Brasilien ställer in toppmöte med Obama efter avlyssningar

18 sep. 2013 03:10:282013-09-18
till
Brasiliens president Dilma Rousseff ställer in ett planerat toppmöte med
Obama på grund av USA's ovilja att vidta åtgärder mot NSA's
massavlyssningar av så gott som allting.

Som en av kommentarerna till klippet skriver: "this is what jews do. spy
conspire lie."

http://www.youtube.com/watch?v=JQgv_qRADOA

Vad gäller Sverige med den helt genomkorrumperade Bildt/Reinfeldt
regimen så har de sagt att zionistkontrollerade NSA får spionera hur
mycket de vill på Sverige, svenska folket och svenska företag samt
svenska myndigheter. En sådan inställning hos en landsförrädare typ
Reinfeldt borde ge ramaskri i media, men zionistkontrollerad som den
också är så skrivs knappt något om den oerhörda skandalen.

--
Gan Bei

bo...@hotmail.com

oläst,
18 sep. 2013 03:35:362013-09-18
till

Och du bara fortsätter att spy ut din sjuka förvridna världsbild! Håll
dig borta på TEKNIK-grupperna!!!

SÖK HJÄLP!!!

18 sep. 2013 04:13:522013-09-18
till
On 2013-09-18 09:35, bo...@hotmail.com wrote:

> Och du bara fortsätter att spy ut din sjuka förvridna världsbild! Håll
> dig borta på TEKNIK-grupperna!!!
>
> SÖK HJÄLP!!!

Det finns en fördel i att exponera sådana som du och visa vilka
erbarmliga varelser som trafikerar vissa teknik grupper, det är enkelt
att debattera med en motståndare som har ett IQ >50. Man kan skriva vad
som helst och du har inget svar oavsett, konstigt att du ens får igång
internet uppkopplingen, är det pappa som hjälper dig?

--
Gan Bei

bhmwe...@gmail.com

oläst,
18 sep. 2013 04:39:222013-09-18
till
Den onsdagen den 18:e september 2013 kl. 10:13:52 UTC+2 skrev Mikael Forsberg:
> Det finns en fördel i att exponera sådana som du och visa vilka
>
> erbarmliga varelser som trafikerar vissa teknik grupper, det är enkelt
>
> att debattera med en motståndare som har ett IQ >50.

Javisst är det det. Vilket förklarar varför det inte är lätt att diskutera med dig.

bo...@hotmail.com

oläst,
18 sep. 2013 07:26:162013-09-18
till
Du är HELT off topic som vanligt!

Och var snäll och missbruka inte ordet "debattera". Det krävs en till
frisk persons hjärna för att kunna genomföra en meningsfull debatt,
och du är definitivt inte frisk!!!

Om du inbillar dig att någon skulle kunna debattera med dig om dina
totalsnurriga missförstånd, ja... då är du nog ännu snurrigare än jag
insett tidigare!

SÖK HJÄLP!!!

On Wed, 18 Sep 2013 10:13:52 +0200, Mikael Forsberg

18 sep. 2013 08:10:522013-09-18
till
On 2013-09-18 10:39, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Javisst är det det. Vilket förklarar varför det inte är lätt att diskutera med dig.

Tror du ens på det själv?

--
Gan Bei

18 sep. 2013 08:24:072013-09-18
till
Jag ligger konstant i hundratals debatter runt om i världen sedan
årtionden inom en uppsjö områden, kontaktas ofta av media, företag samt
många privatpersoner och prisas ofta för mina inlägg. Hur ser det ut med
dina meriter på debattsidan?

--
Gan Bei

bhmwe...@gmail.com

oläst,
18 sep. 2013 08:26:012013-09-18
till
Den onsdagen den 18:e september 2013 kl. 14:10:52 UTC+2 skrev Mikael Forsberg:

> Tror du ens på det själv?

Jag vet att det inte är lätt att debattera med dig, och du skriver ju själv att det är lätt att diskutera med folk som har ett IQ större än 50 så följer att du måste ha ett IQ därunder. Vilket inte minst bevisas av att du inte visste att ">" betyder 'större än".

