From: Lucian Savluc
Din partea mea: Daca lucrurile vor
merge in directia buna si ceva se va concretiza, sunt gata sa recomand lui Romi
(care de fapt si-a exprimat deja suportul) si sa accept cedarea brandului ROSI
- "Romanina Open Source and Free Software Initiative" (nume si logo),
plus sa donez numele de domeniu rosi.ro viitoarei
organizatii. Evident, daca doriti sa preluati acest nume/brand.
Din partea mea: având în vedere că fără bani este greu să faci ceva să meargă şi cu atât mai greu este să urneşti ceva din loc, cred că trebuie să ne gândim deja la cotizaţie, sau taxa de înscriere sau cum vrem să o numim. Am convingerea că aceşti bani sunt necesari şi mai am convingerea că cu cât vor ajunge mai repede la Domnul Ilasi, cu atât este mai bine. Vă rog stabiliţi suma şi un cont unde pot fi viraţi aceşti bani.
Domnule Savluc, după părerea mea oferta Dumneavoastră este foarte generoasă şi sper să fie apreciată şi acceptată şi de ceilalţi colegi.
Numai bine,
Paul
_________________________
Dr.ing. Paul FOGARASSY
Director BAUM Engineering
Gigi
--On Saturday, June 06, 2009 12:03 AM -0700 Lucian Savluc
Urmaresc de la inceput acest thread http://roinfocds.blogspot.com http://keycomp.wetpaint.com --- On Sat, 6/6/09, Doru Ilasi <doru...@gmail.com> wrote: |
|
Urmaresc de la inceput discutia privind FLOSS, sunt interesat de ea desi nu lucrez decat in invatamantul preuniversitar, inteleg ca trebuie coagulata comunitatea celor interesati de fenomen, intr-un ONG. Pentru ca am facut demersurile infiiintarii unuia, amintesc anume ca trebuie conceput un STATUT pe structura http://news.deviantart.com/article/39089/ vizand un scop, niste obiectivele propuse, profilul de activitate, membri fondatori, impartirea pe functii si stabilirea responsabilitatilor fiecarei functii, patrimoniul initial, un sediu, un cont deschis la banca etc... Sebastian Alexandru Iasi http://roinfocds.blogspot.com http://keycomp.wetpaint.com http://ales.21classes.com |
From: Lucian Savluc
Din partea mea: Daca lucrurile vor merge in directia buna si ceva se va concretiza, sunt gata sa recomand lui Romi (care de fapt si-a exprimat deja suportul) si sa accept cedarea brandului ROSI - "Romanina Open Source and Free Software Initiative" (nume si logo), plus sa donez numele de domeniu rosi.ro viitoarei organizatii. Evident, daca doriti sa preluati acest nume/brand.
Din partea mea: având în vedere că fără bani este greu să faci ceva să meargă şi cu atât mai greu este să urneşti ceva din loc, cred că trebuie să ne gândim deja la cotizaţie, sau taxa de înscriere sau cum vrem să o numim. Am convingerea că aceşti bani sunt necesari şi mai am convingerea că cu cât vor ajunge mai repede la Domnul Ilasi, cu atât este mai bine. Vă rog stabiliţi suma şi un cont unde pot fi viraţi aceşti bani.
Domnule Savluc,
după părerea mea oferta Dumneavoastră este foarte generoasă şi sper să fie apreciată şi acceptată şi de ceilalţi colegi.
Numai bine,
Paul
>> Domnule Savluc,
> As prefera Lucian, pentru toata lumea.
Şi eu prefer Paul, pentru că Fogarassy este imposibil de pronunţat pentru cei care nu vorbesc limba maghiară.
P :-)
Lista rosi...@googlegroups.ro este reactivata. Daca insa putem folosi
basecampul este mult mai valoros. Nu stiu cati participanti putem activa
acolo.
>Basecamp e un inceput mult mai valoros decat lista de mail. Nu e
> Daca doriti sa setati alt tool si alt nume, feel free. Ideea este de a
> avea un tool de discutii si project management in acelasi tim, care sa
> fie folosit pas cu pas.
absolutul, doar este mai util. Daca cineva are o idee de mai bine : va
rog exprimati-o pe un thread separat : exemplu : NGO - mediu colaborare.
Vă rog să mă înscrieți și pe mine pe lista doritorilor de a participa la
proiectatul NGO de Software Liber.
Mi-ar trebui o săptămână de lectură și 500 GB HDD doar ca să pot
parcurge thread-urile de mesaje despre acest subiect, pe listele
TIC-Lobby și Software Liber. IMHO, acest mod de discuție e
contraproductiv, fiindcă generează un volum prea mare de păreri și
mesaje. Ar trebui reduse lucrurile doar la punctele-cheie, urmând ca
detaliile să se discute doar în cercul celor care vor face managementul
acestui NGO - eventual, la o întâlnire față în față.
De asemenea, cred că nu e cazul ca toate detaliile de organizare să
apară pe o listă *publica* , ci pe una internă.
Numai bine,
Răzvan
The Pirate Party wants to fundamentally reform copyright law, get rid of the patent system, and ensure that citizens' rights to privacy are respected. With this agenda, and only this, we are making a bid for representation in the European and Swedish parliaments.
Not only do we think these are worthwhile goals. We also believe they are realistically achievable on a European basis. The sentiments that led to the formation of the Pirate Party in Sweden are present throughout Europe. There are already similar political initiatives under way in several other member states. Together, we will be able to set a new course for a Europe that is currently heading in a very dangerous direction.
The Pirate Party only has three issues on its agenda:
--
Liviu Constandache
Senior Consultant
Green Light Grup SRL
Mobile: +40 722 210 587
E-mail: liviu.con...@glit.com
Se poate să nu purtăm subiectul ăsta pe două liste ?
