Taktisk reträtt från Bab Al-Azizya

1 visning

23 aug. 2011 22:49:082011-08-23
till
Gaddafi meddelar att de gjort en reträtt från Bab Al-Azizya
(högkvarteret i Tripoli) av taktiska skäl eftersom NATO med 64
flyganfall jämnade det mesta med marken.

http://news.xinhuanet.com/english2010/world/2011-08/24/c_131069786.htm

Krigsbrotten bara fortsätter av Bilderberggruppen. När skall en
krigstribunal ställas upp mot dem?

Björn Westling

oläst,
24 aug. 2011 06:07:492011-08-24
till
On 24 Aug, 04:49, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> Gaddafi meddelar att de gjort en retr tt fr n Bab Al-Azizya
> (h gkvarteret i Tripoli) av taktiska sk l eftersom NATO med 64
> flyganfall j mnade det mesta med marken.
>
> http://news.xinhuanet.com/english2010/world/2011-08/24/c_131069786.htm
>
> Krigsbrotten bara forts tter av Bilderberggruppen. N r skall en
> krigstribunal st llas upp mot dem?

Vad är krigsbrottet i att bomba ett högkvarter?

Avos

oläst,
24 aug. 2011 06:38:042011-08-24
till

Krigsbrott kanske rent av inte finns? Rosenbad och generalstaben kan bombad.

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

Björn Westling

oläst,
24 aug. 2011 07:02:522011-08-24
till
On 24 Aug, 12:38, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:

> Krigsbrott kanske rent av inte finns?

Jodå, det finns.

24 aug. 2011 09:54:232011-08-24
till

Det var väl helt riktigt enligt dig av Anders Behring Breivik att
spränga riksdagen i Oslo också förstår jag.

24 aug. 2011 10:00:382011-08-24
till

Ja, dödar man medvetet civila såsom NATO gjort så är det klart krigsbrott.

Björn Westling

oläst,
24 aug. 2011 10:50:442011-08-24
till

Varför försöker du anklaga folk för saker du hittat på?

Björn Westling

oläst,
24 aug. 2011 10:53:012011-08-24
till
On 24 Aug, 16:00, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Ja, d dar man medvetet civila s som NATO gjort s r det klart krigsbrott.

Nej, det är det inte. Du bör läsa på vad krigsbrott är och vad civila
är.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Krigsf%C3%B6rbrytelser

Avos

oläst,
24 aug. 2011 15:07:062011-08-24
till

Du borde gallra dina 'ideer' för inläggs skrivandet

Björn Westling

oläst,
24 aug. 2011 17:29:012011-08-24
till
On 24 Aug, 21:07, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:

> Du borde gallra dina 'ideer' för inläggs skrivandet

Du anser alltså att krigsbrott inte finns - med tanke på att du
försökte hävda att jag är en idiot som anser att det existerar något
som heter "Krigsförbrytelser"!

Den som

Björn Westling

oläst,
24 aug. 2011 17:30:202011-08-24
till

EGENTLIGEN borde gallra är idioten Avos.

24 aug. 2011 22:06:382011-08-24
till
On 2011-08-24 16:50, Bj�rn Westling wrote:

> Varf�r f�rs�ker du anklaga folk f�r saker du hittat p�?

Det var du som inte s�g n�got fel i att bomba h�gkvarter. Var d�
konsekvent och f�rklara varf�r det skiljer mellan olika h�gkvarter.

24 aug. 2011 22:22:002011-08-24
till
On 2011-08-24 16:53, Björn Westling wrote:

> Nej, det är det inte. Du bör läsa på vad krigsbrott är och vad civila
> är.
> http://sv.wikipedia.org/wiki/Krigsf%C3%B6rbrytelser

Förstår du inte ens vad det står på de sidor du själv länkar? Det är
tydligt med anfall mot civilbefolkningen som krigsbrott. Anfallet mot
Libyen innehåller det mesta där.

