ONG

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Salut tuturor,

Ca sa scurtam vorba lunga :

Dorim sa fondam un ONG care sa poata pune un puct de vedere oficial la
nivelul guvernului si care in masura in care se va putea (ca stiti
fiecare cum e lumea) sa fie si oarecum reprezentativ :

- sa strangem un consiliu sa-i spunem tehnic care in mod democratic si
transparent sa FIE IN STARE (nu doar sa discute) sa formuleze si sustina
solutii tehnice fezabile OPEN SOURCE cu impact national.
- acest (hai sa-l numim consiliu tehnic open source CTOS) trebuie sa
adune atata expertiza si fel de oameni, incat oricat si-ar dori o
corporatie sau institutie sa nu-si permita sa-i plateasca. Si daca si-ar
permite, acestia trebuie sa fie atat de liberi la minte incat sa nu se
vanda. Cam plastic m-am exprimat aici, dar doresc sa ma fac bine inteles.
- acesti oameni nu trebuie sa ridice nici un semn de intrebare asupra
probitatii lor morale si profesionale, sa aibe o experienta si/sau
contributie probata in domeniul Open Source. In limite umane desigur :
altfel nimeni nu e perfect. De acord cu ideea de a accepta si oameni
care inca n-au realizari OS dar incep sa aibe de acum incolo. Exclus
Microsoft, Oracle si asemenea.

- in afara deciziilor care trebuie sa treaca prin votul final al CTOS
daca cineva doreste ca ideea sa-i poarte recomandarea mai trebuie :
- sa existe un consiliu consultativ care sa acopere cunostinte asupra
unor domenii legate ( INVATAMANT, legislatie, media, politica,
administratie, .... lista e deschisa) : si desigur un mecanism de vot
care sa-i permita intr-o doza de majoritate nu sa opreasca dar sa nu
subscrie la o decizie luata.
- sa existe un mecanism consultativ care sa stranga si disemnize
informatii la nivelul intregii comunitati.

- trebuie sa existe un mecanism de excludere si autocritica publica
pentru cei care au consimtit de buna voie sa participe dar care deraiaza
de la pricipii fara sa fi trecut peste vre-un macaz de a carui schimbare
stie toata lumea.

NU UITATI : discutam de contributii la Open Source nu la Microsoft
Enterprise Corporate Mega Server (o spun cu tot discernamantul) si
plecam de la principiul ca nu e nimeni atoatestiutor.

Oamenii PE CARE EU PERSONAL II CUNOSC si pe care mi-am permis sa-i invit
in particular sa participe la acesta :

Deja confirmati : Romi Maier (IT, media), Constantin Teodorescu (IT -
macrosisteme), Stefan Rapas(IT - telecomunicatii), Doru Ilasi (IT - baze
de date, macrosisteme)
Spijina ideea din afara tarii : Lucian Savliuc (IT - macrosisteme
administratie), ... vor mai apare cateva nume aici
Mai sunt cateva trimise deja, mai trimit si altele. va tin la curent o
data ce am adeziunile primite.

Pentru ca nu toata lumea cunoaste pe toata lumea, precizati domeniul
dvs. de expertiza in care doriti sa activati sau contribuiti asa cum am
facut-o mai sus.
Va invit pe cei doritori sa va exprimati idei, comentarii, dorinta de a
participa, si orice alt punct de vedere privind cele de mai sus.

Organizati va rog comentariile prin tag-uri relevante inscrise la
subiect: idei de tag in subiect : ONG - adeziune, ONG - obiective
propuse ...

Incercati pe cat posibil sa fiti constructivi : nu aduceti in discutie
lucruri s-au intamplat deja. Nu ca n-ar fi bine sa invatam din trecut,
dar efortul de a gasi cai de rezolvare pentru ceea ce poate fi facut e
prioritar.

Multumesc,
Doru Ilasi

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Salut Liviu,

Multumim pentru increde.
Deschid un topic nou de OPORTUNITATI DE ACTIUNE.
Ai un pic de rabdare : voi mai crea unul pentru educatie

Doru

Buna ziua

Ideea este foarte buna. Mi-ar placea ca printre activitati sa fie prinse
si activitati legate de promovarea TIC. Sunt la dispozitie foarte multe
fonduri alocate instruirii oamenilor in utilizarea tehnologiei. Prin
intermediul acestora se poate realiza acea parte care lipseste:
finantarea pentru instruiri.