Cine este interesat, se poate abona pe tic-lobby.
Mie ăsta nu-mi pare un subiect pentru grupul nostru.
Știam de tic-lobby înainte de a mă alătura GSL, mă duceam acolo dacă mă simțeam mai bine acolo.
-- Alexandru Szasz
__________________________________________________ Lista de discuţii a Grupului pentru Software Liber http://softwareliber.ro/ G...@liste.softwareliber.ro http://softwareliber.ro/contact/lista/
Stimaţi colegi
După părerea mea, se pare că suntem într-un impas.
- Există o idee suficient de clară despre ceea ce se doreşte. Ceea ce nu este clar sunt doar amănunte, după părerea mea.
- Există suficienţi de mulţi oameni care au ceva de oferit şi care doresc să investească energie şi timp în acest demers, chiar dacă amănuntele nu sunt puse la punct.
- Există (dacă am înţeles eu bine) cel puţin un om (Doru ?) dispus să se implice efectiv pentru formalizarea relaţiei în care toţi cei care şi-au exprimat punctul de vedere suntem interesaţi.
- Există alte mişcări similare cu ceea ce dorim să înfiinţăm.
- Există suspiciuni (nu prea am înţeles de ce, dar aşa este natura umană).
Cred că s-a ajuns la momentul în care comunicarea cere o întâlnire faţă în faţă a celor care pot şi doresc acest lucru. Pe lângă faptul că lăţimea de bandă este mai mare, o întâlnire faţă în faţă are unele avantaje, care nu cred că mai trebuie menţionate.
Aşadar:
- Cineva trebuie să organizeze întâlnirea (Doru ?).
- Data trebuie să fie cel puţin peste o săptămână, pentru că în general săptămâna în curs este deja ocupată, iar săptămâna următoare este în curs de „umplere”. Cred că ziua de vineri şi/sau sâmbătă este cea mai potrivită (19-20 sau 26-27 iunie ?).
- Locul trebuie să fie oarecum în centrul de greutate a participanţilor, pentru a minimiza (în ansamblu) cheltuielile de deplasare. Nu am nici o preferinţă, legată de acest loc (Doru, Braşov ?).
- Întâlnirea trebuie să rezolve câteva probleme importante, printre care definirea cu claritate a scopurilor, responsabilităţilor şi mijloacelor. Statutul şi alte elemente de formalism nu sunt foarte importante, pentru că aste se rezolvă uşor prin comunicare electronică (email etc.)
- Cred că este prea devreme pentru notariat.
În concluzie, sunt trei întrebări:
- Doru ?
- Braşov ?
- 19-20 sau 26-27 iunie ?
Când cele de mai sus vor fi votate şi aprobate, atunci vom trece la confirmarea participării.
Paul
> Lucian, ai facut o promisiune si insist sa-ti reamintesc. Eu cred
> foarte important acest moment si te rog din nou, chiar daca-ti
> rapesti din somn o ora-doua in vreme ce pruncii dorm, sa ne spui
> concluziile dupa Eliberatica celor patru ani.
Sper ca e o gluma pe care nu o inteleg eu. Pe langa cele 3 conferinte
organizate de peste ocean acum vrem sa nu doarma pentru ca ne e mai
comod sa traga el niste concluzii!?
> De asemenea te rog sa spui deschis si cu toata sinceritatea numele
> celor fara de care n-ai merge mai departe.
>
> In acest moment cred ca de tine depinde viitorul acestui demers.
> Cine oare mai vrea sa inaintam in ape tulburi ?!
Daca din nou depindem aproape exclusiv de Lucian si de actiunile sale,
ceva este in neregula cu noi. Nu inteleg cum pot fi lucrurile mai
clare pentru o persoana aflata practic de partea cealalta a lumii
decat pentru oamenii care se afla la fata locului.
Haide sa-l ajutam pe Doru sa miste lucrurile cat mai mult in fata si
sa-l deranjam pe Lucian doar daca el are cheile unor usi care pentru
noi sunt inchise. "R"-ul din ROSI vine de la "Romanian" nu "Romanian
Expats", din cate stiu eu.
Andrei
On Jun 9, 2009, at 12:16 PM, Ioan Fericel wrote:
Lucian, ai facut o promisiune si insist sa-ti reamintesc. Eu cred foarte important acest moment si te rog din nou, chiar daca-ti rapesti din somn o ora-doua in vreme ce pruncii dorm, sa ne spui concluziile dupa Eliberatica celor patru ani.
Sper ca e o gluma pe care nu o inteleg eu. Pe langa cele 3 conferinte organizate de peste ocean acum vrem sa nu doarma pentru ca ne e mai comod sa traga el niste concluzii!?
De asemenea te rog sa spui deschis si cu toata sinceritatea numele celor fara de care n-ai merge mai departe.
In acest moment cred ca de tine depinde viitorul acestui demers.
Cine oare mai vrea sa inaintam in ape tulburi ?!
Daca din nou depindem aproape exclusiv de Lucian si de actiunile sale, ceva este in neregula cu noi.
Nu inteleg cum pot fi lucrurile mai clare pentru o persoana aflata practic de partea cealalta a lumii decat pentru oamenii care se afla la fata locului.
Haide sa-l ajutam pe Doru sa miste lucrurile cat mai mult in fata si sa-l deranjam pe Lucian doar daca el are cheile unor usi care pentru noi sunt inchise. "R"-ul din ROSI vine de la "Romanian" nu "Romanian Expats", din cate stiu eu.
Andrei
Mai mult ca sigur ca asa v-ar vedea profesorul. Dar ar avea dreptate?
