depinde de voi. Sunt magulit pentru ca imi acorzi acest statut Ioan, dar.. sunt un simplu om. Incerc sa fiu un bun exemplu, dar totusi nu sunt decat un om ca toti ceilalti. Nu am inventat nici un limbaj de programare, nu am facut nimic nemaipomenit. Am incerca doar sa pun oamenii (cu idei luminate) la un loc.

Cine oare mai vrea sa inaintam in ape tulburi ?!

Daca din nou depindem aproape exclusiv de Lucian si de actiunile sale, ceva este in neregula cu noi.

Da, de acord si aici.. Daca nu veti putea sa gasiti coeziune si sa va uniti ca sa creati acest NGO si sa-l duceti mai departe, atunci poate ca nu a venit momentul, poate ca trebuie sa mai treaca ani..

Nu inteleg cum pot fi lucrurile mai clare pentru o persoana aflata practic de partea cealalta a lumii decat pentru oamenii care se afla la fata locului.

Nu e vorba de claritate aici, e vorba de hotarare.

[...]

Andrei draga, nu m-am considerat si nu ma consider un expat. Daca m-as considera asa, as organiza eLiberatica in Vancouver. Ma consider un roman care traieste o experienta existentiala, extrema. Imigrarea nu a facut decat sa ma faca sa ineleg cat de roman sunt si ca asa o sa raman, cu bune si rele. Multe de povestit aici.

Va doresc succes si sunt alaturi de voi, cat pot.
Lucian

Andrei

Ioan Fericel

to rosi...@googlegroups.com, tic-...@googlegroups.com
Da, multumesc Lucian. Te inteleg. Si inteleg ca si tu ma intelegi ! Sper sa inteleaga cat mai multi !

Speram ca macar generatia pruncilor nostri sa fie altfel. Eu sunt totusi optimist si cred ca nu v-a fi nevoie chiar de 40 de ani de peregrinari prin desert ( "tranzitie" ) pentru asezare la normalitate a lucrurilor ! Adica a OAMENILOR. Doar de asta ne zbatem, sa scurtam aceasta perioada ! De aceea insist pe nume !

Nu stiu daca esti la curent cu mondenul politic romanesc. Dar s-a intamplat in careva zi ceva foarte edificator asupra "sistemului" : omul din varful lui, primul ministru, da un interviu unei televiziuni si raspunde retinut si zambaret intrebarilor agasante ale unui ziarist. Dupa ce se termina interviul, deci si-a incheiat rolul oficial, "OMUL" se reincarneaza si sloboade o injuratura la adresa partenerului !

Sa ne dorim si pentru copii nostri asa ceva, acest sistem de valori ?!

Pornim un ONG continuand un astfel de sistem ? Nu-i prea curata aceasta idee de libertate si deschidere ca s-o terfelim din start prin ipocrizii si oportunisme ? Mai bine ramanem OAMENI - calugari, expati, ...

Ioan

Message has been deleted

Matei Vasile

to TIC-Lobby Group
On Jun 9, 4:18 pm, an...@navcanada.ca wrote:

> Personal nu as pune invatamintul in virful listei.

Dati-mi voie sa nu fiu de acord. Justificarile vin un pic mai
jos...

> [...]
> - imi place sa cred ca invatamintul urmeaza indeaproape industria (si
> alte realitati ale vietii) asa ca invatamintul se va adapta imediat la

In multe cazuri (as putea chiar spune "in majoriatatea cazurilor"),
industria are tendinta de a se orienta mai mult spre "aici si acum",
fara a face planuri pe termen lung. Asta se intampla din cauza ca in
industria din RO nu se face prea multa cercetare. In afara RO, exista
conceptul de cercetare in companii orientate mai mult spre productie.
Mai mult decat atat, institutele de cercetare ale statului au devenit
un fel de institute fantoma care nu se mai compara cu ceea ce erau
acum cateva zeci de ani. Asadar, singura solutie viabila pentru
cercetare a ramas invatamantul superior. Din pacate, aici intervine
problema fondurilor si, din cauza ei, cercetarea e destul de anemica
si in invatamantul superior. Doar ca, pentru Open Source, nu e nevoie
de prea multe fonduri, deci investitiile pentru Open Source in
invatamant nu sunt prohibitive. Acum, se poate aduce argumentul ca
acest lucru se poate face la fel de usor si in industrie. Problema cu
industria este ca multi dintre cei care lucreaza in industrie nu au
dispozitia (ca sa nu zic "cheful" sau englezescul "frame of mind")
necesara pentru a face cercetare care sa aiba consecinte pe termen
lung.

> [...]
> argumentare) va fi furnizata de aceasta noua organizatie. Chiar daca
> nu "trece", in felul asta unii vor auzi (poate pentru prima data) de

Nu cred ca solutia cea mai buna este sa incercam sa obtinem o
discriminare pozitiva pentru FLOSS. Ceea ce avem nevoie este sa
crestem "awareness"-ul vis-a-vis de beneficiile Open Source-ului. Daca
am incerca sa obtinem o lege pro-FLOSS, nu ne-am deosebi cu nimic de
Microsoft sau oricare alt producator de software proprietar. Lupta
asta, daca va fi castigata, va trebui sa fie castigata prin argumente
solide in favoarea Open Source-ului, nu prin eliminarea concurentei
prin metode eminamente anti-concurentiale.

Problema, in momentul de fata, nu este ca solutiile Open Source nu pot
face fata din punct de vedere calitativ solutiilor proprietare.
Problema este ca producatorii de solutii comerciale au doua arme pe
care le folosesc cu eficiena maxima, si pe care noi nu le avem:
1) Au o asociatie (BSA) pe care au format-o pentru a-si apara
interesele si prin intermediul careia formeaza un front comun in fata
statului si in fata concurentei. Este interesant de observat ca in BSA
nu prea exista concurenti directi. Membrii BSA se completeaza unul pe
altul in privinta solutiilor oferite de cele mai multe ori, ceea ce ii
face sa semene mai mult cu un cartel... probabil ca ar putea fi trase
niste concluzii anti-trust de aici, dar nu sunt avocat asa ca trec mai
departe
2) Neoficial, isi folosesc din plin fondurile pentru a castiga
licitatiile statului... licitatii care ar trebui, teoretic, sa fie
impartiale. Daca-mi amintesc eu bine, au fost niste discutii chiar pe
acest forum vis-a-vis de achzitiile de software Microsoft ale
statului.

Daca se va forma acest ONG, atunci vom incepe sa avem un raspuns la
BSA. Problema este ca Open Source-ul a urmat mai mereu o filosofie de
tip bazar, nu catedrala, asa ca acest ONG ar trebui sa devina mai mult
un punct de referinta si de sprijin pentru dezvoltatorii Open Source,
si nu o versiune FLOSS a BSA-ului. In privinta celei de-a 2-a
probleme, solutia cea mai buna ar fi nu sa incercam aceeasi tactica,
pentru ca nu avem cum. Si aici, tot o abordare distribuita ar fi
utila: putem sprijini jurnalismul investigativ al comunitatii online
(bloggeri, publicatii online etc.). Facand asta, exista posibilitatea
de a forta organismele statului sa devina transparente si echidistante
in derularea licitatiilor.

Toate cele bune,
Matei

Matei Vasile

to TIC-Lobby Group
Ce ziceti de 3-4 Iulie?

Toate cele bune,
Matei

pf

to tic-...@googlegroups.com, rosi...@googlegroups.com
Din partea mea e bine si 3-4 iulie. Problema va fi dupa 15 iulie, cand multi
intra in concediu.

paul

> Ce ziceti de 3-4 Iulie?
>
> Toate cele bune,
> Matei

_________________________
Dr.ing. Paul FOGARASSY
Director BAUM Engineering
+40 729 099 260
www.baum.ro

to tic-...@googlegroups.com
From: "Doru Ilasi" <doru...@gmail.com>

> [...]
m-as duce la el sa-l trag de maneca ca nu-si invata copii la scoala ce
si cum trebuie ? Ca un magar care nu-si cunoaste locul nu ?