Iti atasez un document de la comisia europeana legat de aceasta problema.

Mi-ar placea sa particip.

Zona mea de interes este TIC in educatie, dar nu numai.

Multumesc,
Liviu Constandache

--
Liviu Constandache

Senior Consultant
Green Light Grup SRL

Mobile: +40 722 210 587
E-mail: liviu.con...@glit.com <mailto:liviu.con...@glit.com>

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Postati va rog aici idei/propuneri despre cum anume acest ONG ar putea
actiona in domeniul EDUCATIEI

Iata cateva idei :

- documentul din mesajul precedent al lui Liviu
Unul din punctele sensibile la el Liviu vizibil cu ochiul liber la noi :
2.5 Invatamantul sectorial e aproape rupt de formarea profesionala
sectoriala.
Si sa nu uitam ca 90% din utilizatorii de tastatura nu au deprinderea
necesara dobandita. Cea mai mare risipa de singurul lucru care nu mai
poate fi recuperat : timpul.

- Crearea de oportunitati pentru invatamant orientat spre practica :
http://www.standard.ro/articol_81335/zece_solutii_pentru_un_invatamant_orientat_spre_practica.html
(la care vazand comentariul tau Liviu imi dau seama ca am nimerit bine)

- modelul ROSEEdu care ar trebui sprijint si extins la nivel national

- o material interesant pe marginea binelui si raului adus de
disponibilitatea accesului la sinteze de informatie electronica :
http://sparkplug9.com/intelligence-in-a-sea-of-data-teaching-and-learning-in-the-google-generation/

- si un alte doua materiale care ilustreaza ceva ce trebuie sa se intample
http://sparkplug9.com/educational-technology-school-20/
... si bineinteles nelipsitul ShiftHappens
http://www.youtube.com/watch?v=pMcfrLYDm2U

In fapt, http://sparkplug9.com este una din cele mai valoroase resurse
in materie de idei si discutii despre educatie pe care eu personal am
identificat-o. Ma bucur ca l-am putut avea printre noi pe John Koetsier
la Eliberatica si mare pacat ca media noastra n-a intervenit sa "retina"
si sa stoarca de la el tot ce are de zis.

Multumesc,
Doru

pf

to tic-...@googlegroups.com
From: Doru Ilasi
> Ca sa scurtam vorba lunga :

Nume: FOGARASSY-NESZLY
Prenume: Paul
Ocupaţie: Director S.C. BAUM Engineering srl
Telefon: +40 729 099 260
Email: p...@baum.ro
Web: www.baum.ro
Competenţe relevante domeniului:
- CAD/CAM/CAE
- Tehnologii asistive
- Redactare, evaluare şi management proiecte naţionale şi europene
- Educaţie
Rezultate relevante domeniului:
- Gnopernicus: primul cititor de ecran gratuit GNOME (nu am participat la
dezvoltare)
- Participare la proiectul UsiXML (în derulare)
Organizatoric:
- filiala Arad/Timişoara
Alte informaţii: la cerere

Numai bine,
Paul

_________________________
Dr.ing. Paul FOGARASSY
Director BAUM Engineering
+40 729 099 260
www.baum.ro

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Multumim de increde d-le Paul :

Primeste te rog invitatia sa deschizi dupa cum ve-i considera topice de
oportunitati dat fiind ca sunt total strain de domeniul pe care ai
purtat mai inante discutii cu Octavian.

Multumesc,
Doru

alina.mierlus

to TIC-Lobby Group
Salut,

Aș dori să spun că susțin acest proiect si sper ca împreună să
putem face ceva (fapte, nu vorbe).
Nume: Mierluș
Prenume: Mariana Alina
Ocupație: Corespondent pentru osor.eu, contributor la Mozilla Europe,
avocat FOSS, în prezent colaborez cu organizația Softcatalà
( www.softcatala.org );
Email: con...@alinamierlus.com
Web: www.alinamierlus.com
Competențe: activism - FOSS, standarde deschise, open web (atât la
nivel național cât și internațional); community building, OS
marketing.
Ce am facut până acum? www.alinamierlus.com/about
Cu ce aș putea ajuta noul ONG?
- ca și corespondent al osor.eu, aș putea scrie despre ceea ce se
întâmplă în ceea ce privește Administrația Publică și FOSS, evoluția
și acțiunile ONG-ului;
- să ajut la întemeierea unui manifest/principii ale ONG-ului;
- colaborarea cu alte proiecte la nivel internațional, sau de ce
nu, cu ONG-uri similare pe care le cunosc în Țările Catalane și Spania
(schimb de idei, proiecte comune etc.).
Momentan, cam atât.

