Libyens Demokratiska Parti

31 aug. 2011 14:34:062011-08-31
till
Libyens Demokratiska Parti har en del intressanta åsikter om de nya
ledarna och menar på att det är Al-Qaeda tillsatta av olja/bankkartellen
även om de inte riktigt vet om det blir Exxon, Shell, Total eller BP som
tar över styret av Libyen. Jalil som nu skall vara ny regent befinner
sig tydligen inte i Libyen utan åker runt i Europa och USA trots att LDP
tycker att han borde åka hem och försöka tala med sin egen stam att
lugna ner sig.

De är dessutom inte glada över att grava rasister från Al-Qaeda springer
runt och fängslar, misshandlar eller lynchar svarta. Tarpley anser att
den nya ledningen borde gripas och ställas inför rätta då de lämnat lik
efter sig över hela världen. Det är dessutom folkmord när de spärrade av
Tripoli och NATO öste in massor av bomber över civilbefolkning och
sjukhus med mera anser han.

De tycks helst ha velat ha kvar Gaddafi liksom merparten av befolkningen
eftersom Gaddafi lyft landet från utfattigt till rikare än exempelvis
Ryssland per invånare och ett välutvecklat välfärdssamhälle med socialt
skyddsnät, fantastisk vattenförsörjning med jättelika rörsystem som NATO
nu bombat sönder. NATO har ju bombat ner landet årtionden tillbaka och
det glädjer knappast majoriteten. Men det stöds naturligtvis av Sveriges
riksdag som struntar helt i folket och springer olja/bank-kartellens
äränden.

En intressant fråga också är hur den nya regimen kommer att rösta om en
palestinsk stat när det kommer upp nu. Det kan verkligen komma att visa
skälet till omvälvningarna den senaste tiden.

http://www.youtube.com/watch?v=IC1G5FmS4TU

Bruno Hagelsten

oläst,
31 aug. 2011 15:07:102011-08-31
till
>Mikael Forsberg

>En intressant fråga också är hur den nya regimen kommer att rösta om en
>palestinsk stat när det kommer upp nu.

Kanske det, men mest är du bara sur för att al-Khadaffi har avsatts.
Och tydligen begriper du inte att det fanns några mycket rättmätiga
skäl till folkets vrede!

Bruno

31 aug. 2011 16:54:152011-08-31
till

Det är NATO/USA/Al-Qaeda/Sverige som avsatt Gaddafi. Folket blev blåsta
och det kommer de att märka, för sent. Jag bryr mig inte så mycket om
Gaddafi, grabben hade lika gärna fått kunna ta över visserligen. Däremot
tycker jag inte om att Bilderberggruppen lyckades med en statskupp till
och mördade en massa människor i processen, värst av allt tycker jag att
det är att Sverige är så genom-korrumperat att vi stödjer det hela med
massmord, tortyr, plundring, Al-Qaeda med mera.

Bruno Hagelsten

oläst,
31 aug. 2011 20:05:222011-08-31
till
>Mikael Forsberg

>Jag bryr mig inte så mycket om Gaddafi, grabben hade lika gärna fått
>kunna ta över visserligen.

Muammar al-Khadaffi är allt annat än "grabben" med dig!

> [...]
>allt tycker jag att det är att Sverige är så genom-korrumperat att vi
>stödjer det hela med massmord, tortyr, plundring, Al-Qaeda med mera.

Men att det skulle kunna finnas något rättmätigt skäl till upproret
väljer du att bortse från. Du upprepar endast dina konstiga fantasier
om bilderberggruppen. Dessa påståenden har inget som helst
förklaringsvärde till det inträffade. Vad al-Khadaffi verkligen stod
för tycks intressera dig mindre, t ex The Green Book.

"Under perioden 1973-1993 var utbildningen begränsad. Inga främmande
språk, geografi eller historia undervisades.. Även om situationen
normaliserades för drygt tio år sedan finns spår kvar i form av dålig
kvalitet på lärarkåren och på skolmateriel samt i utbildningsnivån hos
den generation som idag är viktig för landets fortsatta utveckling."
Mänskliga rättigheter i Libyen år 2007, UD

Bruno

1 sep. 2011 06:15:332011-09-01
till
On 2011-09-01 02:05, Bruno Hagelsten wrote:

> Muammar al-Khadaffi är allt annat än "grabben" med dig!

Jag avsåg sonen om det nu inte framgick.