Mai mult ca sigur ca asa v-ar vedea profesorul. Dar ar avea dreptate?
Ca o persoana care aveti cunostinte in domeniul bazelor de date, credeti ca
nu ar fi normal sa va exprimati opinia ca nu ar fi bine ca in scoli sa se
invete FoxPro/DBase/MS Access, ci Oracle/PostgreSQL/DB2/MySQL (si altele)?

> [...]
este sa creeze si sa realizeze.
Nu vad care profesor ar zice nu unui astfel de punct de vedere.

Pe fata nu ar spune nimeni nu, dar in fapt ar spune nu acei profesori care
au aproape 70 de ani, care au invatat pe de rost Lotus 1-2-3 si Quattro Pro
dar nu mai stiu si altceva, asa ca predau in continuare ce stiu, ca sa
castige si ei cativa banuti (mai mult de cateva ori decat un asistent
universitar tanar care stie mult mai multe).

> [...]
Este un lucru normal, bun si productiv ca se intampla asta. Si toata
lumea trebuie sa se obisnuiasca cu acesta idee.

Acest lucru este intr-adevar foarte bun, doar ca modul in care avem puterea
sa ne adaptam, nu este nici bun si nici productiv.
Studentii se pot adapta tacand, daca nu vor sa intre in conflict cu
profesorul, continuand sa invete pe langa facultate mult mai mult decat
invata in facultate, ceea ce nu este prea bine.
Iar profesorul se poate adapta predand in continuare teme care in practica
nu se mai folosesc de mult timp, suferind bineinteles fiindca alti studenti
stiu mai multe decat ei.

Nu stiu daca acest ONG are printre scopurile sale schimbarea acestei stari
de fapt, dar este evident ca nu este o stare buna, fiind normal ca unii sa
doreasca o schimbare.

Octavian

Matei Vasile

to TIC-Lobby Group
On Jun 10, 1:21 pm, Doru Ilasi <doruil...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Inca se mai vand programe in foxpro, multe din aplicatiile "serioase"
> (dupa cum citesti pe site-ul lor) sunt migrate peste noapte din astfel

Sunt complet de acord. Dar problemele intampinate de Open Source in
momentul de fata sunt legat in primul si primul rand de neacceptarea
acestuia cand vine vorba de software "de larg consum", cum ar fi
sistemele de opeare sau suitele gen Office. In cazul software-urilor
specializate, este clar ca solutiile proprietare au sanse mari sa
domine inca multa vreme pentru ca cererea este comparativ mica iar
costurile de dezvoltare sunt comparativ mari. Va pot da ca exemplu
software pentru testarea retelelor: nu exista nici o solutie Open
Source care sa se apropie macar de software-ul dezvoltat de Ixia(full
disclosure: am lucrat aproape 2 ani la Ixia). Si exemple de genul asta
sunt din belsug.

In concluzie, cred ca ar trebui adaugat ca trebuie sa constientizam
clar care este publicul tinta (software de larg consum vs. software de
specialitate).

Toate cele bune,
Matei

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Matei Vasile wrote:
> In concluzie, cred ca ar trebui adaugat ca trebuie sa constientizam
> clar care este publicul tinta (software de larg consum vs. software de
> specialitate)
Buna idee.

Rugaminte atunci ca cei care au produse finite FLOSS de oricare
specialitate (includ si liderii comunitatilor de distributii linux) sa
subscrie la rosi-talk.googlegroups.com si sa adunam la un loc informatii
despre acestea sa putem intocmi si intretine o lista cu ele.

Doru

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Salut Octavian,

Scuze, ai dreptate, m-am grabit : metoda nu e treaba noastra. Faptul ca
foxpro/dbase/acces mai exista azi in scoli in afara sectiunii istoriei
bazelor de date este o mare anomalie.

> [...]
> castige si ei cativa banuti (mai mult de cateva ori decat un asistent
> universitar tanar care stie mult mai multe).

Din cate stiu eu, GSL / ROSEDU lupta deja cu situatia asta : merg in
licee si scoli si fac ceva. Din cei carora le este insuflat astazi
spiritul, cativa vor lua atitudine maine. Si asa mai departe.

Presa si televiziunile ar trebui sa creasca procentul de actiuni
informative care prezinta si solutii, nu numai problema. O sugestie buna
pentru CNA ar fi sa impunem un nou fel de bulina la emisiuni :
discutiile care ar putea fi buletine de stiri (ca e tot aia, oricat s-ar
vorbi cu vorba ramanem : toata lumea sesizeaza ca un lucru nu e in
regula dar nu stie nimeni care-i solutia si nici n-are o propunere in
acest sens) sa fie separate de cele in care se prezinta si cel putin o
solutie viabila. Dupa comportamentul unora din ei n-am alta concluzie
decat aceea ca ratingul e recent dezvaluita unitate de masura a prostiei
si neputintei.

Da sunt multe de zis aici, dar daca dorim sa schimbam ceva cu adevarat
hai sa recunoastem ca aceste lucruri trebuiesc sensibilizate si mai adanc.

> Nu stiu daca acest ONG are printre scopurile sale schimbarea acestei stari
> de fapt, dar este evident ca nu este o stare buna, fiind normal ca unii sa
> doreasca o schimbare.

Cerinte ar putea veni foarte bine atat din partea parintilor daca chiar
le pasa ce invata copii lor la scoala, cat si din partea copiilor daca
si pe ei ii apasa grija. Si din cate stiu eu, nici un copil nu ia bataie
pentru ca invata.

Sunt multe de facut Octavian, dar ajunge cat ne-am dorit, hai sa mai si
facem.
Din cate stiu eu despre copii si tineri, lor doar trebuie sa le creezi
mediul : sund ghidati nativ catre creatie si se adapteaza usor.

Doru

Adrian Colomitchi

to tic-...@googlegroups.com
On Wed, 2009-06-10 at 15:51 +0300, Octavian Rasnita wrote:
> Cum m-ar vedea un profesor daca
> m-as duce la el sa-l trag de maneca ca nu-si invata copii la scoala ce
> si cum trebuie ? Ca un magar care nu-si cunoaste locul nu ?
Daca stii ca tu ai dreptate si el greseste, mi se pare o atitudine prea
"mioritica" sa nu-ti exprimi parerea, indiferent ce-o crede celalalt.

Daca ar fi copii tai in joc, mi s-ar parea de-a dreptul criminal de
iresponsabil sa nu faci nimic (fie si numai ca sa justifici de ce-ti
iei copilul acasa sa-l inveti tu in loc sa-l lasi sa ti-l strice cu
Quatro sau Fox).

Adrian

Matei Vasile

to TIC-Lobby Group
Sunt de acord cu tine Adrian. Mai mult decat atat: acum am observat
partea cu "un magar care nu-si cunoaste locul" si ma simt nevoit sa
spun ca daca vrem sa schimbam ceva (in bine, as zice eu) atunci un
lucru este sigur: Nu trebuie sa ne cunoastem locul. Intr-adevar,
trebuie sa stim cum sa abordam problema, sa ne cunoastem punctele
forte si punctele slabe, dar asta nu inseamna trebuie sa trecem cu
vederea stari de fapt cu care nu suntem de acord pentru ca asa zic
"batranii satului".