Mats Löfdahl

oläst,
18 sep. 2013 08:43:542013-09-18
till
On 2013-09-18 14:24, Mikael Forsberg wrote:

> Jag [...] prisas ofta för mina inlägg.

I alla fall av dig själv. Några andra berömmande inlägg har jag inte
sett till här i swnet.

18 sep. 2013 09:32:452013-09-18
till
Testa om du kan förstå den här konversationens innebörd, relaterad till
ämnesrubriken?

http://forum.china.org.cn/attachments/130712162762d23d1184216c71.jpg

--
Gan Bei

18 sep. 2013 09:36:262013-09-18
till
On 2013-09-18 14:43, Mats Löfdahl wrote:

> I alla fall berömmande inlägg har jag sett till här i swnet.

Ja, det är vanligt att jag får. :) :) :)

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
18 sep. 2013 09:46:442013-09-18
till
Kan du verkligen inte få till en poäng på annat sätt än genom att göra
betydelseändrande modifieringar av min text? Inte undra på att du bara
får beröm av dig själv.

bhmwe...@gmail.com

oläst,
18 sep. 2013 09:57:262013-09-18
till
Javisst: Obama upplyser ungen om att den som ungen tror är ungens far inte är ungens far. Och därmed svarar också Obama på ungens fråga.

Påminner om den gamla historian när spågumman sade
- Du heter X och r far till tre barn.
- Nej, där högg du i sten, för jag är far till fyra barn.
- Trodde du, ja.

Men du kanske skulle själv läsa vad du själv skrev och sluta byta ämne.

Du skrev det här:
"det är enkelt

Och jag konstaterade att då det inte är enkelt att debattera med dig så har du inte en IQ >50.

18 sep. 2013 09:57:442013-09-18
till
Jag citerar det jag kommenterar, helt efter ditt sätt att göra med
andras inlägg. Tycker du inte man ska klippa bort text som inte passar,
det gör du ju själv så hela inläggen blir något annat?

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
18 sep. 2013 10:20:432013-09-18
till
On 2013-09-18 15:57, Mikael Forsberg wrote:

> Jag citerar det jag kommenterar, helt efter ditt sätt att göra med
> andras inlägg.

Nä, jag ändrar inte i betydelsen.

> Tycker du inte man ska klippa bort text som inte passar,
> det gör du ju själv så hela inläggen blir något annat?

Låt oss jämföra.

Du skrev "Jag ligger konstant i hundratals debatter runt om i världen
sedan årtionden inom en uppsjö områden, kontaktas ofta av media, företag
samt många privatpersoner och prisas ofta för mina inlägg.", vilket jag
kortade ner till "Jag [...] prisas ofta för mina inlägg." Notera att jag
markerade var jag utelämnat text. Notera också att din text bestod av
flera påståenden och att mitt citat korrekt återger ett av dem, nämligen
det påstående jag valde att kommentera.

Jag skrev "I alla fall av dig själv. Några andra berömmande inlägg har
jag inte sett till här i swnet.", vilket du kortade ner till "I alla
fall berömmande inlägg har jag sett till här i swnet.". Notera att du
_inte_ markerade var du utelämnat text. Notera också att ditt citat
förvränger meningen i det jag skrev. Du utelämnar inte bara delar av
mitt budskap (vilket är okej), utan du ändrar det till sin motsats
(vilket inte är okej).

En korrekt kortform av vad jag skrev hade varit "Några andra berömmande
inlägg [än dina egna] har jag inte sett till i swnet." En annan
möjlighet hade varit "I alla fall av dig själv.".

bo...@hotmail.com

oläst,
18 sep. 2013 11:04:322013-09-18
till
On Wed, 18 Sep 2013 14:24:07 +0200, Mikael Forsberg
Nej absolut inte! Det måste vara en ren lögn! Vem sjutton skulle kunna
debattera med en sån sjuk virrpanna som du?

