Plågoandar

Hakvinius

oläst,
7 juli 2011 09:05:322011-07-07
till
Dessa undersk�terskor skulle naturligtvis ha beivrats f�r misshandel och
sedan avskedats. Ist�llet l�ter kommunen dem komma tillbaks...

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13290532.ab

M.O.B. i L.

oläst,
7 juli 2011 12:25:562011-07-07
till

Jo, och mord. Konstigt att ingen upplyser de anh�riga till den m�rdade
om vad som h�nt.

Charlie R

oläst,
7 juli 2011 13:27:362011-07-07
till
Thu, 07 Jul 2011 18:25:56 +0200, M.O.B. i L. ba:

Det �r v�l inte konstigt. Det var ju ett kommunalt boende. Hade det
varit ett privatiserat hade nog kjellarna kommit ig�ng snabbare �n
tanken. Nu hukar de i sina predikstolar och hoppas att ingen ska
m�rka n�got. Krishantering kallas det visst...

Charlie.
--
Hi! I'm Larry. This is my brother Bob, and this is my other brother
Jimbo. We thought you might like to know the names of your assailants.

Fredrik Östman

oläst,
8 juli 2011 03:47:142011-07-08
till
>-----< Charlie R >
> Det är väl inte konstigt. Det var ju ett kommunalt boende.

Ålderdomshem.

--
Fredrik Östman

Charlie R

oläst,
8 juli 2011 05:30:022011-07-08
till
Fri, 8 Jul 2011 07:47:14 +0000 (UTC), Fredrik Östman ba:

> Ålderdomshem.

Fattighus, då, om vi ska hålla oss till gamla benämningar.

Jag undrar förresten vad "boende" kommer att ersättas med för eufemism?
Det har ju redan börjat vidlådas av icke önskvärda associationer.

Charlie.

8 juli 2011 10:18:392011-07-08
till
Charlie R låtsades :

> Fri, 8 Jul 2011 07:47:14 +0000 (UTC), Fredrik Östman ba:

> Fattighus, då, om vi ska hålla oss till gamla benämningar.
>
> Jag undrar förresten vad "boende" kommer att ersättas med för eufemism?

Fråga dina högerkollegor, de som nu tillåts tjäna pengar på
förvaringarna.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,

Hakvinius

oläst,
8 juli 2011 10:52:142011-07-08
till
kjell skrev 2011-07-08 16:18:
> Charlie R låtsades :

> Fråga dina högerkollegor, de som nu tillåts tjäna pengar på förvaringarna.

Även vänsterantagonister skulle kunna tjäna pengar på förändringarna,
men de flesta är för korkade. Dock finns det som undantag någon f d
sosseminister som tjänar gott om pengar på just friskolor...

8 juli 2011 10:59:062011-07-08
till
Hakvinius har framfört detta till oss :

> Även vänsterantagonister skulle kunna tjäna pengar på förändringarna, men de
> flesta är för korkade.

Att du anser människor vara korkade som inte vill tjäna pengar på
andras elände ett ett typsikt utslag för att att sköta sig själv och
skita i andra. Moderater gör allt för att försöka rättfärdiga sina
egoistiska behov att göra geschäft av allt.

Hakvinius

oläst,
8 juli 2011 11:13:292011-07-08
till
kjell skrev 2011-07-08 16:59:
> Hakvinius har framfört detta till oss :

> Att du anser människor vara korkade som inte vill tjäna pengar på andras
> elände ett ett typsikt utslag för att att sköta sig själv och skita i
> andra.

Det är inte för att de inte *vill* som gör dem korkade. Det är för att
de inte *kan*...

Hakvinius

oläst,
8 juli 2011 11:20:052011-07-08
till
Hakvinius skrev 2011-07-08 17:13:

> Det ï¿œr inte fï¿œr att de inte *vill* som gï¿œr dem korkade. Det ï¿œr fï¿œr att
> de inte *kan*...

Nej, nu hinner jag inte med dig mer idag! Jag ska ut och fᅵ gratis mat,
ï¿œl, vin, sprit och underhï¿œllning!

- Kjelle

oläst,
9 juli 2011 06:50:482011-07-09
till

Jag blir lite OT men citerar sossen Widar Andersson.

" Om inte Friskolan hade funnits hade inte dessa vinster uppkommit. De
politiker och myndigheter som har hand om skatteintäkterna reagerar ofta
precis som de ska då vinsterna blir större och allmänna. De sänker
skolpengen. Om det är möjligt att skapa bra skolor med lägre ersättning
från skattebetalarna så ska ersättningen sänkas. Mer skattepengar kan i
stället föras över till andra områden som t ex äldreomsorg och/eller
sjukvård. "

Där fick Widar Andersson till det. Om sossarna resonerade som han skulle
de vara ett allvarligt hot mot alliansens välfärds... öh politik ;)
http://www.folkbladet.se/nyheter/default.aspx?articleid=5540677
--
Kjelle

0 nya meddelanden