I högeralliansens Sverige utnyttjas arbetare

1 visning

19 juli 2011 15:30:552011-07-19
till
Migrationsverket, en förlängd arm till högerregeringen tillåter företag
att utnyttja utländs arbetskraft.

"Debattören: Slavlöner och orimliga arbetstider har blivit vardag

Också denna sommar lockas ­människor till Sverige för att sedan tvingas
jobba i slavliknande ­arbetsförhållande till usla löner.

I restauranger, på byggen och i lantbruket pågår detta.

”Farlig vänsterretorik” kallar en borgerlig ledarskribent beskrivningen
av hur migrerad arbetskraft utnyttjas i vårt lands restauranger. Hur
människor med myndigheters goda samvete får några tusenlappar i
månadslön och hur de hotas med utvisning om de skulle bråka om sina
arbets­villkor.

Nej, det är inte farlig vänster­retorik. Det är möjligen
vänster­ideologi, att kämpa mot att ­enskilda människor på det sättet
utnyttjas systematiskt."

http://www.aftonbladet.se/debatt/article13344522.ab

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,

Hakvinius

oläst,
19 juli 2011 18:09:052011-07-19
till
kjell skrev 2011-07-19 21:30:
> Migrationsverket, en förlängd arm till högerregeringen tillåter företag
> att utnyttja utländs arbetskraft.

Tja, så har det väl alltid varit, så jag tog mig friheten att ändra
rubriken. På sossarnas tid använde t o m staten "slavarbetare":

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/utlandska-doktorander-utnyttjas_424909.svd

"För två och ett halvt år sedan protesterade medicinska föreningen på KI
mot att en man från Asien fått 8 000 kronor, motsvarande 1 300 kronor i
månaden, för sex månaders arbete."

Här är en rapport från transportfacket:
http://www.transport.se/home/trp2/tidn/home.nsf/unid/DF8BF68B32B45F46C125712500357B60

"Jobbet utförs av daglönare, främst invandrare, som godtyckligt väljs ut
bland köande vid dörren. Sorterarna arbetar på ackord, med löner som
hamnar ned mot 30 kronor i timmen före skatt.– Jag har sett människor
börja gråta när det öppnat lönebeskeden, säger truckföraren Joakim
Andersson."

En rapport från LO:
http://www.lo.se/home/lo/home.nsf/unidView/E10BD3A9DC27CBBDC12571E700502899

"Efter dödsolyckan valde några av murarna att åka hem. En av dem
avslöjade att den verkliga lönen låg på 18 kronor i timmen - som högst.
Vissa hade lägre lön."

Var det bättre förr? Knappast! Hyckleri!

Hakvinius

oläst,
19 juli 2011 18:10:022011-07-19
till
Hakvinius skrev 2011-07-20 00:09:

> Var det bättre förr? Knappast! Hyckleri!

Att du aldrig lär dig.....

20 juli 2011 00:17:432011-07-20
till
Hakvinius förklarade :

> Att du aldrig lär dig.....

För varje dag som går lär jag mig vilken rutten regering vi har som
sanktionerar slavarbete (i detta fallet genom Migrationsverket) och att
Hakvinius är en stor hycklare som inte vill göra något åt detta utan
hänvisar till andra fall som inträffat tidigare. Slutsatsen är att
hycklaren inte bryr sig om de utsatta utan tycker det är i sin ordning,
eftersom han inte kritiserar den högerregering han varit med om att
rösta fram. Hycklaren är en feg stackare som *aldrig* vågar föra fram
den allra minsta kritik mot högerregeringen troligen på grund av att
högerkollegorna skall misstycka. Detta är samma form av manipulation
som hans högerregering använder för att försöka dölja den råa och
människofientliga politik som den för.

Hakvinius

oläst,
20 juli 2011 01:48:172011-07-20
till
kjell skrev 2011-07-20 06:17:
> [...]
> högerkollegorna skall misstycka. Detta är samma form av manipulation som
> hans högerregering använder för att försöka dölja den råa och

Det märkliga är att du tar upp (tidvis fullt berättigade) klagomål som
du kopplar till regeringen som någon form av "bevis" för att regeringen
är "ond", när i själva verket samma missförhållanden råder oberoende av
om vi har en borgerlig eller socialdemokratisk regering.

Hade du varit kommunist (eller någon annan form av -"ist"), och fört
fram samma synpunkter mot sosseregeringen före 2006, hade man väl inte
kunna säga så mycket. Men nu är du sosse (förvisso av värsta sort), och
använder detta som argument för att rösta fram en sosseregering 2014.
Tror du ens själv på att alla denna typ av missförhållanden kommer att
upphöra eller ens avta i styrka med en sådan regering??

Nej, varje gång du likt en berusad sjömanspapegoja rapar upp din "...i
alliansens Sverige"-propaganda, så kommer jag att hitta motsvarande
eller värre på sossetiden, och leda i bevis att ett regimskifte mot s är
verkningslöst eller försvårande för den som vill bli av med den typen av
företeelser.

Nu är du förvisso inte ensam om detta utstuderade hyckleri - framstående
sossar brukar också köra med det.

Hyckleri:
http://www.expressen.se/1.2426096
http://www.aftonbladet.se/debatt/article1746805.ab

Avos

oläst,
20 juli 2011 03:06:102011-07-20
till
Hurra!! Alla regimer är lika dåliga, då fortsätter allt! !