Ca o persoana care aveti cunostinte in domeniul bazelor de date, credeti ca
nu ar fi normal sa va exprimati opinia ca nu ar fi bine ca in scoli sa se
invete FoxPro/DBase/MS Access, ci Oracle/PostgreSQL/DB2/MySQL (si altele)?
> Rolul profesorului trebuie sa ramana acela de a fixa cunostinte de
natura teoretica elevului sau studentului. Rolul nostru si al
profesorului este sa dam copiilor cat mai mult spirit. Iar rolul lor
este sa creeze si sa realizeze.
Nu vad care profesor ar zice nu unui astfel de punct de vedere.
Pe fata nu ar spune nimeni nu, dar in fapt ar spune nu acei profesori care
au aproape 70 de ani, care au invatat pe de rost Lotus 1-2-3 si Quattro Pro
dar nu mai stiu si altceva, asa ca predau in continuare ce stiu, ca sa
castige si ei cativa banuti (mai mult de cateva ori decat un asistent
universitar tanar care stie mult mai multe).
> Ce este adevarat insa ca si profesorii si studentii trebuie sa se
adapteze unei situatii care in trecut nu se manifesta atat de acut : azi
elevii isi depasesc profesorii mult mai repde ca pe vremuri.
Este un lucru normal, bun si productiv ca se intampla asta. Si toata
lumea trebuie sa se obisnuiasca cu acesta idee.
Acest lucru este intr-adevar foarte bun, doar ca modul in care avem puterea
sa ne adaptam, nu este nici bun si nici productiv.
Studentii se pot adapta tacand, daca nu vor sa intre in conflict cu
profesorul, continuand sa invete pe langa facultate mult mai mult decat
invata in facultate, ceea ce nu este prea bine.
Iar profesorul se poate adapta predand in continuare teme care in practica
nu se mai folosesc de mult timp, suferind bineinteles fiindca alti studenti
stiu mai multe decat ei.
Nu stiu daca acest ONG are printre scopurile sale schimbarea acestei stari
de fapt, dar este evident ca nu este o stare buna, fiind normal ca unii sa
doreasca o schimbare.
Octavian
Rugaminte atunci ca cei care au produse finite FLOSS de oricare
specialitate (includ si liderii comunitatilor de distributii linux) sa
subscrie la rosi-talk.googlegroups.com si sa adunam la un loc informatii
despre acestea sa putem intocmi si intretine o lista cu ele.
Doru
Scuze, ai dreptate, m-am grabit : metoda nu e treaba noastra. Faptul ca
foxpro/dbase/acces mai exista azi in scoli in afara sectiunii istoriei
bazelor de date este o mare anomalie.
> Pe fata nu ar spune nimeni nu, dar in fapt ar spune nu acei profesori care
> au aproape 70 de ani, care au invatat pe de rost Lotus 1-2-3 si Quattro Pro
> dar nu mai stiu si altceva, asa ca predau in continuare ce stiu, ca sa
> castige si ei cativa banuti (mai mult de cateva ori decat un asistent
> universitar tanar care stie mult mai multe).
>
Din cate stiu eu, GSL / ROSEDU lupta deja cu situatia asta : merg in
licee si scoli si fac ceva. Din cei carora le este insuflat astazi
spiritul, cativa vor lua atitudine maine. Si asa mai departe.
Presa si televiziunile ar trebui sa creasca procentul de actiuni
informative care prezinta si solutii, nu numai problema. O sugestie buna
pentru CNA ar fi sa impunem un nou fel de bulina la emisiuni :
discutiile care ar putea fi buletine de stiri (ca e tot aia, oricat s-ar
vorbi cu vorba ramanem : toata lumea sesizeaza ca un lucru nu e in
regula dar nu stie nimeni care-i solutia si nici n-are o propunere in
acest sens) sa fie separate de cele in care se prezinta si cel putin o
solutie viabila. Dupa comportamentul unora din ei n-am alta concluzie
decat aceea ca ratingul e recent dezvaluita unitate de masura a prostiei
si neputintei.
Da sunt multe de zis aici, dar daca dorim sa schimbam ceva cu adevarat
hai sa recunoastem ca aceste lucruri trebuiesc sensibilizate si mai adanc.
> Nu stiu daca acest ONG are printre scopurile sale schimbarea acestei stari
> de fapt, dar este evident ca nu este o stare buna, fiind normal ca unii sa
> doreasca o schimbare.
>
>
Cerinte ar putea veni foarte bine atat din partea parintilor daca chiar
le pasa ce invata copii lor la scoala, cat si din partea copiilor daca
si pe ei ii apasa grija. Si din cate stiu eu, nici un copil nu ia bataie
pentru ca invata.
Sunt multe de facut Octavian, dar ajunge cat ne-am dorit, hai sa mai si
facem.
Din cate stiu eu despre copii si tineri, lor doar trebuie sa le creezi
mediul : sund ghidati nativ catre creatie si se adapteaza usor.
Doru
Daca ar fi copii tai in joc, mi s-ar parea de-a dreptul criminal de
iresponsabil sa nu faci nimic (fie si numai ca sa justifici de ce-ti
iei copilul acasa sa-l inveti tu in loc sa-l lasi sa ti-l strice cu
Quatro sau Fox).
Adrian
In principiu, ramane adevarat: daca refuzi sa lupti pentru ceea ce crezi
iti meriti "contopirea cu natura" si tot ceea ce poate astepta lumea de
la tine (dar nu neaparat si accepta) sunt "scancete" (whines)
Evident ca nu sustin ca "lupta" trebuie sa fie dusa la extrem, dar nu
vad de ce m-as opri sa iau masurile in care cred numai pentru ca
interlocutorul m-ar considera magar.