Toate cele bune,
Matei

Ancu, Florin

to tic-...@googlegroups.com
Poate exagerati putin. Poate ca depinde si de nivelul cursului. Daca cursul e "bazele ..." sau "introducere in ...", orice limbaj e bun. Si cu cit mai simplu, cu atit mai limpede si mai potrivit pedagogic.
Faptul ca s-a mai inventat cite ceva in matematica nu inseamna ca nu se mai incepe cu aritmetica inventata acum citeva mii de ani sau nu se mai preda teorema lui Pitagora.
Fiica-mea isi ia intr-o luna sau doua diploma master in computer science (la McGill Univ, in Montreal). Acum 3 ani scria (cu titlu pur didactic) asamblare pentru MIPS, o arhitectura introdusa pe la inceputul anilor 80 ...

Problema adevarata este daca procesul se opreste la nivelul respectiv, nu ca il include. Invatatul trebuie sa ofere si perspectiva istorica si presupune intelegerea subiectului care poate fi facilitata de inceperea cu ceva mai usor ...

PS - acum citiva ani am folosit sintagma "aplicatie DOS". Un coleg muuult mai tinar exclama: "Aplicatie DOS? Ce e aia? DOS e o fereastra Windows ..."

Adrian Colomitchi

to tic-...@googlegroups.com
On Wed, 2009-06-10 at 10:16 -0400, Ancu, Florin wrote:
> Poate exagerati putin. Poate ca depinde si de nivelul cursului.
Poate fi exagerat doar in forma sau in cazuri particulare.

In principiu, ramane adevarat: daca refuzi sa lupti pentru ceea ce crezi
iti meriti "contopirea cu natura" si tot ceea ce poate astepta lumea de
la tine (dar nu neaparat si accepta) sunt "scancete" (whines)

Evident ca nu sustin ca "lupta" trebuie sa fie dusa la extrem, dar nu
vad de ce m-as opri sa iau masurile in care cred numai pentru ca
interlocutorul m-ar considera magar.

Adrian

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Scuze, am corectat : doar cum anume era in discutie.
Doru

PS : asa as face si pentru altii nu numai cu ai mei : stii cat discuta
intre ei ...

Adrian Colomitchi

to tic-...@googlegroups.com
Chiar atat de revolutionar sa ma substitui interesului altcuiva nu ma
gasesc: preluand exemplul lui Florin, nu mi-ar place ca cineva sa-i
impuna profesorului sa predea OLAP-ul Microsoft/Oracle/etc in cadrul
unei lectii despre "cum sa-ti tii bugetul banilor de
buzunar" (presupunand ca o lectie de genul asta ar fi predata in
Romania. Ar fi bine, dupa parerea mea, dar parca n-as impune-o tuturor).
Stii cum e cu iadul cel pavat cu intentii bune.

Adrian

Ancu, Florin

to tic-...@googlegroups.com
Eu mai stiu una: "L'enfer, c'est les autres" J.P. Sartre
("Hell is other people" sau "Iadul sunt ceilalti")
... cei ce-si vor binele si uneori (cei mai revolutionari:) chiar pe al
meu (poate in forma generica "binele colectiv").
:)

PS - scoala publica e pentru toata lumea, e productie de masa si nu o
schimb doar pentru ca imi inchipui eu ca copilului meu i-ar fi mai bine
altminteri. Cine vrea sa experimenteze pe propriul copil (si propriul
portofel), cine vrea sa se predea OLAP la cursul "gestiunea banilor de
buzunar" are alternativa scolii private sau scolitului acasa (poate insa
gresesc si in Romania nu e legal). Parerea mea ...

* * *

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Adi, nu sunt pentru atitudini pasive.
( nerelevant dar de precizat : cand 30 de copii sunt acolo si al meu e
intre ei, n-am cum sa nu vorbesc doar pentru al meu sau in lipsa
celorlalti parinti )
Nu gasesc insa normal, hai sa fiu foarte clar, ca cei care suntem de
alta specialitate decat invatamant sa ne dam cu parerea asupra unor
chestiuni care depasesc granitele specialitatii. Ok, o putem face in
interiorul ei, dar nu mai departe. Din punct de vedere al atitudinii si
eu as aplica acelasi tratament cuiva care incearca sa-si bage nasul
anapoda in meseria mea si nu are nici dreptate si mai vorbeste si
neintrebat. Pentru cei care sunt altfel (decat cum trebuie), gasim un
profesor care e cum trebuie (pot da destule exemple), facem diff si
vedem unde e baiul.
Hehe, dupa care mergem la forurile competente ... (ti-a placut asta nu?)
... si publicam pe net concluziile.
Doru

Octavian Râşniţă

to tic-...@googlegroups.com
From: "Doru Ilasi" <doru...@gmail.com>

[...]

<<
Cu mai mult de 10 ani in urma existau unele emisiuni de invatare a
diverselor limbi straine, si chiar unele emisiuni cu teme legate de IT. Este
evident de ce acele emisiuni au fost eliminate din grila.
Din acelasi motiv, adica faptul ca masele populare vor alte genuri, nu vor
putea fi convinse sa difuzeze acele emisiuni informative. Ele costa mai
mult, fiindca informatia adevarata costa, iar venituri nu se pot obtine din
astfel de emisiuni.

Cerinte ar putea veni foarte bine atat din partea parintilor daca chiar
le pasa ce invata copii lor la scoala,

<<
Absolut corect. Singura problema este aceea ca in cazul maselor, majoritatea
parintilor probabil ca habar nu au ce invata copiii la scoala, si absolut
sigur in aproape toate cazurile ca nu stiu ce invata copiii lor in
facultati.
Nu cred ca sunt prea multe familii in care tatal este nemultumit ca copilul
lui invata la facultate ceva anume, sau ca nu invata ceva anume, ci poate
doar asa o nemultumire vaga ca invatamantul nu se potriveste cu industria.

[...]

Apropos de ce s-ar putea face, si ce eu nu prea am auzit sa se faca in
Romania, sunt seminariile/conferintele/prezentarile/grupurile de discutii pe
anumite teme legate de IT.

Prin alte tari tot aud ca in data cutare, in locul cutare se tine un seminar
de prezentare a facilitatii cutare a limbajului de programare cutare, sau a
unui web framework, sau a modului de lucru cu o anumita baza de date cu
ajutorul limbajului cutare, adica teme minore, in care una sau doua persoane
organizeaza acel seminar, il anunta pe liste de discutii/forumuri/bloguri,
si apoi tin acea prezentare. Stiu foarte putine despre acel mod de
comunicare. Nici macar nu stiu cam pe unde se tin astfel de seminarii, adica
in ce sali, sau daca participarea se face contra cost si cam cu cat, dar cu
siguranta ca asa ceva ar fi util si in Romania.

Dar la un nivel si mai jos, in comunitatea romaneasca exista chiar foarte
putine liste de discutii, iar numarul membrilor lor si traficul pe acele
liste sunt extrem de reduse, si ma refer la liste in care se discuta despre
tehnologii populare cum ar fi limbajul PHP.

Octavian

Octavian Râşniţă

to tic-...@googlegroups.com
From: "Adrian Colomitchi" <acolo...@gmail.com>

[...]

Probabil ca ar fi intr-adevar un soi de magarie sa ridic nasul si sa ii
explic unui strungar cum se strunjeste, doar fiindca si eu am invatat in
facultate in doua ore de practica cum se utilizeaza un strung.

Dar nu cred ca ar fi la fel daca i-as spune unui profesor ca eu consider ca
fiul meu invata in scoala/facultate ceva inutil in practica. Pe baza
informatiilor pe care le am eu in acest moment, aceasta este opinia mea.