Du fabulerar och trollar, absolut ingen substans i dina inlägg.

bo...@hotmail.com

oläst,
18 sep. 2013 11:05:342013-09-18
till
HA HA HA HA nu var du omedvetet väldigt rolig!!!

bo...@hotmail.com

oläst,
18 sep. 2013 11:07:042013-09-18
till
Virra inte in dig i intellektuella resonemang nu. Du klarar ju i alla
fall inte av det!

SÖK HJÄLP!!! (och håll dig borta från TEKNIK-grupper)

18 sep. 2013 12:49:032013-09-18
till
On 2013-09-18 15:57, bhmwe...@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Påminner om den gamla historian när spågumman sade
> - Du heter X och r far till tre barn.
> - Nej, där högg du i sten, för jag är far till fyra barn.

Du insåg inte sambandet mellan avlyssning och vetskapen om föräldern?
Eller tror du Obama är trollkarl och inte bara en simpel tjuvlyssnare
genom det zionistkontrollerade NSA?

> [...]
> "det är enkelt
>
> Och jag konstaterade att då det inte är enkelt att debattera med dig så har du inte en IQ >50.

Jodå, men inte =50 och du är visserligen inte svår att debattera mot, om
än aningen tråkig när du fastnar i en loop.

Jag vet faktiskt inte vad som gör att vissa människor kan tänka utanför
ramarna och söka helt nya infallsvinklar på olika saker, inte heller hur
det skulle kunna läras ut även om dogmatisk korvstoppning av fakta
eventuellt hämmar den förmågan.

--
Gan Bei

18 sep. 2013 13:02:132013-09-18
till
On 2013-09-18 16:20, Mats Löfdahl wrote:

> Nä, jag ändrar inte i betydelsen.

Du klipper i meningar och då ändrar du meningen, vilket jag också gör
tillbaka.

> En korrekt kortform har jag inte sett till i swnet.

Inte jag heller, så sluta stympa meningarna och texterna.

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
18 sep. 2013 13:13:562013-09-18
till
On 2013-09-18 19:02, Mikael Forsberg wrote:

> [...]

inlägg [än dina egna] har jag inte sett till i swnet." En annan
möjlighet hade varit "I alla fall av dig själv.".

Nu har du viss gripits av panik fullständigt.

18 sep. 2013 13:27:422013-09-18
till
On 2013-09-18 17:04, bo...@hotmail.com wrote:
> [...]

> debattera med en sån sjuk virrpanna som du?
>
> Du fabulerar och trollar, absolut ingen substans i dina inlägg.

Sök på mitt namn och lägg till något debattforum så får du väl se själv.

Hur var det nu med dina meriter på debattsidan? Skall man söka på
<borje+sökhjälp> eller vad?

--
Gan Bei

18 sep. 2013 13:31:502013-09-18
till
Jag är rolig också, fortsätt att berömma mig, narcissismen kan få blomma
ett tag. :) :) :)

--
Gan Bei

18 sep. 2013 13:37:402013-09-18
till
On 2013-09-18 17:07, bo...@hotmail.com wrote:
> On Wed, 18 Sep 2013 15:57:44 +0200, Mikael Forsberg

> Virra inte in dig i intellektuella resonemang nu. Du klarar ju i alla
> fall inte av det!
>
> SÖK HJÄLP!!! (och håll dig borta från TEKNIK-grupper)

Lägger över dina inkägg på se.prat.humor tills vidare.

--
Gan Bei

18 sep. 2013 13:48:012013-09-18
till
On 2013-09-18 19:13, Mats Löfdahl wrote:

> Några andra berömmande har jag inte sett till i swnet.

Tråkigt att du aldrig får beröm.

> Nu har du viss gripits av panik fullständigt.

Jag får aldrig panik. Berätta, hur känns det?

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
18 sep. 2013 14:30:462013-09-18
till
On 2013-09-18 19:48, Mikael Forsberg wrote:

> Tråkigt att du aldrig får beröm.

Om du tror det där var ett rättvisande citat av vad jag skrev säger det
en del om hur mycket du förstår av det du läser. Det är förmodligen
klokt av dig att inte visa upp dina belägg, för de skulle nog bära spår
av ungefär samma lässvårigheter.