Toate cele bune,
Alina M.

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Sarut mana Alina,
Multumim pentru incredere.

In mod cert foarte curand va trebui sa deschidem o alta lista de
discutii particulara acestei cauze.

Mircea, astept feeback privind aceasta problema.

Multumesc,
Doru

Tiberiu Socaciu

to tic-...@googlegroups.com
Nume: Socaciu
Prenume: Tiberiu
Profesie: matematician
Ocupatie: consultant independent, cadru universitar
Email: tiberiu...@inf.ro
Competente: comunicatii, infosec
06:24:00

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Multumim frumos de incredere Tibi.
Doru

Constantinescu Nicolaie

to tic-...@googlegroups.com
Nume: Nicolaie
Prenume: Constantinescu
Ocupație: arhitect informaţional şi editor al comunităţii Kosson
Email: kos...@gmail.com
Web: http://kosson.lx.ro
Competențe: sisteme de management documentar, community building,
traducere pachete software.
Contribuţii:
- localizare Joomla! 1.0.x şi 1.1.x, localizare Greenstone, localizare
Open Journal System;
- traducerea principalelor documente şi standarde ale Accesului
Deschis (vezi secţiunea
http://kosson.lx.ro/content/blogsection/13/49/);
- traducerea şi elaborarea materialelor promoţionale pentru Document
Freedom Day ediţia I şi II
(http://www.documentfreedom.org/Category:Romania şi
http://www.documentfreedom.org/Main_Page/ro);
- promovarea conceptului de Open Educational Content în românia prin
intermediul comunităţii Kosson
- promovarea conceptului de prezervare digitală.

posibilă implicare:
- consultanţă pe toate domeniile enumerate mai sus
- un bun cotizant :D
- implicare în proiectele la nivel naţional şi internaţional
- sprijin cu bruma de contacte

--
Constantinescu Nicolaie
Information Architect

Matei Vasile

to TIC-Lobby Group
Nume: Vasile
Prenume: Matei-Eugen
Profesie: Inginer
Ocupatie: Doctorand la Imperial College of London pe tema "Mobile
Internet Services", membru in GRSP Education & Research Workgroup
Email: skuph...@yahoo.com
Competente personale: Experienta in dezvoltare software, cercetare si
educatie
Competente GRSP-ER:
1) Avem experienta variata in educatie si cercetare
2) Putem face o lucrare academc riguroasa despre situatia open access
in Romania si sa le publicam in regim OA
3) Putem incerca sa obtinem sprijin pentru ROSI de la grupurile locale
care sustin OA in campusurile unde studiem
4) Putem distribui materiale despre ROSI pe la conferintele la care
mergem
5) Putem pune pe pagina noastra de web detalii despre ROSI
6) Putem incerca sa realizam un material (video) despre importanta OA
in cercetare

NOTA: Multumesc Claudiei Serbanuta in special si membrilor GRSP-ER in
general pentru ajutorul acordat in alcatuirea listei de competente ale
GRSP-ER.

Doru Ilasi

to tic-...@googlegroups.com
Multumim pentru incredere,

Va rog trimiteti o solicitare de abonare la lista
rosi-talk.googlegroups.com.

As fi facut-o eu deja daca n-ar fi intrebarea : sigur nu doriti abonarea
pe adresa de gmail ? tinand cont ca ca prin toamna google wave ne va fi
de mare folos?

Multumesc,
Doru

Matei Vasile

to TIC-Lobby Group
M-am inscris deja pe rosi-talk.googlegroups.com cu
matei....@gmail.com. Oricum, tot ce ajunge la
matei....@gmail.com e forwardat automat catre
skuph...@yahoo.com, asa ca nu ma deranjeaza sa ma abonez cu
matei....@gmail.com.