Acel profesor, fiind profesor, deci tocmai o persoana care ar trebui sa aiba
darul explicarii, ar trebui sa imi poata demonstra extraordinar de usor
printr-o simpla explicatie de ce totusi ce invata copilul la scoala este
util.
Daca insa nu reuseste sa imi demonstreze asta nici mie si nici copilului,
atunci inseamna ca chiar daca ce preda acel profesor este util, este
probabil predat si explicat la fel de bine, incat copilul nu va putea
asimila respectiva informatie incat sa ii chiar fie utila.

Dar acum vorbim teorie. Si profesorii stiu foarte bine ca multe dintre
temele studiate nu sunt utile, asa ca nu asta este problema.
Problema este - Ce ar trebui sa faca acei profesori pentru a putea fi la fel
de utili?
Sa se pensioneze fiindca altii mai tineri sunt mai buni? Inacceptabil.
Sa inceapa sa studieze noile tehnologii? Inacceptabil fiindca de la o varsta
efortul invatarii este mult mai mare, iar ei au mai multe griji decat in
tinerete, familie, etc.

Acelea sunt problemele reale care nu se pot solutiona usor, ca de schimbat
programa si in loc de FoxPro sa scri "MySQL" este simplu.
Iar daca chiar doreste sa se faca schimbari in invatamant, acel ONG ar
trebui sa propuna solutii si pentru aceste probleme, fiindca altfel nu se va
schimba nimic.

(Si apropos, eu cred ca cel putin studentii ar trebui sa poata alege ceea ce
vor sa invete. Adica... vor FoxPro? Foarte bine, vor invata FoxPro, dar daca
vor Oracle, atunci ar fi bine sa existe un profesor care sa ii poata invata
Oracle, si daca nimeni nu vrea sa mai invete FoxPro iar un anumit profesor
doar asta stie... atunci isi va pierde locul de munca daca nu vrea sa se
recalifice. Nu cred ca ar trebui schimbata programa obligatorie din prezent
cu o alta programa obligatorie.)

Octavian

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Octavian Râşniţă wrote:
> [...]
> mult, fiindca informatia adevarata costa, iar venituri nu se pot obtine din
Inteleg ca rentabilitatea ridica o problema : totusi, dar pentru ca
show-ul "100% garantat" fiinteaza de mai bine de 10 ani cu acelasi
succes ma indeamna sa cred ca se poate.
> [...]
> doar asa o nemultumire vaga ca invatamantul nu se potriveste cu industria.

Da Octavian, nu toti parintii au caderea si timpul sa faca evaluarea :
si aici statistica ne ajuta : din 30 de copii intr-o clasa probabil ca
exista 3 parinti care o au. Chiar daca ei n-ar avea destula vreme sa
zicem, poate un profesor de la psihologie sau ziaristica si-ar trimite
grupe de 3-4 studenti in scoli sa discute cu parintii si sa-i reprezinte
din acest punct de vedere.
Daca acesti parinti / reprezentanti de la nivelul unui an de clase s-ar
intalni si ar discuta / interpela / cauta solutii impreuna cu cadrele
didactice nu cred ca nu s-ar schimba nimic. Nu sunt multumiti de
rezolutie, apeleaza la conducatorii lor, petitioneaza la inspectorat,
discuta pe net, etc.

Pentru ca aceste lucruri sa se intample trebuie doar atitudine si
colaborare constructiva in comunitate. Eh, iara ajungem la FLOSS si mai
semnalez o data ca raspandirea acestei tehnologii este importanta.
Ne-ar trebui un mediu propice de cultivatori de atitudine si comunitate.
Asta o si pun la concluzii.
> [...]
> Romania, sunt seminariile/conferintele/prezentarile/grupurile de discutii pe

Da, asta este un lucru bun si productiv : si nu trebuie sa asteptam
eliberatica de la anul.
As dori sa-ti aduc la cunostinta ca aceste lucruri se intampla. Prin
GSL, prin ceata, am gasi tabere de vara (felicitari universitatea de
vest si celei de la Iasi), am gasit TED romania.
Aceste lucruri trebuie insa popularizate, trebuiesc stranse informatii
privind ce a fost bine si ce nu si centralizate la nivel de experienta
colectiva...
> [...]
> in ce sali, sau daca participarea se face contra cost si cam cu cat, dar cu
> siguranta ca asa ceva ar fi util si in Romania.

cum spuneam : trebuie sa centralizam aceste informatii in forma coerenta
si s-o disemninam inapoi in comunitate: am mai trecut un puct la concluzii.
> [...]
> liste sunt extrem de reduse, si ma refer la liste in care se discuta despre
> tehnologii populare cum ar fi limbajul PHP.

Complet de acord. Comunitatile trebuie sa se contureze mai clar si sa
aibe o locatie centrala de informare si colectare a experientei si inovarii.
Altfel rezultatul muncii lor se pierde intre alte zeci de rezultate de
cautare. Inca un puct la obiective.

Chiar ma gandeam la baze de date relationale sa adunam la un loc
Firebird, MySQL si Postgres. Si iata : Open Source Database Community.
Obiectiv.

Multumesc Octavian pentru opiniile exprimate : m-au ajutat sa completez
agenda.
Doru

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Octavian Râşniţă wrote:
> [...]
> probabil predat si explicat la fel de bine, incat copilul nu va putea
> asimila respectiva informatie incat sa ii chiar fie utila.

Adi si Octavian, m-ati convins : corect : pornisem cam "mioritic" pe
calea asta :
- orice punct de vedere legat de invatamant trebuie exprimat si cernut
prin opinia comunitatii: bun sau rau
- cele la care destul de multi ne consideram indreptatiti sa le
consideram corecte trebuiesc sustinute cu voce mai tare si multa
fermitate, chiar daca deranjeaza. : notat
> [...]
> efortul invatarii este mult mai mare, iar ei au mai multe griji decat in

Nu e numai o problema a invatamantului.
> [...]
> trebui sa propuna solutii si pentru aceste probleme, fiindca altfel nu se va

Dar, cum ziceam mai devreme, sa nu mai punem doar intrebari sa punem
intrebari si sa oferim si solutii. Altfel raman la nivel retoric : notat.
> [...]
> recalifice. Nu cred ca ar trebui schimbata programa obligatorie din prezent

Of ce lucru minunat ar fi sa existe cursuri alternative pe aceeasi
specializare : astfel studentul sa-si poata alege atat cursul. Tinute de
acelasi profesor : nu consider ca studentii nostrii de azi, la cata
superficialitate au in ei n-ar alege calea minimei rezistente.
Doru

Lucian Savluc

to rosi...@googlegroups.com, tic-...@googlegroups.com

2009/6/10 Ioan Fericel <mir...@gmail.com>

Unii vor intelege, altii nu; oricum nu as vrea sa discutam prea mult pozitia mea aici. Eu am incercat sa ajunt la insamantare, ca sa zic asa. Acum voi trebuie sa fiti "gradinarii", cei care cultiva si ajuta sa creasca ideea.

[...]

Subscriu aici. Avem datoria sa incercam macar.

[...]

Incerc sa ma tin oarecum la curent si pe de alta parte sa nu ma amarasc prea tare de ce se imtampla. Omul politic roman se va schimba ultimul cred eu si nici unul nu va fi perfect. Totusi, orice partid in general are si pe cineva sau cativa mai deschisi la minte decat restul. De obicei sunt cei tineri, dar nu obligatoriu. Trebuie identificati si trebuei abordati. Aici ma refer la ale noastre, adica FLOSS.

Oricum, in general, ma feresc de politica. Unde intra asta, s-a terminat cu restul...

Sa ne dorim si pentru copii nostri asa ceva, acest sistem de valori ?!

.. un motiv pentru care am imigrat a fost asta. Dar am constatat ca nu exista sistem perfect si aici sunt probleme. Nu de genul celor din tara evident.