Adrian
PS : asa as face si pentru altii nu numai cu ai mei : stii cat discuta
intre ei ...
Adrian
PS - scoala publica e pentru toata lumea, e productie de masa si nu o
schimb doar pentru ca imi inchipui eu ca copilului meu i-ar fi mai bine
altminteri. Cine vrea sa experimenteze pe propriul copil (si propriul
portofel), cine vrea sa se predea OLAP la cursul "gestiunea banilor de
buzunar" are alternativa scolii private sau scolitului acasa (poate insa
gresesc si in Romania nu e legal). Parerea mea ...
* * *
<<
Cu mai mult de 10 ani in urma existau unele emisiuni de invatare a
diverselor limbi straine, si chiar unele emisiuni cu teme legate de IT. Este
evident de ce acele emisiuni au fost eliminate din grila.
Din acelasi motiv, adica faptul ca masele populare vor alte genuri, nu vor
putea fi convinse sa difuzeze acele emisiuni informative. Ele costa mai
mult, fiindca informatia adevarata costa, iar venituri nu se pot obtine din
astfel de emisiuni.
Cerinte ar putea veni foarte bine atat din partea parintilor daca chiar
le pasa ce invata copii lor la scoala,
<<
Absolut corect. Singura problema este aceea ca in cazul maselor, majoritatea
parintilor probabil ca habar nu au ce invata copiii la scoala, si absolut
sigur in aproape toate cazurile ca nu stiu ce invata copiii lor in
facultati.
Nu cred ca sunt prea multe familii in care tatal este nemultumit ca copilul
lui invata la facultate ceva anume, sau ca nu invata ceva anume, ci poate
doar asa o nemultumire vaga ca invatamantul nu se potriveste cu industria.
Sunt multe de facut Octavian, dar ajunge cat ne-am dorit, hai sa mai si
facem.
Din cate stiu eu despre copii si tineri, lor doar trebuie sa le creezi
mediul : sund ghidati nativ catre creatie si se adapteaza usor.
<<
Apropos de ce s-ar putea face, si ce eu nu prea am auzit sa se faca in
Romania, sunt seminariile/conferintele/prezentarile/grupurile de discutii pe
anumite teme legate de IT.
Prin alte tari tot aud ca in data cutare, in locul cutare se tine un seminar
de prezentare a facilitatii cutare a limbajului de programare cutare, sau a
unui web framework, sau a modului de lucru cu o anumita baza de date cu
ajutorul limbajului cutare, adica teme minore, in care una sau doua persoane
organizeaza acel seminar, il anunta pe liste de discutii/forumuri/bloguri,
si apoi tin acea prezentare. Stiu foarte putine despre acel mod de
comunicare. Nici macar nu stiu cam pe unde se tin astfel de seminarii, adica
in ce sali, sau daca participarea se face contra cost si cam cu cat, dar cu
siguranta ca asa ceva ar fi util si in Romania.
Dar la un nivel si mai jos, in comunitatea romaneasca exista chiar foarte
putine liste de discutii, iar numarul membrilor lor si traficul pe acele
liste sunt extrem de reduse, si ma refer la liste in care se discuta despre
tehnologii populare cum ar fi limbajul PHP.
Octavian
<<
Probabil ca ar fi intr-adevar un soi de magarie sa ridic nasul si sa ii
explic unui strungar cum se strunjeste, doar fiindca si eu am invatat in
facultate in doua ore de practica cum se utilizeaza un strung.
Dar nu cred ca ar fi la fel daca i-as spune unui profesor ca eu consider ca
fiul meu invata in scoala/facultate ceva inutil in practica. Pe baza
informatiilor pe care le am eu in acest moment, aceasta este opinia mea.
Acel profesor, fiind profesor, deci tocmai o persoana care ar trebui sa aiba
darul explicarii, ar trebui sa imi poata demonstra extraordinar de usor
printr-o simpla explicatie de ce totusi ce invata copilul la scoala este
util.
Daca insa nu reuseste sa imi demonstreze asta nici mie si nici copilului,
atunci inseamna ca chiar daca ce preda acel profesor este util, este
probabil predat si explicat la fel de bine, incat copilul nu va putea
asimila respectiva informatie incat sa ii chiar fie utila.
Dar acum vorbim teorie. Si profesorii stiu foarte bine ca multe dintre
temele studiate nu sunt utile, asa ca nu asta este problema.
Problema este - Ce ar trebui sa faca acei profesori pentru a putea fi la fel
de utili?
Sa se pensioneze fiindca altii mai tineri sunt mai buni? Inacceptabil.
Sa inceapa sa studieze noile tehnologii? Inacceptabil fiindca de la o varsta
efortul invatarii este mult mai mare, iar ei au mai multe griji decat in
tinerete, familie, etc.
Acelea sunt problemele reale care nu se pot solutiona usor, ca de schimbat
programa si in loc de FoxPro sa scri "MySQL" este simplu.
Iar daca chiar doreste sa se faca schimbari in invatamant, acel ONG ar
trebui sa propuna solutii si pentru aceste probleme, fiindca altfel nu se va
schimba nimic.
(Si apropos, eu cred ca cel putin studentii ar trebui sa poata alege ceea ce
vor sa invete. Adica... vor FoxPro? Foarte bine, vor invata FoxPro, dar daca
vor Oracle, atunci ar fi bine sa existe un profesor care sa ii poata invata
Oracle, si daca nimeni nu vrea sa mai invete FoxPro iar un anumit profesor
doar asta stie... atunci isi va pierde locul de munca daca nu vrea sa se
recalifice. Nu cred ca ar trebui schimbata programa obligatorie din prezent
cu o alta programa obligatorie.)