> [...]
> avsiktligt dödande av skyddad person (t.ex. sårade eller sjuka soldater, krigsfångar, civila)
> tortyr och omänsklig behandling av skyddad person
> avsiktligt orsakande av stort lidande eller handling som allvarligt hotar en skyddad persons fysiska integritet eller hälsa;
> anfall mot civilbefolkningen
> deportering eller illegal förflyttning av befolkningsgrupper
> bruk av förbjudna vapen eller krigsmetoder
> missbruk av det röda korset eller den röda halvmånen eller andra skyddssymboler
> plundring av offentlig eller privat egendom

Avos

oläst,
25 aug. 2011 00:37:002011-08-25
till
Tänk mindre

Björn Westling

oläst,
25 aug. 2011 04:28:092011-08-25
till

Nej, jag bara påpekade att det inte är ett krigsbrott att under
krigstillstånd bomba fiendens högkvarter.

Var d
> konsekvent och f rklara varf r det skiljer mellan olika h gkvarter.

Varför skall jag förklara något som är uppenbart för alla och envar
utom du?

Björn Westling

oläst,
25 aug. 2011 04:29:592011-08-25
till

Håll käft!

Björn Westling

oläst,
25 aug. 2011 04:29:322011-08-25
till
On 25 Aug, 04:22, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> F rst r du inte ens vad det st r p de sidor du sj lv l nkar?

Ja.

Det r

> tydligt med anfall mot civilbefolkningen som krigsbrott.

Personerna i högkvarteret är inte civilbefolkning.

Anfallet mot
> Libyen inneh ller det mesta d r.

Inte mer sådant än övriga krig.

25 aug. 2011 05:59:542011-08-25
till
On 2011-08-25 10:28, Björn Westling wrote:

> Nej, jag bara påpekade att det inte är ett krigsbrott att under
> krigstillstånd bomba fiendens högkvarter.

Det finns ingen krigsförklaring. Det handlar om ett utländst försök att
störta en sittande regim.

Du vet alltså inte.

Avos

oläst,
25 aug. 2011 06:15:022011-08-25
till

Det där är du bra på.

25 aug. 2011 06:25:122011-08-25
till
On 2011-08-25 10:29, Björn Westling wrote:

> Ja.

Trodde jag inte heller.

> Det är

> Personerna i högkvarteret är inte civilbefolkning.

NATO har medvetet bombat obeväpnad civilbefolkning och det kartläggs på
mängder av håll i världen.

> Anfallet mot
>

> Inte mer sådant än övriga krig.

Vill du ha det till ett krig så har ju riksdagen ljugit för svenska
folket rejält. Men det spelar ingen roll då det är krigsförbrytelser det
handlar om. Det är krigsförbrytelser, som NATO tolkat FN-mandatet till
att de har rätt att begå. Vilket gör att FN helt förlorat all form av
trovärdighet.

Björn Westling

oläst,
25 aug. 2011 08:12:172011-08-25
till
On 25 Aug, 12:25, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Trodde jag inte heller.

Menade "Jo"!

> NATO har medvetet bombat obeväpnad civilbefolkning och det kartläggs på
> mängder av håll i världen.

Men anmäl dem då för krigsbrott istället för att gnälla här!

> Vill du ha det till ett krig så har ju riksdagen ljugit för svenska
> folket rejält.

Nej, de har inte ljugit.

Men det spelar ingen roll då det är krigsförbrytelser det
> handlar om.

Inte enligt de gängse definitionerna!

25 aug. 2011 09:53:032011-08-25
till
On 2011-08-25 14:12, Björn Westling wrote:

> Men anmäl dem då för krigsbrott istället för att gnälla här!

Det finns det allt organisationer som gör och definitivt kommer att
göra. Just nu gäller ju bevissäkrandet och inte minst personliga
dokumentationer från folk innan NATO mördat dem.

Det här kom nyss in om krigsbrotten NATO begår med bombningar av
bostadsområden i Libyen.

http://www.youtube.com/watch?v=ngAEWXfH8RY

De ansvariga skall gå till historien som krigsförbrytare.