18 sep. 2013 15:14:112013-09-18
till
On 2013-09-18 20:30, Mats Löfdahl wrote:

> du förstår det du läser. Det är klokt av dig att visa upp.

Gör jag så gärna. :)

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
18 sep. 2013 15:34:542013-09-18
till
Aha! Så visa upp dina belägg då!

18 sep. 2013 16:07:332013-09-18
till
Tryck på länkarna jag konstant postar in här så kanske du lär dig något
med tiden.

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
18 sep. 2013 16:38:472013-09-18
till
Du har inte postat några länkar som leder till belägg för dina
påståenden om att Systembolaget skulle vara en del av en judisk kartell.
Du har bara gett namnet på ett sökverktyg och uppmanat läsaren att själv
leta upp belägg för dina påståenden.

18 sep. 2013 16:55:262013-09-18
till
Och du har bara trott att så kan det inte vara om vad som helst av
framlagd fakta. Dessutom är du så snurrig att du tror Gore arbeter på
judemonopolet Systembolaget. Däremot flögs Gore runt med Sveriges
regeringsplan tillsammans med den numera sparkade biståndsministern
Gunilla Carlsson. Privatjets på svenska skattebetaleres bekostnad är bra
för klimatet. :)

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
18 sep. 2013 17:15:352013-09-18
till
On 2013-09-18 22:55, Mikael Forsberg wrote:

> Och du har bara trott att så kan det inte vara om vad som helst av
> framlagd fakta.

Innan vi sett några belägg finns det ingen anledning att tro att dina
påståenden har något med fakta att göra.

> Dessutom är du så snurrig att du tror Gore arbeter på
> judemonopolet Systembolaget.

Berätta gärna vad jag skrivit som kan ha gett dig den tokiga idén - så
har vi ytterligare ett exempel på hur illa du förstår text. Vilket ju,
som tidigare påpekats, är ett gott skäl till att du helst inte visar upp
det du tror är belägg för dina påståenden.

bo...@hotmail.com

oläst,
18 sep. 2013 19:10:072013-09-18
till
FEL GRUPP! HAR INGET ALLS MED TEKNIK:TELEFONI ATT GÖRA!!!!!!!!!

On Wed, 18 Sep 2013 15:57:44 +0200, Mikael Forsberg

bo...@hotmail.com

oläst,
18 sep. 2013 19:10:262013-09-18
till
FEL GRUPP! HAR INGET ALLS MED TEKNIK:TELEFONI ATT GÖRA!!!!!!!!!

bo...@hotmail.com

oläst,
18 sep. 2013 19:10:502013-09-18
till
FEL GRUPP! HAR INGET ALLS MED TEKNIK:TELEFONI ATT GÖRA!!!!!!!!!

bo...@hotmail.com

oläst,
18 sep. 2013 19:11:162013-09-18
till
FEL GRUPP! HAR INGET ALLS MED TEKNIK:TELEFONI ATT GÖRA!!!!!!!!!

bo...@hotmail.com

oläst,
18 sep. 2013 19:11:372013-09-18
till
FEL GRUPP! HAR INGET ALLS MED TEKNIK:TELEFONI ATT GÖRA!!!!!!!!!

bo...@hotmail.com

oläst,
18 sep. 2013 19:11:582013-09-18
till
FEL GRUPP! HAR INGET ALLS MED TEKNIK:TELEFONI ATT GÖRA!!!!!!!!!

19 sep. 2013 02:14:402013-09-19
till
On 2013-09-18 23:15, Mats Löfdahl wrote:

> Innan vi sett några belägg finns det ingen anledning att tro att dina
> påståenden har något med fakta att göra.

Gäsp.

> [...]
> som tidigare påpekats, är ett gott skäl till att du helst inte visar upp
> det du tror är belägg för dina påståenden.

Jasså.

--
Gan Bei

19 sep. 2013 02:17:212013-09-19
till
On 2013-09-19 01:10, bo...@hotmail.com wrote:
> FEL GRUPP! HAR INGET ALLS MED TEKNIK:TELEFONI ATT GÖRA!!!!!!!!!