> [...]
> förklaringsvärde till det inträffade. Vad al-Khadaffi verkligen stod
> för tycks intressera dig mindre, t ex The Green Book.

Jag vet att du är revisionist och förnekare.

> [...]
> den generation som idag är viktig för landets fortsatta utveckling."
> Mänskliga rättigheter i Libyen år 2007, UD

Nu har ju NASTO/USA/Sverige/Al-Qaeda-Imperiet bombat tillbaka landet tio
år så det passar en koloni bättre. Sveriges riksdag är nöjda. Folket i
Libyen svälter och saknar vatten, plus att det springer runt galningar
på gatorna och skjuter utan någon polis att tillkalla. Sveriges riksdag
är nöjda.

Bruno Hagelsten

oläst,
1 sep. 2011 08:18:152011-09-01
till

>Mikael Forsberg

>Jag vet att du är revisionist och förnekare.

Vad är det som förnekas och revideras?

Är det inte snarare så att du förmår inte att besvara de verkligt
svåra frågorna om Muammar al-Khadaffi? Hur var det med de mänskliga
rättigheterna under al-Khadaffi, med pressfriheten, med relationerna
till andra stater?

Hur var det med Libyens statsskick och lagar? Vad vet du om detta,
Mikael? Det enda som tycks intressera dig är dina egna fantasier om
bilderberggruppen.

Gläd dig i stället åt att Sverige kommer troligen inom kort tid att
erkänna det libyska övergångsrådet NTC som legitim representant för
Libyen.

Bruno

1 sep. 2011 10:52:172011-09-01
till
On 2011-09-01 14:18, Bruno Hagelsten wrote:

> Vad är det som förnekas och revideras?

Dina påståenden om att Bildertbergkartellen är ett fantasifoster är ett
förnekande av verkligheten. Revisionist är du för att du förnekar att de
gamla nazisterna som grundat Bilderbergkartellen var aktiva nazister i
såväl SS, SA, Gestapo och arbetat i såväl koncentrationsläger som på
I.G. Farben. Det är Bilderberggruppens statskupp och tillvägagångssättet
med det som är viktigt eftersom de hotar hela världen.

> [...]
> svåra frågorna om Muammar al-Khadaffi? Hur var det med de mänskliga
> rättigheterna under al-Khadaffi, med pressfriheten, med relationerna

Det är mycket bättre nu menar du?

> Hur var det med Libyens statsskick och lagar? Vad vet du om detta,
> Mikael? Det enda som tycks intressera dig är dina egna fantasier om
> bilderberggruppen.

Det enda som tycks intressera dig är att förneka nazismens brott och vad
som deras nya Bilderbergkartell fortsätter med.

> Gläd dig i stället åt att Sverige kommer troligen inom kort tid att
> erkänna det libyska övergångsrådet NTC som legitim representant för
> Libyen.

Sverige är ju redan förlorat. Finns inget att glädjas över i det.

Än så länge har vi i Sverige vatten i kranarna och gott om rena sjöar
att dricka ur om det skulle krångla, mat finns i överflöd i butikerna
till låga priser (jag hamstrar hållbara varor) men det hade de i Libyen
också (sjöarna är underjordiska visserligen, men enorma) tills
Bilderbergkartellen bestämde sig för att ta över oljan till vilket pris
som helst.

Björn Westling

oläst,
1 sep. 2011 13:28:412011-09-01
till
On 1 Sep, 16:52, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Dina påståenden om att Bildertbergkartellen är ett fantasifoster är ett
> förnekande av verkligheten.

Varken Bruno eller jag har någonsin förnekat att Bilderberggruppen
_existerar_!!!!
Flera gånger har du upplysts om att det inte är Bilderberggrupooens
existens som ifrågasätts av oss, men du tycks var ointaglig för allt
som inte stämmer in i din värdlsbild!

1 sep. 2011 16:27:212011-09-01
till

Jodå, visst har det förnekats, men så långt har ni kommit att ni inser
att de existerar, fast det återstår mycket mer. Att de kontrollerar
Sveriges Riksdag exempelvis.

Förresten påstod Reinfeldt i TV idag att det inte finns politiska
partier i Libyen, trots att jag postade klipp här igår med intervjuer
från åtminstone ett, LDP (Libyan Democratic Party). Fast demokrati vill
inte kolonialisterna från oljekartellen ha om de inte kontrollerar
partiet. Men struntpratet om att de vill ha demokrati får vi höra från
våra politiker här, fast de måste ju skapa några lämpliga partier först.

0 nya meddelanden