Björn Westling

oläst,
25 aug. 2011 10:45:192011-08-25
till
On 25 Aug, 11:59, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Det finns ingen krigsförklaring.

Det behövs ingen krigsförklaring för att ett krigstillstånd skall
existera.

Det handlar om ett utländst försök att
> störta en sittande regim.

Nej, det handlar om ett inhemskt försök att störta en diktatorisk
regim.

> Du vet alltså inte.

Jodå, men din debattmetod är kriminell!

Jag noterade att det inte var något krigsbrott att bomba ett fientligt
högkvarter, varvid du försökte få det till att jag tyckte Breiviks
beteende var helt riktigt. Det är oerhört lågt och ett mycket fult
trick. Det är förtal så att det skriker om det.

Om du inte förstår vari felet låg kan du begrunda följande tänkta
dialog:

- Han slog honom! Det är MORD!
- Nej, det är inte mord att slå någon!
- Jaså, du tycker det är bra att slå folk!

Björn Westling

oläst,
25 aug. 2011 10:47:002011-08-25
till

Om du tycker jag håller käften varför gnäller du då när jag fortsätter
"hålla käften"?
Var dina föräldrar syskon?

Björn Westling

oläst,
25 aug. 2011 10:46:132011-08-25
till
On 25 Aug, 15:53, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Det finns det allt organisationer som g r och definitivt kommer att
> g ra. Just nu g ller ju beviss krandet och inte minst personliga
> dokumentationer fr n folk innan NATO m rdat dem.
>
> Det h r kom nyss in om krigsbrotten NATO beg r med bombningar av
> bostadsomr den i Libyen.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ngAEWXfH8RY
>
> De ansvariga skall g till historien som krigsf rbrytare.

Fast det krävs att man definierar om begrepp som krigsförbrytelser
bland annat.

25 aug. 2011 13:26:272011-08-25
till
On 2011-08-25 16:45, Björn Westling wrote:

> Det behövs ingen krigsförklaring för att ett krigstillstånd skall
> existera.

Då gjorde alltså enligt dig Anders Behring Breivik rätt.

> Det handlar om ett utländst försök att
>
> Nej, det handlar om ett inhemskt försök att störta en diktatorisk
> regim.

När blev NATO inhemskt Libyskt?

> Jodå, men din debattmetod är kriminell!

Hehe.

> [...]
> beteende var helt riktigt. Det är oerhört lågt och ett mycket fult
> trick. Det är förtal så att det skriker om det.

Du kan ju inte förklara skillnaden på högkvarteren.

> [...]
>
> - Han slog honom! Det är MORD!
> - Nej, det är inte mord att slå någon!
> - Jaså, du tycker det är bra att slå folk!

Det är din debattnivå.

För övrigt åtalas Anders Behring Breivik för mordförsök på 1 000
personer dessutom, eftersom så många var i farozonen.

25 aug. 2011 13:59:462011-08-25
till
On 2011-08-25 16:46, Björn Westling wrote:

> Fast det krävs att man definierar om begrepp som krigsförbrytelser
> bland annat.

Inte alls. Däremot måste FN-mandatets tolkning ifrågasättas om FN
någonsin skall återfå något förtroende.

Björn Westling

oläst,
25 aug. 2011 16:49:572011-08-25
till
On 25 Aug, 19:26, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Då gjorde alltså enligt dig Anders Behring Breivik rätt.

Nej.

> När blev NATO inhemskt Libyskt?

Ingen har påstått att NATO skulle vara libyskt!

> Du kan ju inte förklara skillnaden på högkvarteren.

Jodå, men jag utgår ifrån att du har någon som helst omvärldskunskap!

> Det är din debattnivå.

Det är inte jag som försöker pådyvla folk åsikten att något är bra
bara för att man int eär överens om definitionerna.

> För övrigt åtalas Anders Behring Breivik för mordförsök på 1 000
> personer dessutom, eftersom så många var i farozonen.

Och?

25 aug. 2011 21:16:142011-08-25
till
On 2011-08-25 22:49, Björn Westling wrote:

> Nej.