Dina postningar hör oftast inte hemma i någon grupp.

--
Gan Bei

19 sep. 2013 02:19:162013-09-19
till
On 2013-09-19 01:11, bo...@hotmail.com wrote:
> FEL GRUPP! HAR INGET ALLS MED TEKNIK:TELEFONI ATT GÖRA!!!!!!!!!

Vänligen sluta spamma swnet.politik med din sörja av nollvärde.

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
19 sep. 2013 02:29:002013-09-19
till
On 2013-09-19 08:14, Mikael Forsberg wrote:

> Gäsp.

Onekligen.

> Jasså.

Inga kort, som vanligt nör du blir synad.

bo...@hotmail.com

oläst,
19 sep. 2013 03:01:112013-09-19
till
FEL GRUPP! HAR INGET ALLS MED TEKNIK:TELEFONI ATT GÖRA!!!!!!!!!

bo...@hotmail.com

oläst,
19 sep. 2013 03:01:402013-09-19
till
FEL GRUPP! HAR INGET ALLS MED TEKNIK:TELEFONI ATT GÖRA!!!!!!!!!

19 sep. 2013 03:30:522013-09-19
till
Du har inte satsat något och kan inte kalla på syn.

--
Gan Bei

bo...@hotmail.com

oläst,
19 sep. 2013 03:51:362013-09-19
till
SLUTA NU FÖR FAN OCH KLADDA I TEKNIK-TELEFONI!!!!!

Du har uppenbara perceptionsrubbningar!

bhmwe...@gmail.com

oläst,
19 sep. 2013 04:24:372013-09-19
till
Den onsdagen den 18:e september 2013 kl. 18:49:03 UTC+2 skrev Mikael Forsberg:

> Du insåg inte sambandet mellan avlyssning och vetskapen om föräldern?

Jodå, vilket visas av att jag ju också skrev "därmed svarar också Obama på ungens fråga". Att du inte klarade av att förstå det skall ju inte jag lastas för.

> Eller tror du Obama är trollkarl och inte bara en simpel tjuvlyssnare
>
> genom det zionistkontrollerade NSA?

Nu är ju inte det där en dokumentär bild, utan en skämtteckning.

> Jodå, men inte =50 och du är visserligen inte svår att debattera mot, om
>
> än aningen tråkig när du fastnar i en loop.

Du menar den loop som uppkommer när du inte förstått vad det står, och jag, pedagogiskt nog, fortsätter försöka förklara i hopp om att du eventuellt kommer att fatta.

Jag har nu flera gånger upplyst dig om att du blandade ihop "större än" och "mindre än", så ditt angrepp på den andra personen om att han saknar intelligens föll ju väldigt platt då du själv inte förstod en enkel matematisk symbol. Och så länge du fastnar i loopen så kommer du att fortsätta att tro att ">" betyder "mindre än".

19 sep. 2013 05:18:272013-09-19
till
On 2013-09-19 10:24, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Jodå, vilket visas av att jag ju också skrev "därmed svarar också Obama på ungens fråga". Att
> du inte klarade av att förstå det skall ju inte jag lastas för.

Fick jag emfas på huvudfrågan i varje fall.

> Nu är ju inte det där en dokumentär bild, utan en skämtteckning.

Obomba är ett skämt på dödligt allvar för alla offer runt om i världen
som får Bilderberggruppens kryssningsrobotar i huvudet.

Det är bara du som påstått, inte jag.

--
Gan Bei

bhmwe...@gmail.com

oläst,
19 sep. 2013 06:03:272013-09-19
till
Den torsdagen den 19:e september 2013 kl. 11:18:27 UTC+2 skrev Mikael Forsberg:

> Fick jag emfas på huvudfrågan i varje fall.

Jaha, så när du inte förstår skriven text så beror det på att du vill få emfas på huvudfrågan?

> Obomba är ett skämt på dödligt allvar för alla offer runt om i världen
>
> som får Bilderberggruppens kryssningsrobotar i huvudet.

Icke desto mindre går det inte att använda en skämtteckning som belägg för saker.