Pornim un ONG continuand un astfel de sistem ? Nu-i prea curata aceasta idee de libertate si deschidere ca s-o terfelim din start prin ipocrizii si oportunisme ? Mai bine ramanem OAMENI - calugari, expati, ...

Exercitiul acesta va fi bun indiferent ca se va reusi formarea unui ONG asa cum dorim sau va fi un esec. Ne vom clarifica cel putin daca suntem pregatiti pentru asa ceva. Cine merita sa fie luat in seama, care sunt oportunistii, pe unde se ascund interesele, etc, etc.

Deja cred ca ati inceput sa va dati seama de anumite lucruri. Vom vedea.

Oricum, trebuie mers mai departe zic eu.

Personal, asa cum am spus de la inceput, imi rezerv dreptul de a-mi retrage sustinerea in cazul in care consider ca NGO-ul sau initiativa nu merge in directia care trebuie. Asta evident, poate sa nu insemne nimic, NGO-ul se poate forma, se poate alege alt nume decat ROSI, etc, etc.

Deocamdata ii acord sansa si sunt alaturi.

Spor si numai bine,
Lucian

Ioan

Adrian Colomitchi

to tic-...@googlegroups.com
On Thu, 2009-06-11 at 00:01 +0300, Doru Ilasi wrote:
> [...]
Asta tine de "bun simt" (common sense): daca pe baza a 2 ore de practica
cineva e convins ca stie strungarie, e ceva in neregula la capitolul
"common sense". Si daca strungarul nu e mioritic, acel cineva o sa-si
primeasca replica (eu as merge pe linia: "Once again, please: if you
bark so well, why did you hire a dog?").

> Adi si Octavian, m-ati convins : corect : pornisem cam "mioritic" pe
> calea asta :
> - orice punct de vedere legat de invatamant trebuie exprimat si cernut
> prin opinia comunitatii: bun sau rau

Risc: discutiile si cernutul prin opinia comunitatii o sa duca la "death
by analysis".
Counter-measure: incepe imediat sa creezi alternative si
popularizeaza-le. Vezi mai jos cateva idei.

> [...]
> >
> Dar, cum ziceam mai devreme, sa nu mai punem doar intrebari sa punem
> intrebari si sa oferim si solutii. Altfel raman la nivel retoric : notat.

Exemple:
1. tradu LSAG/LNAG in romana. Fa-le publice

2. examineaza curricula in punctele care implica software si mergi pana
la a planifica - didactic - cursuri alternative de OS-es, Office suites,
databases (whatever) in jurul FLOSS. Bun sau rau, curicullum national e
deja "regula jocului" (curriculum.edu.ro - e de tot rasul ca forma de
prezentare pentru mine, dar important nu e forma de prezentare, e
continutul) - joaca-l si fal mai bun:
- ONG-ul va fi cu auzit mai bine de guvern daca "joaca dupa reguli"
decat daca actioneaza "revolutionar" si incearca sa modifice insasi
procesul educational (ca sa nu mai vorbim ca, in afara de cazul in care
ONG-ul are ca membri autoritati necontestate in educatie,
"revolutionarea invatamantului" pica in lipsa de bun-simt din pozitia
"am facut 2 ore de strungarie, deci sunt calificat")
- ONG-ul va fi cu mult mai ascultat de profesori *daca ii ajuta*.
Planuri de lectii urmarind "obiectivele didactice" prescrise. "Suport de
curs" cu exemple practice cat incape (daca tot ne plangem ca
"invatamantul romanesc e dresaj"). Cu LiveCD-uri special pregatite
pentru sesiunile practice (ca sa nu intre directorul de scoala in bucluc
ca "se strica calculatoarele in mult-trambitatul/hulitul proiect SEI".
Daca ce-a pus Siveco pe calculatoare e prost/inutil, cel putin ai
avanjatul ca *ai calculatoare in multe scoli*). Cu "modalitati de
verificare" (urasc asta - e dresaj -dar sunt "in cadrul regulilor
jocului". Si, in fond, unde e "savoarea provocarii" daca nu incerci sa
faci ceva cat se poate de bine in cadrul unor constrangeri existente?
Asta pana cand ai suficienta forta sa uzezi/largesti/elimini
constrangerea).
- daca ONG-ul organizeaza si o sectie juridica pentru a asigura suport
profesorilor care, Doamne fereste, "au necazuri din partea
inspectoratului ca merge pe FLOSS" (nu numai pentru asta: alinierea
legislatiei Romaniei la recomandarile europene, solicitarea si
examinarea contractelor de achizitii publice - se poate asta in
Romania?) - profesorii se vor simti si mai ocrotiti.
- ONG-ul ar putea sa obtina/faciliteze "certificarea manualelor
alternative" in jurul FLOSS mai usor decat autorii.

3. in sfarsit, pe baza a "ceva care s-a construit" poti incepe o
campanie de promovare mult mai eficienta (bazata pe oferta mai degraba
decat pe "activism politic")

Cine?
- traduceri de material existent: Linux SAG/NAG, HOWTO-es - oricine
(ROSI sau GSL sau oricine vrea sa contribuie). LiveCD-es cu "suport
didactic", asisderea?

- curriculum - de gasit profesori entuziasti (genul Emil Onea) sau
profesori universitari, sau autori de manuale - nici nu-mi pasa daca
autorii vor sa scrie "pe bani" . La o adica, cei care au terminat o
Universitate ar trebui sa aiba un semestru de curs de "Proiectare
didactica" pe undeva - nu spun ca sunt experti in domeniu, dar nimeni
n-ar putea sa-i interzica (daca vor sa proiecteze "planuri de lectie"
pot pune la o adica pe masa "organului" foaia matricola care zice: "A
facut cursul asta, e cat-de-cat calificat")

Cred ca in prima etapa, accentul ar trebui pus pe indemnul lui Heliade
"Scrieti, baieti, numai scrieti". In momentul in care "vine pofta",
concurenta (dintre autori) o sa asigure si calitate si, foarte probabil,
"Creative License".

> Of ce lucru minunat ar fi sa existe cursuri alternative pe aceeasi
> specializare : astfel studentul sa-si poata alege atat cursul.

Deci, ce ne opreste (la nivel de whining) sa creem cursuri alternative?
Cu tot "tacamul" cerut de onor MEC, si inca ceva in plus?

Adrian

Andrei Popescu

to tic-...@googlegroups.com
On Thu,11.Jun.09, 10:41:02, Adrian Colomitchi wrote:

> [...]
> examinarea contractelor de achizitii publice - se poate asta in
> Romania?) - profesorii se vor simti si mai ocrotiti.

Cum rămâne cu cazurile în care studenții sunt practic obligați să
folosească software proprietar?

Salutări,
Andrei
--
Dacă aveți probleme cu afișarea diacriticelor trebuie să vă actualizați
fonturile. Vedeți http://wiki.debian.org/L10N/Romanian/Lenny/Notes pentru

signature.asc

Andrei Maxim

to tic-...@googlegroups.com
On Jun 11, 2009, at 10:47 AM, Andrei Popescu wrote:

> Cum rămâne cu cazurile în care studenții sunt practic obligați
> să
> folosească software proprietar?

Problema adevărată e atunci când studenţii sunt obligaţi să
încalce legea piratînd software proprietar ca să poată predea
proiectul X la materia Y, mai ales când alternativele gratuite (nici
măcar open-source!) sunt aproximativ la fel de bune. În unele
situaţii -- cred că modelarea de echipamente electrice sau
electronice e un exemplu bun -- ofertele proprietare şi deosebit de
scumpe sunt cu câteva zeci de clase peste alternativele ieftine,
gratuite sau free şi atunci e normal ca la nivel de facultate să se
facă un acord cu firma producătoare.