Octavian
Speram ca macar generatia pruncilor nostri sa fie altfel. Eu sunt totusi optimist si cred ca nu v-a fi nevoie chiar de 40 de ani de peregrinari prin desert ( "tranzitie" ) pentru asezare la normalitate a lucrurilor ! Adica a OAMENILOR. Doar de asta ne zbatem, sa scurtam aceasta perioada ! De aceea insist pe nume !
Nu stiu daca esti la curent cu mondenul politic romanesc. Dar s-a intamplat in careva zi ceva foarte edificator asupra "sistemului" : omul din varful lui, primul ministru, da un interviu unei televiziuni si raspunde retinut si zambaret intrebarilor agasante ale unui ziarist. Dupa ce se termina interviul, deci si-a incheiat rolul oficial, "OMUL" se reincarneaza si sloboade o injuratura la adresa partenerului !
Sa ne dorim si pentru copii nostri asa ceva, acest sistem de valori ?!
Pornim un ONG continuand un astfel de sistem ? Nu-i prea curata aceasta idee de libertate si deschidere ca s-o terfelim din start prin ipocrizii si oportunisme ? Mai bine ramanem OAMENI - calugari, expati, ...
Ioan
> >
> > Dar nu cred ca ar fi la fel daca i-as spune unui profesor ca eu consider ca
> > fiul meu invata in scoala/facultate ceva inutil in practica. Pe baza
> > informatiilor pe care le am eu in acest moment, aceasta este opinia mea.
> >
> > Acel profesor, fiind profesor, deci tocmai o persoana care ar trebui sa aiba
> > darul explicarii, ar trebui sa imi poata demonstra extraordinar de usor
> > printr-o simpla explicatie de ce totusi ce invata copilul la scoala este
> > util.
> > Daca insa nu reuseste sa imi demonstreze asta nici mie si nici copilului,
> > atunci inseamna ca chiar daca ce preda acel profesor este util, este
> > probabil predat si explicat la fel de bine, incat copilul nu va putea
> > asimila respectiva informatie incat sa ii chiar fie utila.
> >
> Adi si Octavian, m-ati convins : corect : pornisem cam "mioritic" pe
> calea asta :
> - orice punct de vedere legat de invatamant trebuie exprimat si cernut
> prin opinia comunitatii: bun sau rau
Risc: discutiile si cernutul prin opinia comunitatii o sa duca la "death
by analysis".
Counter-measure: incepe imediat sa creezi alternative si
popularizeaza-le. Vezi mai jos cateva idei.
> Dar acum vorbim teorie. Si profesorii stiu foarte bine ca multe dintre
> > temele studiate nu sunt utile, asa ca nu asta este problema.
> > Problema este - Ce ar trebui sa faca acei profesori pentru a putea fi la fel
> > de utili?
> > Sa se pensioneze fiindca altii mai tineri sunt mai buni? Inacceptabil.
> > Sa inceapa sa studieze noile tehnologii? Inacceptabil fiindca de la o varsta
> > efortul invatarii este mult mai mare, iar ei au mai multe griji decat in
> > tinerete, familie, etc.
> >
> Nu e numai o problema a invatamantului.
> > Acelea sunt problemele reale care nu se pot solutiona usor, ca de schimbat
> > programa si in loc de FoxPro sa scri "MySQL" este simplu.
> > Iar daca chiar doreste sa se faca schimbari in invatamant, acel ONG ar
> > trebui sa propuna solutii si pentru aceste probleme, fiindca altfel nu se va
> > schimba nimic.
> >
> Dar, cum ziceam mai devreme, sa nu mai punem doar intrebari sa punem
> intrebari si sa oferim si solutii. Altfel raman la nivel retoric : notat.
Exemple:
1. tradu LSAG/LNAG in romana. Fa-le publice
2. examineaza curricula in punctele care implica software si mergi pana
la a planifica - didactic - cursuri alternative de OS-es, Office suites,
databases (whatever) in jurul FLOSS. Bun sau rau, curicullum national e
deja "regula jocului" (curriculum.edu.ro - e de tot rasul ca forma de
prezentare pentru mine, dar important nu e forma de prezentare, e
continutul) - joaca-l si fal mai bun:
- ONG-ul va fi cu auzit mai bine de guvern daca "joaca dupa reguli"
decat daca actioneaza "revolutionar" si incearca sa modifice insasi
procesul educational (ca sa nu mai vorbim ca, in afara de cazul in care
ONG-ul are ca membri autoritati necontestate in educatie,
"revolutionarea invatamantului" pica in lipsa de bun-simt din pozitia
"am facut 2 ore de strungarie, deci sunt calificat")
- ONG-ul va fi cu mult mai ascultat de profesori *daca ii ajuta*.
Planuri de lectii urmarind "obiectivele didactice" prescrise. "Suport de
curs" cu exemple practice cat incape (daca tot ne plangem ca
"invatamantul romanesc e dresaj"). Cu LiveCD-uri special pregatite
pentru sesiunile practice (ca sa nu intre directorul de scoala in bucluc
ca "se strica calculatoarele in mult-trambitatul/hulitul proiect SEI".
Daca ce-a pus Siveco pe calculatoare e prost/inutil, cel putin ai
avanjatul ca *ai calculatoare in multe scoli*). Cu "modalitati de
verificare" (urasc asta - e dresaj -dar sunt "in cadrul regulilor
jocului". Si, in fond, unde e "savoarea provocarii" daca nu incerci sa
faci ceva cat se poate de bine in cadrul unor constrangeri existente?
Asta pana cand ai suficienta forta sa uzezi/largesti/elimini
constrangerea).