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

Hakvinius

oläst,
20 juli 2011 03:39:462011-07-20
till
Avos skrev 2011-07-20 09:06:

> Hurra!! Alla regimer är lika dåliga, då fortsätter allt! !

Det är mycket möjligt, men det är hyckleri att påstå att förhållandena
skulle ha varit bättre under en sosseregering.

20 juli 2011 06:01:402011-07-20
till
Hakvinius sï¿œnde denna ide :

> [...]
> "ond", nï¿œr i sjï¿œlva verket samma missfï¿œrhï¿œllanden rï¿œder oberoende av om vi
> har en borgerlig eller socialdemokratisk regering.
>
> Hade du varit kommunist (eller nï¿œgon annan form av -"ist"), och fï¿œrt fram
> samma synpunkter mot sosseregeringen fï¿œre 2006, hade man vï¿œl inte kunna sï¿œga
> sᅵ mycket. Men nu ᅵr du sosse (fᅵrvisso av vᅵrsta sort), och anvᅵnder detta
> som argument fᅵr att rᅵsta fram en sosseregering 2014. Tror du ens sjᅵlv pᅵ
> att alla denna typ av missfï¿œrhï¿œllanden kommer att upphï¿œra eller ens avta i

Sjï¿œlvklart ï¿œr det min absoluta ï¿œvertygelse att mer gï¿œrs fï¿œr att komma
tillrᅵtta med fᅵretagens utnyttjande av de som pᅵ nᅵgot sᅵtt har sᅵmre
fï¿œrutsï¿œttningar.

> Nej, varje gï¿œng du likt en berusad sjï¿œmanspapegoja rapar upp din "...i
> alliansens Sverige"-propaganda, sᅵ kommer jag att hitta motsvarande eller
> vᅵrre pᅵ sossetiden, och leda i bevis att ett regimskifte mot s ᅵr
> verkningslï¿œst eller fï¿œrsvï¿œrande fï¿œr den som vill bli av med den typen av
> fï¿œreteelser.

Varje gï¿œng jag redovisar de grava missfï¿œrhï¿œllanden som rï¿œder och rent
ut sagt sanktioneras av din hï¿œgerregering och du svarar med historia
visar det pᅵ din brist av kurage att diskutera nuet och vad som ᅵr
konsekvenserna av den rï¿œa och empatilï¿œsa hï¿œgerregeringens politik som
endast gᅵr ut pᅵ att premiera dina gelikar.

--
Akademiker,hï¿œgutbildade, vï¿œlavlï¿œnade mï¿œnniskor hï¿œgt upp i
vï¿œlstï¿œndsligan har plï¿œtsligt blivit de som har det svï¿œrt i samhï¿œllet,

Hakvinius

oläst,
20 juli 2011 06:16:382011-07-20
till

Hur kan du vara ᅵvertygad om det. Som jag visade i mina klipp sᅵ
betalade t o m staten svᅵltlᅵner till utlᅵndsk arbetskraft pᅵ sossarnas tid.

> [...]
> konsekvenserna av den rï¿œa och empatilï¿œsa hï¿œgerregeringens politik som
> endast gᅵr ut pᅵ att premiera dina gelikar.

Jag kan mycket vï¿œl diskutera nuet, men du hoppas fï¿œr nï¿œgot annat i
framtiden, och jag visar att det inte finns nï¿œgra som helst belï¿œgg fï¿œr
att den regering du ï¿œnskar skulle vara ett dugg bï¿œttre i detta avseende.
Snarare tvï¿œrtom.

At du sedan mï¿œlar in det i "hï¿œgeralliansens Sverige" som om det vore
nï¿œgot unikt ï¿œr rent bedrï¿œgeri. Vem fï¿œrsï¿œker du lura? Dig sjï¿œlv?

Nᅵr det gᅵller de missfᅵrhᅵllanden du har redovisat, sᅵ finns det inget
som skiljer sig frï¿œn hur det hade varit med sossepolitik. De lagar som
reglerar arbetsmarknadens villkor har i det avseendet inte fï¿œrï¿œndrats.
Jag har inte heller hï¿œrt nï¿œgon upplyft sosse berï¿œtta att de ska
fï¿œrï¿œndras. Glï¿œm inte att det var under sossarna som
arbetskraftsinvandring blev legio.

20 juli 2011 07:12:022011-07-20
till
Hakvinius uttryckte precis :

Allt som sker i hï¿œgeralliansens Sverige ï¿œr socialdemokratisk
politik!!!!! Vem fan tror du lurar med sï¿œdant? Mer ï¿œn dina gelikar!?

Hakvinius

oläst,
20 juli 2011 07:34:182011-07-20
till
kjell skrev 2011-07-20 13:12:

> Allt som sker i högeralliansens Sverige är socialdemokratisk
> politik!!!!! Vem fan tror du lurar med sådant? Mer än dina gelikar!?

Jaha, vem har skrivit det???

Antingen är du dum, full eller hallucinationsdrabbad, eller en
kombination av de tre egenskaperna...

20 juli 2011 11:48:512011-07-20
till
Efter hårt tänkande Hakvinius skrev :

> Jaha, vem har skrivit det???

Det var jag, är du så djävla korkad att du inte ser vem inläggen kommer
från?

--
[...]

20 juli 2011 11:56:432011-07-20
till
kjell skrev 2011-07-20 17:48:

> Det var jag, är du så djävla korkad att du inte ser vem inläggen kommer
> från?

Nu har du inte bara svårt att läsa - du börjar få problem med
korttidsminnet också.

0 nya meddelanden