Însă chestiunea utilizării software-ului open-source în facultăţi
este bullshit total. Ideea e să înveţi nişte principii generale, nu
să ajungi blocat într-un soft. Ce treabă are dacă eu, ca student la
un profil de informatică, învăţ să programez pe Windows cu
Microsoft Visual Studio în loc să folosesc Linux cu Eclipse, de
exemplu? Care e problema dacă la cursul de birotică mi se predă
folosind Microsoft Office ca aplicaţie-suport şi nu OpenOffice?

Toate aceste decizii ţin exclusiv de felul în care un profesor îşi
ţine cursul şi de materia pe care vrea să o acopere, în ideea în
care studentul nu ar trebui să scoată excesiv de mulţi bani din
buzunar pentru a-i satisface toate fetişurile cadrului didactic.

În mare parte din cazuri, genul softului folosit este o opţiune
personală (de exemplu eu folosesc TextMate şi nu Vim pentru că îmi
place mai mult cum arată TextMate). În cazul instituţiilor publice
este altceva -- de aceea s-a pornit discuţia cu NGO-ul -- şi este
nevoie de o justificare a banilor cheltuiţi pentru că sunt banii
noştri, ai contribuabililor. Ceea ce se întâmplă la un curs de
facultate nu este public pentru că se adresează doar cursanţilor, nu
lumii întregi.

În învăţământ problema este alta şi ţine de calitatea şi
interesul profesorilor şi al asistenţilor, nu de soft. Şi dacă
majoritatea universităţilor au suficient de multă autonomie să-şi
facă singure bugetul, pun pariu că nici un profesor nu are probleme
din cauza inspectoratului că folosesc FLOSS sau nu.

Andrei

Adrian Colomitchi

to tic-...@googlegroups.com
On Thu, 2009-06-11 at 10:47 +0300, Andrei Popescu wrote:

> Cum rămâne cu cazurile în care studenții sunt practic obligați să
> folosească software proprietar?

Obligati de cine?

Adrian

Tiberiu Socaciu

to tic-...@googlegroups.com
obligati de contractul de studii incheiat cu universitatea sau de vre-un
ordin bine-gandit al ministresei de profil. ar mai fi si chestii subiective
cum ar fi proful si preferintele lui (doar vrei sa iei examenul, nu?) si
preferintele celor care fac achizitii sau semneaza parteneriate la
universitate peste capul profului (ca doar si proful vrea sa isi pastreze
pita aia marita cu 50% de neo-feseneu, nu?)

t.

to tic-...@googlegroups.com
On Thu, 2009-06-11 at 11:27 +0300, Tiberiu Socaciu wrote:
> obligati de contractul de studii incheiat cu universitatea
Daca a semnat contract cu Universitatea, si in contract e stipulat: "De
banii matale, io te invat exact asta, FLOSS sau nu" e zidit: doara nu
vrai sa-l indemni sa incalce contractul? Lectie pe viitor sa caste mai
bine ochii cand semneaza contracte (e si asta una utila).

> sau de vre-un ordin bine-gandit al ministresei de profil.
Intreb si io ca prostu': da' nu functioneaza autonomia universitara in
Romania?

Daca totusi vorbim de nivel de liceu, atunci ONG-u' poa' sa faca lobby
la ministereasa sa ridice constrangerea, pe motiv cum ca "Iaca, ai un
program de studiu alternativ - numa' ce l-am facut io, ONG-u' - program
care atinge aceleasi obiective didactice si creeaza exact aceleasi
competente, numa' ca foloseste FLOSS. 'Au poate ai ceva pe suflet
impotriva FLOSS? Ca daca ai, numa' zi ashe, ca io <pac la Razboiul>"

> ar mai fi si chestii subiective cum ar fi proful si preferintele lui
> (doar vrei sa iei examenul, nu?)

Apoi iara:
- daca vorbim de Universitate (si nu exista nemica in contract),
atuncilea parca ar trebui sa existe si o "cerere de examinare in
comisie". Si, daca ONG-u poate, sa recomande o comisie de profi care e
in stare sa judece un grad de competenta al stidentului, chiar daca
"forma de demonstrare a competentei" se bazeaza pe o tehnologie
necunoscuta profului initial.
Daca nu poate, deh, ghinion de ne-sansa: ONG-u' nu-i musai sa foe mama
tuturor ranitilor, face si el ce poate.
- daca vorbim de nivel de liceu, nu prea stiu ce-ar putea ONG-u' sa
faca, da' poate ca parintele poate? (sa exercite o presiune?)

> si preferintele celor care fac achizitii sau semneaza parteneriate la
> universitate peste capul profului (ca doar si proful vrea sa isi pastreze
> pita aia marita cu 50% de neo-feseneu, nu?)

Daca e vorba doar de pastrearea pitei, se aplica partea cu "cererea de
re-examinare" de mai sus (admitand ca studintele chiar a invatat ce
avea, chit ca pe o platforma alternativa celei care e folosita de prof
sa-si pastreze ce-i 50%). Ia sa vedem daca profu' acela o sa mai fie
doritor dup ace are vreo 5-6 contestatii intr-un an, rezolvate in
favoarea studentilor contestatari.

> t.

A.

Octavian Rasnita

to tic-...@googlegroups.com
From: "Doru Ilasi" <doru...@gmail.com>

> [...]
Dar, cum ziceam mai devreme, sa nu mai punem doar intrebari sa punem
intrebari si sa oferim si solutii. Altfel raman la nivel retoric : notat.

Corect.
Solutia ar fi ca in bugetul Ministerului Educatiei sa nu existe doar fonduri
pentru salarii si fonduri pentru materiale educationale ci si fonduri,
suficient de mari, pentru pregatirea profesorilor.
Iar acele fonduri ar trebui impartite in functie de materia pe care o predau
profesorii, fiindca daca la logica si chiar matematica se fac mult mai
putine noi descoperiri iar profesorii nu prea trebuie sa studieze noutati,
in alte domenii, dintre care IT-ul este evident pe primul loc, noutatile
apar de la o zi la alta.

Si chiar si salarizarea profesorilor ar trebui sa fie diferita, fiindca este
totusi un efort mai mare sa trebuiasca sa studiezi toata viata decat sa
inveti ceva in facultate, iar apoi sa le reciti elevilor ce ai invatat.
Salarizarea fiind diferita, va aduce un nou beneficiu, si anume va aduce in
invatamant specialisti mai buni in domeniile pentru care si in industrie
exista cerere, cum este domeniul IT.

O alta idee este aceea ca in invatamant sa lucreze cei care stiu, si nu cei
care cica pot dovedi ca stiu doar fiindca pot arata diplome si titluri
universitare care au ajuns mai nou sa aiba aceeasi valoare ca titlurile de
noblete care in perioada feudala puteau fi cumparate.
Cu alte cuvinte, liceul de informatica X, sau alte licee, sau facultatea
cutare ar putea incheia acorduri cu firme de software, cu organizatii de
genul celei care se pregateste sau a altora care exista deja, sau chiar cu
persoane fizice care se ocupa cu consultanta in domeniul software, iar
angajati ai acelor firme ar putea preda cateva ore pe saptamana
elevilor/studentilor sau ar putea crea cercuri de informatica care s-ar
intalni dupa cursurile obisnuite.
(Aici ar trebui gasita o modalitate de motivare pentru institutiile de
invatamant ca sa faca asa ceva.)

> [...]
> acelasi profesor : nu consider ca studentii nostrii de azi, la cata
> superficialitate au in ei n-ar alege calea minimei rezistente.

Asta nu ar fi nici o problema. Pana la urma, cine vrea, invata, cine nu, nu,
dar ar fi bine ca macar cei care vor, sa aiba posibilitatea sa invete.