- daca ONG-ul organizeaza si o sectie juridica pentru a asigura suport
profesorilor care, Doamne fereste, "au necazuri din partea
inspectoratului ca merge pe FLOSS" (nu numai pentru asta: alinierea
legislatiei Romaniei la recomandarile europene, solicitarea si
examinarea contractelor de achizitii publice - se poate asta in
Romania?) - profesorii se vor simti si mai ocrotiti.
- ONG-ul ar putea sa obtina/faciliteze "certificarea manualelor
alternative" in jurul FLOSS mai usor decat autorii.
3. in sfarsit, pe baza a "ceva care s-a construit" poti incepe o
campanie de promovare mult mai eficienta (bazata pe oferta mai degraba
decat pe "activism politic")
Cine?
- traduceri de material existent: Linux SAG/NAG, HOWTO-es - oricine
(ROSI sau GSL sau oricine vrea sa contribuie). LiveCD-es cu "suport
didactic", asisderea?
- curriculum - de gasit profesori entuziasti (genul Emil Onea) sau
profesori universitari, sau autori de manuale - nici nu-mi pasa daca
autorii vor sa scrie "pe bani" . La o adica, cei care au terminat o
Universitate ar trebui sa aiba un semestru de curs de "Proiectare
didactica" pe undeva - nu spun ca sunt experti in domeniu, dar nimeni
n-ar putea sa-i interzica (daca vor sa proiecteze "planuri de lectie"
pot pune la o adica pe masa "organului" foaia matricola care zice: "A
facut cursul asta, e cat-de-cat calificat")
Cred ca in prima etapa, accentul ar trebui pus pe indemnul lui Heliade
"Scrieti, baieti, numai scrieti". In momentul in care "vine pofta",
concurenta (dintre autori) o sa asigure si calitate si, foarte probabil,
"Creative License".
> Of ce lucru minunat ar fi sa existe cursuri alternative pe aceeasi
> specializare : astfel studentul sa-si poata alege atat cursul.
Deci, ce ne opreste (la nivel de whining) sa creem cursuri alternative?
Cu tot "tacamul" cerut de onor MEC, si inca ceva in plus?
Adrian
> - daca ONG-ul organizeaza si o sectie juridica pentru a asigura suport
> profesorilor care, Doamne fereste, "au necazuri din partea
> inspectoratului ca merge pe FLOSS" (nu numai pentru asta: alinierea
> legislatiei Romaniei la recomandarile europene, solicitarea si
> examinarea contractelor de achizitii publice - se poate asta in
> Romania?) - profesorii se vor simti si mai ocrotiti.
Cum rămâne cu cazurile în care studenții sunt practic obligați să
folosească software proprietar?
Salutări,
Andrei
--
Dacă aveți probleme cu afișarea diacriticelor trebuie să vă actualizați
fonturile. Vedeți http://wiki.debian.org/L10N/Romanian/Lenny/Notes pentru
mai multe detalii.
> Cum rămâne cu cazurile în care studenții sunt practic obligați
> să
> folosească software proprietar?
Problema adevărată e atunci când studenţii sunt obligaţi să
încalce legea piratînd software proprietar ca să poată predea
proiectul X la materia Y, mai ales când alternativele gratuite (nici
măcar open-source!) sunt aproximativ la fel de bune. În unele
situaţii -- cred că modelarea de echipamente electrice sau
electronice e un exemplu bun -- ofertele proprietare şi deosebit de
scumpe sunt cu câteva zeci de clase peste alternativele ieftine,
gratuite sau free şi atunci e normal ca la nivel de facultate să se
facă un acord cu firma producătoare.
Însă chestiunea utilizării software-ului open-source în facultăţi
este bullshit total. Ideea e să înveţi nişte principii generale, nu
să ajungi blocat într-un soft. Ce treabă are dacă eu, ca student la
un profil de informatică, învăţ să programez pe Windows cu
Microsoft Visual Studio în loc să folosesc Linux cu Eclipse, de
exemplu? Care e problema dacă la cursul de birotică mi se predă
folosind Microsoft Office ca aplicaţie-suport şi nu OpenOffice?
Toate aceste decizii ţin exclusiv de felul în care un profesor îşi
ţine cursul şi de materia pe care vrea să o acopere, în ideea în
care studentul nu ar trebui să scoată excesiv de mulţi bani din
buzunar pentru a-i satisface toate fetişurile cadrului didactic.
În mare parte din cazuri, genul softului folosit este o opţiune
personală (de exemplu eu folosesc TextMate şi nu Vim pentru că îmi
place mai mult cum arată TextMate). În cazul instituţiilor publice
este altceva -- de aceea s-a pornit discuţia cu NGO-ul -- şi este
nevoie de o justificare a banilor cheltuiţi pentru că sunt banii
noştri, ai contribuabililor. Ceea ce se întâmplă la un curs de
facultate nu este public pentru că se adresează doar cursanţilor, nu
lumii întregi.
În învăţământ problema este alta şi ţine de calitatea şi
interesul profesorilor şi al asistenţilor, nu de soft. Şi dacă
majoritatea universităţilor au suficient de multă autonomie să-şi
facă singure bugetul, pun pariu că nici un profesor nu are probleme
din cauza inspectoratului că folosesc FLOSS sau nu.
Andrei
Obligati de cine?
Adrian
Daca totusi vorbim de nivel de liceu, atunci ONG-u' poa' sa faca lobby
la ministereasa sa ridice constrangerea, pe motiv cum ca "Iaca, ai un
program de studiu alternativ - numa' ce l-am facut io, ONG-u' - program
care atinge aceleasi obiective didactice si creeaza exact aceleasi
competente, numa' ca foloseste FLOSS. 'Au poate ai ceva pe suflet
impotriva FLOSS? Ca daca ai, numa' zi ashe, ca io <pac la Razboiul>"
> ar mai fi si chestii subiective cum ar fi proful si preferintele lui
> (doar vrei sa iei examenul, nu?)