Du hävdar att man har rätt att bomba högkvarter oavsett krigsförklaring
eller något. Så hur skall du ha det?

> Ingen har påstått att NATO skulle vara libyskt!

Det är ju NATO som försöker störta regimen och sätta in en ny.

> Jodå, men jag utgår ifrån att du har någon som helst omvärldskunskap!

Anders Behring Breivik var ju norrman så det var ju ett inhemskt försök
att angripa den sittande regeringen. Varför bombar inte NATO Norge också då?

> Och?

Hur många borde då inte NATO åtalas för att ha satt i farozonen?

Avos

oläst,
26 aug. 2011 01:59:192011-08-26
till

Kan du bättre?

Avos

oläst,
26 aug. 2011 02:01:152011-08-26
till

Var har du lärt dig det där? Skolgården?

Björn Westling

oläst,
26 aug. 2011 06:01:292011-08-26
till
On 26 Aug, 08:01, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
.

> Var har du lärt dig det där? Skolgården?

Nej, jag bara visar exakt hur din idol Mikael Forsberg reagerar.
Konstigt att du tycker det är idiotiskt resonerat när du inbillar dig
att jag resonerar så, men inte när Mikael resonerar så!

Björn Westling

oläst,
26 aug. 2011 06:00:082011-08-26
till
On 26 Aug, 03:16, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Du hävdar att man har rätt att bomba högkvarter oavsett krigsförklaring
> eller något.

Nix.

Så hur skall du ha det?

Om du försöker läsa vad som skrivs istället för att hitta på så
klarnar det!

> Det är ju NATO som försöker störta regimen och sätta in en ny.

Rebellerna var inte NATO.

> Anders Behring Breivik var ju norrman så det var ju ett inhemskt försök
> att angripa den sittande regeringen. Varför bombar inte NATO Norge också då?

Det kan ju du fundera över!

> Hur många borde då inte NATO åtalas för att ha satt i farozonen?

Noll.

26 aug. 2011 07:28:292011-08-26
till

Jag resonerar aldrig som du.

Björn Westling

oläst,
26 aug. 2011 08:30:082011-08-26
till
On 26 Aug, 13:28, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Jag resonerar aldrig som du.

Nej, för jag resonerar logiskt och vettigt!

26 aug. 2011 09:25:212011-08-26
till

När inträffar det?

Björn Westling

oläst,
26 aug. 2011 09:48:122011-08-26
till

Hela tiden!

Avos

oläst,
26 aug. 2011 11:06:002011-08-26
till

Drick en kopp kaffe.

Avos

oläst,
26 aug. 2011 11:07:452011-08-26
till

'Hur' ska frågan vars.

Björn Westling

oläst,
26 aug. 2011 12:31:432011-08-26
till
On 26 Aug, 17:07, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:

> 'Hur' ska frågan vars.

Intressant att du alltså inte vet hur man resonerar logiskt och
vettigt!

Avos

oläst,
26 aug. 2011 14:34:112011-08-26
till

logik: Fisk+cykel=däggdjur

Bruno Hagelsten

oläst,
26 aug. 2011 14:54:252011-08-26
till
>Avos
>
>logik: Fisk+cykel=däggdjur

Du har ett bländande intellekt, Avos!

Bruno

26 aug. 2011 15:00:492011-08-26
till
Bruno Hagelsten framfï¿œrde nï¿œsta ide :

> Du har ett blï¿œndande intellekt, Avos!

Javisst har han, han slï¿œr dig med hï¿œstlï¿œngder.

--
Akademiker,hï¿œgutbildade, vï¿œlavlï¿œnade mï¿œnniskor hï¿œgt upp i
vï¿œlstï¿œndsligan har plï¿œtsligt blivit de som har det svï¿œrt i samhï¿œllet,

Bruno Hagelsten

oläst,
26 aug. 2011 16:54:182011-08-26
till

>kjell
>
>Javisst har han, han slår dig med hästlängder.

Har du mätt upp det, lille stackare? Kanske var det Avos logik som
förblindade dig?