In facultate (Stiinte Economice) eu am avut de exemplu de ales intre "Bazele
Marketingului" si "Studiul pietei", materii care se faceau cu acelasi
profesor.
In orar era trecut un singur curs, de la aceeasi ora (desi ambele cursuri se
faceau cu acelasi profesor) insa aceasta neclaritate ne-a fost lamurita de
respectivul profesor care ne-a spus ca putem alege oricare dintre acele
materii, fiindca oricum faceam doar un singur curs.

Este evident ca acele asa zise cursuri la alegere erau doar de forma,
fiindca ministerul probabil cerea sa existe un numar minim de cursuri pe
care studentii sa le poata alege, pentru ca facultatea sa primeasca
acreditarile necesare.
Credeti ca s-ar fi schimbat ceva daca eu as fi reclamat la minister ca in
Universitatea Babes-Bolyai se fac astfel de mismasuri?
(Mai ales ca respectivul profesor era decanul facultatii, iar apoi a devenit
prorector...)

Asa ca vom ajunge iar sa discutam despre coruptie...

Octavian

Octavian Rasnita

to tic-...@googlegroups.com
From: "Adrian Colomitchi" <acolo...@gmail.com>

- traduceri de material existent: Linux SAG/NAG, HOWTO-es - oricine
(ROSI sau GSL sau oricine vrea sa contribuie). LiveCD-es cu "suport

Am inteles ca exista milioane de euro pe care UE le ofera cu amandoua
mainile pentru cei care vor sa faca proiecte utile. Oare ar da UE bani unei
asociatii care nu vrea altceva decat sa traduca sa spunem 1000 de carti
tehnice din engleza in romana?

Asociatia ar trebui doar sa aleaga cartile, sa gaseasca traducatori
priceputi, sa incheie contracte cu editurile straine, si apoi sa ii
plateasca pe traducatori.

In Romania nu se cumpara prea multe carti, dar daca se cumpara ceva, pai se
cumpara tocmai in domeniile tehnice/economice.
Iar castigul ar fi mare daca si romanii ar putea avea acces la mai multe
informatii in limba lor.

Octavian

Octavian Rasnita

to tic-...@googlegroups.com
From: "Doru Ilasi" <doru...@gmail.com>

> Inteleg ca rentabilitatea ridica o problema : totusi, dar pentru ca
> show-ul "100% garantat" fiinteaza de mai bine de 10 ani cu acelasi
> succes ma indeamna sa cred ca se poate.

Ieri am auzit o reclama la un post de televiziune al UPC, care se distribuie
doar prin intermediul televiziunii digitale, o televiziune cu orientare
stiintifica. Nu imi mai aduc aminte numele postului fiindca nu am auzit prea
bine reclama, dar poate ca intereseaza pe cineva. Poate ca acele emisiuni in
domeniul IT ar fi mai potrivite la o astfel de televiziune.

Daca s-ar difuza la televiziunile populare de genul
ProTV/OTV/Antena1/ManeleTV cred ca majoritatea telespectatorilor ar schimba
imediat programul...

> Chiar ma gandeam la baze de date relationale sa adunam la un loc
> Firebird, MySQL si Postgres. Si iata : Open Source Database Community.
> Obiectiv.

Stiu ca scopul unei asemenea organizatii este sa promoveze FLOSS, dar eu
cred ca ar trebui sa promoveze ce este mai bun, nu neaparat doar FLOSS.
Adica, daca luam exemplul bazelor de date, si daca presupunem ca pe situl
organizatiei va fi o sectiune pentru fiecare tip de baza de date luata in
considerare, de ce sa nu apara acolo informatii si despre Oracle, DB2,
SQLite, si chiar baze de date care nu sunt relationale?
In acest mod se va putea face mai usor comparatia si se va putea vedea mai
usor de ce si unde este bine sa se foloseasca programe open source, dar se
vor putea vedea si care sunt cazurile in care este de preferat ca
utilizatorii sa nu se incapataneze sa foloseasca unelte open source daca
alte unelte proprietary sunt mai potrivite si in final efortul general este
mai redus.

Poate ca un administrator de sistem care prefera sa utilizeze programe open
source va trebui la un moment dat sa administreze cat de cat si o baza de
date Oracle. Poate ca la un moment dat va fi pus de seful lui sa faca o
comparatie intre Oracle si o alta baza de date. Pentru a putea promova mai
bine uneltele open source, ar trebui sa fie foarte bine cunoscute si cele
proprietary, fiindca altfel am observat ca se tinde sa se exagerreze
avantajele si facilitatile oferite de programele proprietary (care costa
mult, deci e clar ca trebuie sa fie mai bune), desi in unele cazuri anumite
facilitati costisitoare chiar nu sunt importante.
Ca sa nu mai vorbesc ca in invatamant se studiaza programe proprietary si
fiindca nu exista programe open source de o calitate suficient de buna
pentru a fi utilizate in industrie.

Octavian

Adrian Colomitchi

to tic-...@googlegroups.com

> Cum rămâne cu cazurile în care studenții sunt practic obligați să
> folosească software proprietar?

Din ciclul: "Doctore, ajuta-ma. Cred ca am o dilema... sau n-o am?" :)

Ca sa fac niste precizari, poate importante... poate nu:
1. mesajul anterior face niste propuneri, poate bune, poate nu. Dupa
mintea mea, mi se par bune, da' sunt numai niste propuneri

2. aleg sa intrepretez interpelarea "ce facem cu studentii" de mai ca o
invitatie la completarea propunerilor. Asa ca ceea ce-am completat in
raspunsurile anterioare, zic io ca-s tot propuneri (la fel de poate
bune...)

3. acuma, bune sau nu, propunerile pot sa fie incercate spre
implementare... sau nu... functie de ce poate sau nu poate ONG-ul.
Banuiesc ca suntem destul de maturi sa acceptam si-o situatie de genul:
"ONG-ul are scopurile astea. Da' nu ne asteptam ca sa si le atinga
imediat si - functie de puteri - o sa foloseasca si el ce mijloace
poate". Spre exemplu, n-as vrea sa ajunge "daca ONG-ul nu poate sa faca
nimic pentru studenti, atunci sa nu faca nimic nici pentru profi - sau
viceversa - asta ca sa tratam pe toata lumea egal".

Face sens?

> Salutări,
> Andrei

Adrian

Adrian Colomitchi

to tic-...@googlegroups.com
On Thu, 2009-06-11 at 11:45 +0300, Octavian Rasnita wrote:
> [...]
> fonduri,
> suficient de mari, pentru pregatirea profesorilor.
Io zic ca daca o sa asteptam ca ministerul sa inceapa sa asculte ONG-u'
in impartirea fondurilor, cred c-o sa asteptam mai bine de cei 40 de ani
de desert.
Si iara: daca cineva isi inchipuie c-o sa revolvam "criza educationala
in IT-ul din Romania" doar prin Lobby/presiune la minister... i-po zic
ca iara o s-asteptam mult si bine. Fara ca ONG-ul sa ofere ceva in
schimb, un ajutor acolo... daca spaga e exclusa (sper ca e)... niste
ceva care sa le poata pune la "bilantul de guvernare". Altfel ce interes
are s-asculte niste nebuni care dau software de-a moaca?

Adrian

Octavian Rasnita

to tic-...@googlegroups.com
From: "Adrian Colomitchi" <acolo...@gmail.com>

> [...]
Io zic ca daca o sa asteptam ca ministerul sa inceapa sa asculte ONG-u'
in impartirea fondurilor, cred c-o sa asteptam mai bine de cei 40 de ani

Cam asa este. Daca insa situatia actuala nu se va imbunatati cat de cat,
indiferent datorita cui, nu va exista un sistem de invatamant de la care sa
ne putem astepta la ceva bun.

