Afrikanska Unionen går inte på NTC-bluffen

27 aug. 2011 13:18:492011-08-27
till
Afrikanska Unionen (AU) köper inte Bilderberggruppens panikerkännande av
National Transitional Council (NTC) som ny regim i Libyen. Det tycks
inte andra stater i Afrika heller vara inne på (förutom Nigeria). Det är
en skam för alla länder som gör eftersom det hela är en statskupp från
Bilderberggruppen och bland annat ligger massor av nytryckta Libyen
Dinar i England som stoppats, för de vill inte Bilderberggruppen skall
användas alls egentligen, de vill ju kontrollera alla valutor.

http://www.huffingtonpost.com/2011/08/26/african-union-libya-rebels-government_n_938011.html

Bruno Hagelsten

oläst,
27 aug. 2011 13:49:552011-08-27
till
> [...]

>National Transitional Council (NTC) som ny regim i Libyen. Det tycks
>inte andra stater i Afrika heller vara inne på (förutom Nigeria). [...]

Är du rätt informerad nu? Vilka afrikanska länder förutom Algeriet och
Zimbabwe är emot Libyens nya ledning?

Bruno

27 aug. 2011 13:56:322011-08-27
till
Bruno Hagelsten använde sitt tangenbord för att skriva :

Sydafrika bl.a.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,

Bruno Hagelsten

oläst,
27 aug. 2011 14:24:442011-08-27
till

>kjell
>
>Sydafrika bl.a.

Jacob Zuma har inte deklarerat sitt avståndstagande mot ledningen i
Libyen. -Sydafrikas president Jacob Zuma slog i ett tal fast att
unionen än så länge inte erkänner NTC, det libyska rebellrådet, som
Libyens styrande makthavare. Anledningen är att rebellerna enligt Zuma
ännu inte har kontroll över huvudstaden. 20 afrikanska länder har dock
individuellt erkänt övergångsrådet, rapporterar TT.

Bruno

27 aug. 2011 15:01:472011-08-27
till

AU skall till och med ha fördömt NATO:s krigsförbrytelser idag enligt
inlägg på Newsmill. Har inte lyckats rota fram det än. Mig veterligen är
det dock bara Nigeria som erkänt NTC. Syd-Afrika och Sudan är ju starkt
emot angreppet mot Libyen exempelvis.

Du kan ju njuta lite av vad barnamördarna i sveriges riksdag är
delaktiga i för grova krigsförbrytelser, det gör ju tydligen
riksdagsmännen som tycker brotten mot mänskligheten skall fortsätta.

http://www.youtube.com/watch?v=iuLenr0IUpE&feature=related

För övrigt kan man väl inte erkänna en ny ledning i en suverän stat bara
för att man hittat en som man tycker ser någorlunda representabel ut.
Det är statskupp utifrån av värsta slag.

27 aug. 2011 15:10:312011-08-27
till

Zuma skall ha gått ut idag och som jag uppfattade det fördömt
NATO-insatsen, mest efter påtryckningar från Syd-Afrika och Sudan. Men
med tanke på att de så kallade rebellerna begår fruktansvärda övergrepp
mot färgade av rent rasistiska skäl så tvivlar jag på att något
afrikanskt land vill se dessa nya tokstollar hellre än Gaddafi som
älskar färgade.

0 nya meddelanden