> Det är bara du som påstått, inte jag.

Fel: Det är du som påstått det.

Så här skrev du:
[...]

Det är av sammanhanget uppenbart att du anser att den andre är extremt korkad.
Men när du skriver "Det är enkelt att debattera med en motståndare som har ett IQ >50. Man kan skriva vad som helst och du har inget svar oavsett [...]" så är det uppenbart att du tror att symbolen ">" betyder "mindre än".

Du har ju haft väldigt lång tid på dig att skriva att du helt enkelt gjorde ett misstag, men du håller på och sitter fast i din loop där du inbillar dig att jag inte förstår vad du skriver, trots att jag gång på gång har påtalat ditt allvarliga misstag.

Och notera att det ENDA sättet på vilket jag kunde inse att du skrivit ">" istället för "<" var genom att just förstå helheten. Du däremot är så blind av helheten att du missar detaljerna.

19 sep. 2013 09:39:202013-09-19
till
On 2013-09-19 12:03, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Jaha, så när du inte förstår skriven text så beror det på att du vill få emfas på huvudfrågan?

Svårt att veta i förväg vad du fastnar i en loop på.

> Icke desto mindre går det inte att använda en skämtteckning som belägg för saker.

Det hjälper till att sänka hans auktoritet så han blir mindre
allmänfarlig. Vad värre är att Bildt/Reinfeldt som enda land utanför
zionisternas USA/UK försvarar dessa ytterst olagliga avlyssningar.

> Fel: Det är du som påstått det.

Inte alls, försök häva den loopen nu.

--
Gan Bei

bhmwe...@gmail.com

oläst,
19 sep. 2013 10:10:242013-09-19
till
Den torsdagen den 19:e september 2013 kl. 15:39:20 UTC+2 skrev Mikael Forsberg:

> Sv�rt att veta i f�rv�g vad du fastnar i en loop p�.

Nej, det ä rinte svårt. Det finns faktiskt ingenting som jag fastnar i en loop på.

Att jag däremot tvingas upprepa saker för dig beror inte på att jag fastnat i en loop, utan på att du fastnat i en loop.

> Inte alls,

Detta är dessvärre för dig något som du har skrivit:

19 sep. 2013 11:28:422013-09-19
till
Lägger man in några matematiska tecken så fastnar du garanterat i en
loop, helt utan att fatta vad det handlade om i stort för det missar du
helt i snurren där. :)

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
19 sep. 2013 15:57:552013-09-19
till
Visst kan jag, jag har gjort det flera gånger.

19 sep. 2013 16:50:492013-09-19
till
Jag ser inget i potten.

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
19 sep. 2013 17:51:422013-09-19
till
Och ändå har jag synat dig flera gånger.

19 sep. 2013 19:16:362013-09-19
till
Själv oroar jag mig mest för om någon synar det här spelet med världen i
potten.

http://www.youtube.com/watch?v=FSDpAb1h0Ks

--
Gan Bei

bhmwe...@gmail.com

oläst,
20 sep. 2013 05:33:002013-09-20
till
Och faktumet att jag förstod att du hade använt fel tecken på grund av sammanhanget är något du uppenbarligen fortfarande inte lyckats förstå.

Förklara varför du tror att man fastnar i en loop när man bäde förstår vad det skall stå, vad som menas, och vad det faktiskt står?

20 sep. 2013 08:42:512013-09-20
till
Fortsätt du att snurra i den loopen, men du missar mycket annat.

--
Gan Bei

bhmwe...@gmail.com

oläst,
20 sep. 2013 09:10:362013-09-20
till
Men kan du någon gång komma ur den loop du fastnat i? Varför kan du inte fatta att orsaken till att jag visste att du inte kan matematik är för att jag _förstod_ vad du skrev. Det finns nämligen inget annat sätt att avgöra att du blandat ihop ">" och "<"

20 sep. 2013 10:48:062013-09-20
till
Tror du sådana här filmer kan bidra till skolskjutningarna de har i USA
lite då och då?

http://www.youtube.com/watch?v=TJK2UZdec9c

--
Gan Bei