Apoi iara:
- daca vorbim de Universitate (si nu exista nemica in contract),
atuncilea parca ar trebui sa existe si o "cerere de examinare in
comisie". Si, daca ONG-u poate, sa recomande o comisie de profi care e
in stare sa judece un grad de competenta al stidentului, chiar daca
"forma de demonstrare a competentei" se bazeaza pe o tehnologie
necunoscuta profului initial.
Daca nu poate, deh, ghinion de ne-sansa: ONG-u' nu-i musai sa foe mama
tuturor ranitilor, face si el ce poate.
- daca vorbim de nivel de liceu, nu prea stiu ce-ar putea ONG-u' sa
faca, da' poate ca parintele poate? (sa exercite o presiune?)
> si preferintele celor care fac achizitii sau semneaza parteneriate la
> universitate peste capul profului (ca doar si proful vrea sa isi pastreze
> pita aia marita cu 50% de neo-feseneu, nu?)
Daca e vorba doar de pastrearea pitei, se aplica partea cu "cererea de
re-examinare" de mai sus (admitand ca studintele chiar a invatat ce
avea, chit ca pe o platforma alternativa celei care e folosita de prof
sa-si pastreze ce-i 50%). Ia sa vedem daca profu' acela o sa mai fie
doritor dup ace are vreo 5-6 contestatii intr-un an, rezolvate in
favoarea studentilor contestatari.
>
> t.
>
A.
Corect.
Solutia ar fi ca in bugetul Ministerului Educatiei sa nu existe doar fonduri
pentru salarii si fonduri pentru materiale educationale ci si fonduri,
suficient de mari, pentru pregatirea profesorilor.
Iar acele fonduri ar trebui impartite in functie de materia pe care o predau
profesorii, fiindca daca la logica si chiar matematica se fac mult mai
putine noi descoperiri iar profesorii nu prea trebuie sa studieze noutati,
in alte domenii, dintre care IT-ul este evident pe primul loc, noutatile
apar de la o zi la alta.
Si chiar si salarizarea profesorilor ar trebui sa fie diferita, fiindca este
totusi un efort mai mare sa trebuiasca sa studiezi toata viata decat sa
inveti ceva in facultate, iar apoi sa le reciti elevilor ce ai invatat.
Salarizarea fiind diferita, va aduce un nou beneficiu, si anume va aduce in
invatamant specialisti mai buni in domeniile pentru care si in industrie
exista cerere, cum este domeniul IT.
O alta idee este aceea ca in invatamant sa lucreze cei care stiu, si nu cei
care cica pot dovedi ca stiu doar fiindca pot arata diplome si titluri
universitare care au ajuns mai nou sa aiba aceeasi valoare ca titlurile de
noblete care in perioada feudala puteau fi cumparate.
Cu alte cuvinte, liceul de informatica X, sau alte licee, sau facultatea
cutare ar putea incheia acorduri cu firme de software, cu organizatii de
genul celei care se pregateste sau a altora care exista deja, sau chiar cu
persoane fizice care se ocupa cu consultanta in domeniul software, iar
angajati ai acelor firme ar putea preda cateva ore pe saptamana
elevilor/studentilor sau ar putea crea cercuri de informatica care s-ar
intalni dupa cursurile obisnuite.
(Aici ar trebui gasita o modalitate de motivare pentru institutiile de
invatamant ca sa faca asa ceva.)
> Of ce lucru minunat ar fi sa existe cursuri alternative pe aceeasi
> specializare : astfel studentul sa-si poata alege atat cursul. Tinute de
> acelasi profesor : nu consider ca studentii nostrii de azi, la cata
> superficialitate au in ei n-ar alege calea minimei rezistente.
Asta nu ar fi nici o problema. Pana la urma, cine vrea, invata, cine nu, nu,
dar ar fi bine ca macar cei care vor, sa aiba posibilitatea sa invete.
In facultate (Stiinte Economice) eu am avut de exemplu de ales intre "Bazele
Marketingului" si "Studiul pietei", materii care se faceau cu acelasi
profesor.
In orar era trecut un singur curs, de la aceeasi ora (desi ambele cursuri se
faceau cu acelasi profesor) insa aceasta neclaritate ne-a fost lamurita de
respectivul profesor care ne-a spus ca putem alege oricare dintre acele
materii, fiindca oricum faceam doar un singur curs.
Este evident ca acele asa zise cursuri la alegere erau doar de forma,
fiindca ministerul probabil cerea sa existe un numar minim de cursuri pe
care studentii sa le poata alege, pentru ca facultatea sa primeasca
acreditarile necesare.
Credeti ca s-ar fi schimbat ceva daca eu as fi reclamat la minister ca in
Universitatea Babes-Bolyai se fac astfel de mismasuri?
(Mai ales ca respectivul profesor era decanul facultatii, iar apoi a devenit
prorector...)
Asa ca vom ajunge iar sa discutam despre coruptie...
Octavian
Am inteles ca exista milioane de euro pe care UE le ofera cu amandoua
mainile pentru cei care vor sa faca proiecte utile. Oare ar da UE bani unei
asociatii care nu vrea altceva decat sa traduca sa spunem 1000 de carti
tehnice din engleza in romana?
Asociatia ar trebui doar sa aleaga cartile, sa gaseasca traducatori
priceputi, sa incheie contracte cu editurile straine, si apoi sa ii
plateasca pe traducatori.
In Romania nu se cumpara prea multe carti, dar daca se cumpara ceva, pai se
cumpara tocmai in domeniile tehnice/economice.
Iar castigul ar fi mare daca si romanii ar putea avea acces la mai multe
informatii in limba lor.