Bruno

26 aug. 2011 21:48:332011-08-26
till

Du har då åtminstone en stark tro på dig sjäv som något.

26 aug. 2011 21:53:442011-08-26
till
On 2011-08-26 18:31, Bj�rn Westling wrote:

> Intressant att du allts� inte vet hur man resonerar logiskt och
> vettigt!

Det �r v�l snarare s� att ingen vet hur Bj�rn Westling skulle kunna g�ra
det.

Björn Westling

oläst,
27 aug. 2011 05:07:092011-08-27
till

då, ingen vettig människa har några som helst problem med att förstå
hur Björn Westling, en mycket logisk och intelligent människa, skulle
kunna resonera logiskt och vettigt.
Däremot är det så att om man ser dina slutsatser och dina sätt att
resonera så är det svårt att förstå hur du skulle kunna resonera
logiskt och vettigt.
PUNKT!

27 aug. 2011 05:49:302011-08-27
till
On 2011-08-27 11:07, Björn Westling wrote:

> [...]
> Däremot är det så att om man ser dina slutsatser och dina sätt att
> resonera så är det svårt att förstå hur du skulle kunna resonera

Hehe.

Björn Westling

oläst,
27 aug. 2011 06:20:222011-08-27
till

Intressant att du försöker skratta bort det.

Ta som exempel nu när du pratade om krigsförbrytelser. När du fick
veta att det inte rörde sig om krigsförbrytelser så försökte du
bestämma att den som inte anser att en viss sak är ett krigsbrott
automatiskt tycker att saken är bra.

Märkligt npog har du fortfarande inte förstått felet i ditt resonemang
- och saken har inte blivit bättre av att idioten "Avos" försöker
bevisa att allt jag skriver är totalt hjärndött, om jag så löser
differentialekvationer!

Signaturen KWP hade samma problem, för oavsett hur korkade saker han
skrev så var det mig som folk angrep, oavsett hur korrekta de var.

27 aug. 2011 08:21:472011-08-27
till
On 2011-08-27 12:20, Bj�rn Westling wrote:
> On 27 Aug, 11:49, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Intressant att du f�rs�ker skratta bort det.

> Ta som exempel nu n�r du pratade om krigsf�rbrytelser. N�r du fick
> veta att det inte r�rde sig om krigsf�rbrytelser s� f�rs�kte du
> best�mma att den som inte anser att en viss sak �r ett krigsbrott
> automatiskt tycker att saken �r bra.

Jag har hela tiden vetat att det *�r* krigsf�rbrytelser och det har
s�v�l regeringar, organisationer och privatpersoner �ver hela v�rlden
p�pekat och krav p� utredningar av krigsbrotten kommer in till ICC
(internationella brottsm�lsdomstolen) hela tiden.

> M�rkligt npog har du fortfarande inte f�rst�tt felet i ditt resonemang
> - och saken har inte blivit b�ttre av att idioten "Avos" f�rs�ker
> bevisa att allt jag skriver �r totalt hj�rnd�tt, om jag s� l�ser
> differentialekvationer!
>
> Signaturen KWP hade samma problem, f�r oavsett hur korkade saker han
> skrev s� var det mig som folk angrep, oavsett hur korrekta de var.

Det �r v�l som s� att swnet.politik �r inte politiskt korrekt.

Björn Westling

oläst,
27 aug. 2011 08:42:522011-08-27
till
On 27 Aug, 14:21, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Jag har hela tiden vetat att det * r* krigsf rbrytelser

Fast eftersom du inte visste vad krigsförbrytelser är i verkligheten
så spelar det mindre roll vad du anser dig veta.

Tänk dig om någon som kikar på ett kombinatorikproblem och tror att
det är ett problem som har med integralkalkyl att göra. Då spelar det
ju ingen roll att han hela tiden vet att det är ett
integralkalkylsproblem. Det förblir ett kombinatorikproblem.

> [...]
> p pekat och krav p utredningar av krigsbrotten kommer in till ICC
> (internationella brottsm lsdomstolen) hela tiden.