Daca sistemul de invatamant are profesori slab pregatiti sau deloc pregatiti
in domeniile moderne ale IT-ului, atunci nici o asociatie nu poate inlocui
intreg sistemul de invatamant pentru a ii pregati mai bine pe romani.

Cred totusi ca ar fi mai simplu sa ajuti si sa schimbi un sistem existent
decat sa creezi un sistem de informare si pregatire cu totul nou.

Cum anume? Nu ar fi rau sa se creeze un thread separat de brainstorming pe
aceasta tema. (Si poate si pe tema "ce ar trebui si putea sa faca
asociatia").

Octavian

Adrian Colomitchi

to tic-...@googlegroups.com
On Thu, 2009-06-11 at 12:46 +0300, Octavian Rasnita wrote:
> Cum anume? Nu ar fi rau sa se creeze un thread separat de
> brainstorming pe
> aceasta tema. (Si poate si pe tema "ce ar trebui si putea sa faca
> asociatia").
Now, that's an idea.

Un Wiki, undeva? Asta ca sa scutim din eforturile cuiva de a aduna/peria
ideile de prin diverse mailuri/thread-uri?
(Oferta: daca nu-i unul pregatit deja, am un site pe undeva in hosting -
providerul se lauda ca-i trafic nelimitat si numar nelimitat de
MySql/Postgress databases. Caut un Wiki pe PHP si-l pun in weekend).

Adrian

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Octavian,

> [...]
> considerare, de ce sa nu apara acolo informatii si despre Oracle, DB2,
> SQLite, si chiar baze de date care nu sunt relationale?

Cam asa ceva ?

http://ostatic.com/

Doru

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Lucrez deja la asta :

Sa vedem ce ne sfatuieste lumea sa folosim : Plone, XWiki, MindTouch,
altceva ?

Doru

Adrian Colomitchi

to tic-...@googlegroups.com
MediaWiki? (www.mediawiki.org?)
Ma gandesc ca daca e buna pentru Wikipedia, o merge si pentru noi.
(aiurea, sa fiu sincer, sunt oarecum obisnuit cu sintaxa).

Anyway, o facilitate de dorit de la Wiki: sa permita si discutii "in
background" sa putem "negocia" continutul "oficial".

Adrian

Octavian Râşniţă

to tic-...@googlegroups.com
From: "Doru Ilasi" <doru...@gmail.com>

Mersi. Nu stiam de acel site dar ar putea fi util.

Am dat doar un exemplu cu "pagina de web". Poate ca organizatia nici nu isi
va propune sa afiseze pe o pagina de web domeniile de interes, insa cred ca
nu ar trebui sa aiba in vedere doar FLOSS, fiindca atunci institutiile
statului vor spune ca de fapt acea organizatie se ocupa doar cu FLOSS, asa
ca nu poate face o comparatie intre open source si programele proprietar
avand in vedere toate elementele, si atunci in mod normal nici nu s-ar cadea
sa recomande doar solutii FLOSS, fiindca reprezinta doar anumite interese.

Octavian

Florin Jurca

to TIC-Lobby Group
Am o propunere de solutie pentru storage-ul viitoarei organizatii.
Pentru ca se doreste a fi transparenta si accesibila.
O solutie completa de repository.

http://www.fedora-commons.org/about
http://www.fedora-commons.org/confluence/display/FR22DOC/Fedora+Repository+Features

F.J.

Augustin Moga

to tic-...@googlegroups.com

Pe lângă un wiki poate ar merge şi-un ning? ( http://www.ning.com/ ) Da' poate nu chiar din start, ci de mai încolo, de o fi să fie interes...

A.M.

Constantinescu Nicolaie

to tic-...@googlegroups.com
Fedora este o buna solutie cu toate ca este ceva prea complexa pentru
necesitatile organizatiei, imping propunerea spre eGroupware...

2009/6/11 Florin Jurca <flori...@gmail.com>:
--
Constantinescu Nicolaie
Information Architect

Florin Jurca

to TIC-Lobby Group
Ar fi poate prima implementare serioasa din Romania pentru gestiune si
prezervare de resurse cu o arhitectura deschisa valabila si pentru e-
learning storage.

Nu stiu daca s-a pus pana acuma in Romania problema prezervarii
resurselor? As fi fericit sa aflu daca stie cineva de vreo initiativa
romaneasca in aceasta directie.

Interfatarea standard prin services si protocolul pentru recoltarea de
metadate face posibila integrarea repository-ului cu unelte
specializate de cautare cum ar fi Worldcat sau cataloagele romanesti
cum e spre ex: ROLINEST

http://aleph.edu.ro/V/7HFMR8BNU11HQ9J1C3G25BMKGR4MVHHIU4S35N2FIEKIED9SAI-52454?func=quick-1&mode=simple

Desigur ca efortul introducerii datelor este mai mare deoarece
presupune clasificarea si descrierea resurselor de catre o persoana cu
studii biblioteconomice dar rezultatele vor fi pe masura cand
cantitatea de resurse (orice tip de resurse) va creste considerabil.

Frontend-uri pot fi atasate in masura in care se descurca cu soap rest
etc

F.J.

On 11 Iun, 19:43, Constantinescu Nicolaie <kos...@gmail.com> wrote:
> Fedora este o buna solutie cu toate ca este ceva prea complexa pentru
> necesitatile organizatiei, imping propunerea spre eGroupware...

Constantinescu Nicolaie

to tic-...@googlegroups.com
Sunt preocupari in acest sens: http://kosson.lx.ro/content/blogsection/7/32/
privat daca doriti detalii!

Tiberiu Socaciu

to tic-...@googlegroups.com
nu stiu daca e vorba de univ de vest timisoara sau univ de vest vasile
goldis. daca nu e vorba de goldis, http://proinfo.uvvg.ro datorita doamnei
decan conf.dr.naaji si omniprezentului prof.dr.jalobeanu. cu colegii de la
goldis facem o scoala de vara la castelul de la macea (sloganul "informatica
la castel" eu l-am inventat intr-o sedinta de minibrainstorming si ma
mandresc cu asta.)

t.

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Am facut preventiv acolo rosi-talk : il voi sterge daca gasim altceva.

Ceva sa fie cam ca jive ?

Doru

Tiberiu Socaciu

to Tiberiu Socaciu, tic-...@googlegroups.com

to TIC-Lobby Group
D-le Constantinescu

Va multumesc pentru referinte.
Va felicit pentru munca depusa acolo.
Parerea mea este ca activitatea de documentare este una strategica si
ar trebui condusa dupa principii solide in cadrul organizatiei.
Ceea ce in parte din cate am vazut s-a si discutat pe grup.

Eu vreau sa subliniez ca informatiile trebuie clasificate si descrise
in cadru organizat folosind un storage care suporta aceasta
rigurozitate. De aceea am propus Fedora repository, ca sa fie
implementata de la inceput solutia corecta pe termen lung.

Fedora este deasemenea un proiect foarte activ care a capatat statut
independent fiind sprijinit activ de institutii cu reputatie.

Ce se foloseste ca frontend groupware poate fi complet independent de
storage asigurand astfel in plus acces standardizat la resursele
organizatiei. Organizatia va putea deveni astfel furnizor de resurse
pentru alte organizatii. In timp se vor strange multe si marunte care
se va dori sa fie regasite cu un procent de relevanta cat mai bun si
acest deziderat se atinge doar folosind clasificarea si descrierea
fiecarei resurse de sine statoare.

Chiar si Wiki ar putea functiona (cu ceva adaptari) avand ca storage
nu un server db ci un repository cum e Fedora.
Tin sa mentionez ca nu e ideea mea ci a celor de la Fedora.

F.J.