Octavian
Ieri am auzit o reclama la un post de televiziune al UPC, care se distribuie
doar prin intermediul televiziunii digitale, o televiziune cu orientare
stiintifica. Nu imi mai aduc aminte numele postului fiindca nu am auzit prea
bine reclama, dar poate ca intereseaza pe cineva. Poate ca acele emisiuni in
domeniul IT ar fi mai potrivite la o astfel de televiziune.
Daca s-ar difuza la televiziunile populare de genul
ProTV/OTV/Antena1/ManeleTV cred ca majoritatea telespectatorilor ar schimba
imediat programul...
> Chiar ma gandeam la baze de date relationale sa adunam la un loc
> Firebird, MySQL si Postgres. Si iata : Open Source Database Community.
> Obiectiv.
Stiu ca scopul unei asemenea organizatii este sa promoveze FLOSS, dar eu
cred ca ar trebui sa promoveze ce este mai bun, nu neaparat doar FLOSS.
Adica, daca luam exemplul bazelor de date, si daca presupunem ca pe situl
organizatiei va fi o sectiune pentru fiecare tip de baza de date luata in
considerare, de ce sa nu apara acolo informatii si despre Oracle, DB2,
SQLite, si chiar baze de date care nu sunt relationale?
In acest mod se va putea face mai usor comparatia si se va putea vedea mai
usor de ce si unde este bine sa se foloseasca programe open source, dar se
vor putea vedea si care sunt cazurile in care este de preferat ca
utilizatorii sa nu se incapataneze sa foloseasca unelte open source daca
alte unelte proprietary sunt mai potrivite si in final efortul general este
mai redus.
Poate ca un administrator de sistem care prefera sa utilizeze programe open
source va trebui la un moment dat sa administreze cat de cat si o baza de
date Oracle. Poate ca la un moment dat va fi pus de seful lui sa faca o
comparatie intre Oracle si o alta baza de date. Pentru a putea promova mai
bine uneltele open source, ar trebui sa fie foarte bine cunoscute si cele
proprietary, fiindca altfel am observat ca se tinde sa se exagerreze
avantajele si facilitatile oferite de programele proprietary (care costa
mult, deci e clar ca trebuie sa fie mai bune), desi in unele cazuri anumite
facilitati costisitoare chiar nu sunt importante.
Ca sa nu mai vorbesc ca in invatamant se studiaza programe proprietary si
fiindca nu exista programe open source de o calitate suficient de buna
pentru a fi utilizate in industrie.
Octavian
Din ciclul: "Doctore, ajuta-ma. Cred ca am o dilema... sau n-o am?" :)
Ca sa fac niste precizari, poate importante... poate nu:
1. mesajul anterior face niste propuneri, poate bune, poate nu. Dupa
mintea mea, mi se par bune, da' sunt numai niste propuneri
2. aleg sa intrepretez interpelarea "ce facem cu studentii" de mai ca o
invitatie la completarea propunerilor. Asa ca ceea ce-am completat in
raspunsurile anterioare, zic io ca-s tot propuneri (la fel de poate
bune...)
3. acuma, bune sau nu, propunerile pot sa fie incercate spre
implementare... sau nu... functie de ce poate sau nu poate ONG-ul.
Banuiesc ca suntem destul de maturi sa acceptam si-o situatie de genul:
"ONG-ul are scopurile astea. Da' nu ne asteptam ca sa si le atinga
imediat si - functie de puteri - o sa foloseasca si el ce mijloace
poate". Spre exemplu, n-as vrea sa ajunge "daca ONG-ul nu poate sa faca
nimic pentru studenti, atunci sa nu faca nimic nici pentru profi - sau
viceversa - asta ca sa tratam pe toata lumea egal".
Face sens?
>
> Salutări,
> Andrei
Adrian
Adrian
Cam asa este. Daca insa situatia actuala nu se va imbunatati cat de cat,
indiferent datorita cui, nu va exista un sistem de invatamant de la care sa
ne putem astepta la ceva bun.
Daca sistemul de invatamant are profesori slab pregatiti sau deloc pregatiti
in domeniile moderne ale IT-ului, atunci nici o asociatie nu poate inlocui
intreg sistemul de invatamant pentru a ii pregati mai bine pe romani.
Cred totusi ca ar fi mai simplu sa ajuti si sa schimbi un sistem existent
decat sa creezi un sistem de informare si pregatire cu totul nou.
Cum anume? Nu ar fi rau sa se creeze un thread separat de brainstorming pe
aceasta tema. (Si poate si pe tema "ce ar trebui si putea sa faca
asociatia").
Octavian
Un Wiki, undeva? Asta ca sa scutim din eforturile cuiva de a aduna/peria
ideile de prin diverse mailuri/thread-uri?
(Oferta: daca nu-i unul pregatit deja, am un site pe undeva in hosting -
providerul se lauda ca-i trafic nelimitat si numar nelimitat de
MySql/Postgress databases. Caut un Wiki pe PHP si-l pun in weekend).
Adrian
Doru
Mersi. Nu stiam de acel site dar ar putea fi util.
Am dat doar un exemplu cu "pagina de web". Poate ca organizatia nici nu isi
va propune sa afiseze pe o pagina de web domeniile de interes, insa cred ca
nu ar trebui sa aiba in vedere doar FLOSS, fiindca atunci institutiile
statului vor spune ca de fapt acea organizatie se ocupa doar cu FLOSS, asa
ca nu poate face o comparatie intre open source si programele proprietar
avand in vedere toate elementele, si atunci in mod normal nici nu s-ar cadea
sa recomande doar solutii FLOSS, fiindca reprezinta doar anumite interese.
Octavian
t.
Ceva sa fie cam ca jive ?
Doru