Du menar att det måste ha begåtts krigsbrott för att dylika krav skall
ställas?
Att det utreds om krigsbrott har förekommit betyder inte att
krigsbrott därför har förekommit!

27 aug. 2011 09:10:452011-08-27
till
On 2011-08-27 14:42, Björn Westling wrote:
> [...]

> ställas?
> Att det utreds om krigsbrott har förekommit betyder inte att

Du vet ju att det inte har begåtts några krigsförbrytelser så det är väl
konstigt att massor av människor över hela världen anser det, de kunde
ju bara ha frågat dig som är logisk och vettig (hrmf).

Björn Westling

oläst,
27 aug. 2011 16:46:482011-08-27
till

Nej, jag vet inte alls att det inte begåtts några krigsförbrytelser.
Jag vet bara det att de saker du påstår är krigsförbrytelser inte är
det.

Varför är du så fruktansvärt ivrig att generalisera. Om jag nämner att
talet 75 inte är ett primtal så betyder det för helvete inte att jag
därmed anser att det inte finns några primtal!

27 aug. 2011 18:20:132011-08-27
till
On 2011-08-27 22:46, Bj�rn Westling wrote:

> Nej, jag vet inte alls att det inte beg�tts n�gra krigsf�rbrytelser.
> Jag vet bara det att de saker du p�st�r �r krigsf�rbrytelser inte �r
> det.

Du l�nkade sj�lv till sidan och jag citerade ur den och sedan p�st�r du
att det inte st�mmer. Jag b�rjar allvarligt fundera �ver hur du har det
egentligen...

> Varf�r �r du s� fruktansv�rt ivrig att generalisera. Om jag n�mner att
> talet 75 inte �r ett primtal s� betyder det f�r helvete inte att jag
> d�rmed anser att det inte finns n�gra primtal!

Skulle inte f�rv�na mig om du gjorde.

Björn Westling

oläst,
27 aug. 2011 18:54:032011-08-27
till
On 28 Aug, 00:20, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Du l nkade sj lv till sidan och jag citerade ur den och sedan p st r du
> att det inte st mmer.

Att du feltolkade / missförstod kan jag inte lastas för!

Jag b rjar allvarligt fundera ver hur du har det
> egentligen...

Man "har det" för att man vet vad ord och begrepp verkligen betyder?
Jaha...

> Skulle inte f rv na mig om du gjorde.

Du skulle inte bli förvånad om en person som läst matematik på
universitetsnivå inte skulle känna till att det finns oändligt många
primtal alltså?

27 aug. 2011 19:17:152011-08-27
till
On 2011-08-28 00:54, Björn Westling wrote:

> Att du feltolkade / missförstod kan jag inte lastas för!

Du erkänner alltså att det faktiskt är krigsförbrytelser att bomba
civila med mera.

> Jag börjar allvarligt fundera över hur du har det

> Man "har det" för att man vet vad ord och begrepp verkligen betyder?
> Jaha...

Jasså.

> Du skulle inte bli förvånad om en person som läst matematik på
> universitetsnivå inte skulle känna till att det finns oändligt många
> primtal alltså?

Jasså.

Björn Westling

oläst,
27 aug. 2011 20:42:002011-08-27
till
On 28 Aug, 01:17, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Du erkänner alltså att det faktiskt är krigsförbrytelser att bomba
> civila med mera.

Det KAN vara krigsförbrytelser. Men det måste inte vara det.

Precis som det kan vara mord om man dödar någon. Men det måste inte
vara mord.

28 aug. 2011 03:04:222011-08-28
till
On 2011-08-28 02:42, Björn Westling wrote:

> Det KAN vara krigsförbrytelser. Men det måste inte vara det.

Du börjar inse att det faktist handlar om krigsförbrytelser.

Björn Westling

oläst,
28 aug. 2011 05:04:282011-08-28
till

Att bomba civila kan mycket väl vara krigsförbrytelser, vilket jag
vetat hela tiden. Men det betyder inte att det du påstår vara
krigsförbrytelser är krigsförbrytelser.

0 nya meddelanden